וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של חברי תשתית חמאס: פיצוץ מטען בעת נאום של ראש הממשלה

8.1.2016 / 11:18

שני צעירים ממזרח ירושלים, שנעצרו במסגרת חשיפת התשתית שנחשפה באבו דיס, הואשמו כי תכננו להניח מטען מתחת לבמה באולם "הארנה" בבירה, בעת שנתניהו ינאם מעליה. לפי כתב האישום, אחד מהם מזוהה עם דאעש

צילום: דובר צה"ל

(תיעוד: פעילות צה"ל ושב"כ ברמאללה וחשיפת מעבדת נפץ באבו דיס)

חוליית חמאס תכננה להניח מטען חבלה מתחת לבמה שעליה ינאם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפוצץ אותו - כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (שישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שני חברי החוליה מאבו דיס שבמזרח העיר שתכננה פיגועי התאבדות ומתקפות טרור בישראל ונחשפה לפני כשבועיים. השניים, חאזם סנדוקה בן 22 ופהדי אבו קיעאן בן 19, הואשמו בגין קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכן זר ועבירות נוספות. הפרקליטות מבקש להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, אחד מחברי החוליה שעבד בחברת שמירה הציע להטמין מטען חבלה באולם הארנה בבירה מתחת לבמה בעת נאומו של ראש הממשלה נתניהו. השניים, כך עולה, גויסו על ידי אדם בשם אחמד גמאל מוסא עזאם והופעלו על ידי אנשי חמאס מעזה. עזאם שהיה הרוח החיה מאחורי החוליה, העביר לידי סנדוקה אלפי שקלים שבהם רכש חומרים כימיים שונים ובהם דשן ואשלגן, שהיו אמורים להיות מונחים בתוך מכונית תופת.

סנדוקה העביר את החומרים לדירת מסתור באבו דיס שהפכה למעבדת נפץ ובה הוכנו ליטרים של חומרים כימיים ועשרות קילוגרמים של אשלגן ודשן. במקביל, הם החלו לנסות ולגייס מחבלים מתאבדים לפעולות של חמאס. במהלך הפעילות שנמשכה לאורך שנת 2015 הם אף קיימו סיורים לאיתור מקומות ייעודיים לביצוע הפיגועים ובהם נמל יפו ואזור המסעדות במקום. לפי כתב האישום, אבו קיעאן גם תומך ומזוהה עם ארגון דאעש.

לקריאה נוספת:
המוח מאחורי תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס: שר הפנים לשעבר של חמאס

חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
כתב אישום נגד שניים מחברי החוליה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

לפני כשבועיים נחשפה התשתית, שפעלה בגזרת אבו דיס, בתחומי יהודה ושומרון ובסמוך לירושלים, ועסקה בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה. בפשיטה עליה נעצרו 25 פעילים, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס, ומחקירתם בשירות הביטחון הכללי עלה כי בראש התשתית עזאם, בן 24, תושב קלקיליה, שגויס בידי פעילי חמאס מהרצועה לפני כמה חודשים על מנת להקים תשתית צבאית שתוציא לפועל פיגועי תופת.

עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו ברצועת עזה והוכשר על ידם לשמש מומחה חבלה לשם ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה. בהתאם להנחיות שהועברו לו, הוא גייס כמה פעילים נוספים הלומדים עימו באוניברסיטת אבו דיס לטובת רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, השכרת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל.

לקראת חשיפת הפרשה אותרה במסגרת החקירה מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכר עזאם באבו דיס. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות גדולה.. במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה, והתחקות אחר הרוכשים הביאה למעצר נוספים. כמו כן, נתפסו והוחרמו חומרי גלם שרכשו אחמד עזאם וסייעניו כדי לייצר את חומרי הנפץ.

ציוד שנתפס אצל חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
מעבדת הנפץ שנחשפה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully