וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה מסוכנת בפיגועי הדקירה: שלושה מחבלים נגד עמדה אחת

8.1.2016 / 18:26

גורמים במערכת הביטחון שיערו כי החזרת גופות המחבלים תרגיע את גזרת חברון. אך התקריות רק מתגברות ואתמול נקבע תקדים מסוכן: לראשונה שלושה מחבלים ניסו לדקור חיילים בצומת גוש עציון. כעת לא פוסלים בפיקוד מרכז פיגועים משולשים דומים

צילום: רויטרס, TPS; עריכה: אביב אירגז

לוחמי גדוד המילואים 21 של החטיבה המרחבית עציון שסיכלו את ניסיון פיגוע הדקירה המשולב אתמול (חמישי) בצומת גוש עציון, אמנם זכו לשבחים בפיקוד המרכז, אך בה בעת מזהירים בו מעליית מדרגה: חוליות סכינאים הפועלים במקביל נגד הכוחות בשטח.

מתחקיר ראשוני עולה כי תצפיתניות של אוגדת יהודה ושומרון זיהו את שלושת הפלסטינים נעים באופן חשוד לעבר צומת גוש עציון. שני לוחמי מילואים מגדוד 21 התקרבו אל השלושה. לוחם אחד כיוון לעברם את הנשק ולוחם אחר ביקש מהם תעודות זהות. לפתע שלפו השלושה את הסכין בזה אחר זה וניסו לדקור את שני החיילים. הלוחמים הגיבו באש וירו בהם למוות.

מפקד החטיבה המרחבית עציון, אלוף-משנה רומן גופמן, הגיע אל הזירה ושיבח את לוחמי גדוד המילואים הראשון שגויס לצה"ל בשנת 2016. רק לפני כמה ימים, חיסלו לוחמי הגדוד מחבל נוסף בצומת שדקר לוחם ופצע אותו באורח קל בפניו.

לקריאה נוספת:
שני ניסיונות פיגוע בשעתיים: ארבעה מחבלים חוסלו; אין נפגעים
בן 29 נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל נורה

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, ינואר 2016. אברהם וייס, תצפית TPS
זירת הפיגוע בגוש עציון, אתמול/תצפית TPS, אברהם וייס

שלושת המחבלים מניסיון הפיגוע אמש הם קרובי משפחה, עלאא אחמד מוחמד כוואזבה, מוהנד זיאד כוואזבה ואחמד עבד כוואזבה. בן משפחה שלהם, צעיר בן 17, נהרג כשניסה לבצע פיגוע באותו המקום שלושה ימים קודם לכן. ייתכן שהשלושה יצאו לנקום יחד את מותו.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, הקשר המשפחתי בין המחבלים מעיד על כך שקשר כזה עדיין נותר מכנה משותף לביצוע פיגועי דקירה. "כבר ראינו בחודשים האחרונים שני מפגעים ומפגעות ששולפים סכינים ומנסים לדקור בו זמנית אזרחים וחיילים אך זו הפעם הראשונה שמדובר בשלושה מחבלים שמתכננים יחד פעולה ומנסים לדקור בו זמנית חיילים", אמרו גורמים בפיקוד מרכז. הגורמים ציינו כי המקרה אמש מחדד את נחיצות ההיערכות בשטח מפני תופעת החקיינות, "לא פוסלים אפשרות שהניסיון של השלושה יביא לפיגועים דומים בעתיד. תופעת החקיינות ידועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, ינואר 2016. אברהם וייס, תצפית TPS
ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, ינואר 2016/תצפית TPS, אברהם וייס

במערכת הביטחון העריכו כי החזרת גופות המחבלים בשבוע האחרון לידי הפלסטינים בדגש על גזרת חברון יביא להרגעת השטח אך לפי היקף האירועים בשבוע החולף נותר האזור מוקד לפיגועים. היקף ההסתה ומספר "המוסתים" שפועלים נגד חיילי צה"ל נמצא שוב במגמת עלייה. כעת שוקלים מחדש הסרה והצבה של מחסומים בגזרה, אף שחלקם עלולים לפגוע במרקם החיים של השכונות שמהן יוצאים המפגעים.

ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון; שלושה מחבלים חוסלו. צילום מסך
"לא פוסלים אפשרות שהניסיון של השלושה יביא לפיגועים דומים בעתיד"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully