וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין שתקפו כוחות צה"ל ביקשו במשפטם לצאת ל"חתונת השנאה"

8.1.2016 / 9:32

ששת הצעירים, שנגזרו עליהם שמונה חודשי מאסר, ביקשו לפני כמה חודשים לצאת לחתונה, שבה רקדו החוגגים עם רובים וסכינים - אשר אחד מהם ננעץ בתמונתו של עלי דוואבשה. לאחד מהם אף הותר להגיע אליה

עריכה: ניר חן

שני צעירים וארבעה נערים תושבי יצהר, שהורשעו אתמול (חמישי) בתקיפת כוחות הביטחון באזור השומרון בשנת 2013 ונגזרו עליהם שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה על תנאי, ביקשו להשתתף בחתונה שהוגדרה בדיעבד "חתונת השנאה" – כך נודע לוואלה! NEWS. השישה, כולם תושבי יצהר בעת ביצוע העבירות, הורשעו על פי הודאתם בהסדר טיעון בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והיזק לרכוש במזיד.

במהלך המשפט ביקשו כל הנאשמים לצאת לחתונה, שבהמשך הופץ תיעוד ממנה ובו נראו החוגגים רוקדים לצלילי השיר "זכריני נא" כשחלקם רעולי פנים והם מניפים רובים וסכינים, ודוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנשרף בשנתו בפיגוע ההצתה בכפר דומא. הבקשה הגיעה מאחר שכל הנאשמים היו תחת תנאים מגבילים והפרקליטות התנגדה בתוקף להשתתפותם בחתונה. אחד הקטינים אף פנה לבית המשפט וזה אישר לו לצאת לחתונה בליווי.

לקריאה נוספת:
"חתונת השנאה": החתן ושני אורחים נוספים נעצרו בחשד להסתה
עצור ראשון בחקירת "חתונת השנאה": "רקד עם נשק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר אחד החשודים בהשתתפות בחתונת השנאה, לפני כשבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

השישה ארבו יחד עם רעולי פנים לרכבי כוחות הביטחון בסמוך ליצהר, חסמו את דרכם של הכוחות בצמיגים בוערים ובסלעים והשליכו לעברם אבנים מטווח קצר, תוך סיכון חמור של השוטרים. נוכח קיצוניותו של המעשה וכחלק מהצורך להילחם ולמגר את התופעה, העיד בבית המשפט מטעם התביעה, באופן חריג, מח"ט שומרון דאז, אלוף-משנה יואב מרום, תיאר את היקף תופעת "העבריינות האידאולוגית" ועומק פגיעתה בשלטון החוק ובביטחון המדינה.

לדברי מרום, מעשיהם של השישה היו חלק מ"מאבקים על הבנייה בשטחי C, אירועים של עקירת מטעים ושריפת מטעים באזורים B ו-C. פגיעה במכוניות ומבנים, חסימת צירים, ירידה ופגיעה בתושבים פלסטינים בכפרים שלהם ופגיעה בכוחות הביטחון השונים מיחידות הפיקוח דרך יחידות משטרה, מג"ב וכוחות צה"ל...חסימה, זריקת אבנים, דוקרנים, מרביצים ולרוב הפעילות שמי שמבצע אותה הוא רעול פנים, לא תמיד אבל לרוב" . הוא הדגיש את נוכחות התופעה ביצהר ביחס לישובים אחרים באזור, אשר שבה וחזרה עשרות פעמים.

בגזר דינו קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את עמדת עורכי הדין מיכל מזור ועודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, שעתרו לשם מתן עונשי מאסר גם לנערים, זאת בשל הסכנה הקשה הנשקפת לציבור מתופעה זו וההכרח בהרתעה מפני עבירות אלה. בית המשפט קבע ענישה מחמירה לכלל הנאשמים, בהם שני בגירים - ראובן כהן ויהוידע סוכי. "אין מדובר במעשה משובה של נערים", קבע בית המשפט. "מאחורי המעשה עומדת אידיאולוגיה שהנאשמים האמינו בה - חלקם אוחזים בה עד עצם היום, הגם שחזרו בהם, לדבריהם, מהלגיטימציה שנתנו לשימוש באמצעים הפסולים למימושה - לפיה המדינה היא 'אויב' ולגיטימי להשתמש נגדה באמצעים פסולים, לרבות מעשי אלימות וגרימת נזק. במעשי יידוי אבנים לעבר רכבי משטרה, ביטאו הנאשמים באורח חד וברור את רצונם לפגוע ברשויות אכיפת החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
הנפת תמונתו של עלי דוואבשה ודקירתה ב"חתונת השנאה"/צילום מסך, חדשות 10

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מדובר באירוע חמור שבו השליכו הנאשמים, קטינים ובגירים, אבנים וסלעים על כלי רכב של כוחות הביטחון לאחר שחסמו את דרכם בצמיגים בוערים ומנעו אפשרותם למילוט, ואך בנס לא היו נפגעים באירוע. מעשיהם בוצעו כחלק מפעילות מאורגנת שהובילה לכך שתחת העיסוק לשמו הוצבו כוחות הביטחון באזור מלכתחילה. בגזר הדין, הכולל עונשי מאסר ממושכים לכלל הנאשמים, שולח בית המשפט מסר ברור כי התופעה המדאיגה מחייבת ענישה מרתיעה ומרסנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully