וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חיזבאללה מהפיצוץ בגבול מראה: המטען הונח בסמוך למוצב

אילן זלאיט

5.1.2016 / 23:00

יממה לאחר התקרית שהסתיימה ללא נפגעים, פרסם הארגון הלבנוני תמונות מהזירה, והתפאר בעומק החדירה של לוחמיו. הדיווחים בלבנון ניפחו את ההישג: "קצין ישראלי בכיר נפצע קשה". אחיו של קונטאר: "ההתנגדות רשמה בחשבון הפתוח"

צילום: מאיר וקנין, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

יממה לאחר פיצוץ מטען החבלה שהטמין חיזבאללה לסיור צה"ל באזור גדר הגבול עם לבנון, שהסתיים ללא נפגעים, פרסם היום (שלישי) הארגון הלבנוני תמונות ממקום הפיצוץ. באחת מהתמונות שפורסמו ברשת "אל-מנאר", מסומן המקום שבו הונח המטען, על הציר שבו מסיירים כוחות הצבא במורדות הר דב, וניתן לראות את קרבתו למוצב צה"ל.

עם פרסום התמונות, ברשת הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה, התגאה הארגון בפעולה והתפאר בעומק החדירה של לוחמיו לשטח ישראל, על אף הכוננות הגבוהה שהוכרזה בגבול הצפון מחשש לתגובה על חיסולו של סמיר קונטאר, שיוחס לישראל בכלי התקשורת הבינלאומיים. לדברי הארגון, חוליה מיוחדת הצליחה לחצות את גדר הגבול ולהניח את המטען, מבלי להתגלות על ידי החיילים במוצב הסמוך.

עוד בוואלה! NEWS:
המטען של חיזבאללה: שלב נוסף בהכנות לכיבוש יישוב סמוך לגבול
חרף איומי ישראל על חיזבאללה: צה"ל לא ימהר להגיב לתקרית בגבול
מטען הופעל על כוח צה"ל בגבול לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות

תמונות שפרסם חיזבאללה מפיצוץ מטען החבלה בגזרת הר דב, 4 בינואר 2016. "אל-מנאר", צילום מסך
המקום שבו הניחה "חוליית השהיד סמיר קונטאר" את המטען/צילום מסך, "אל-מנאר"

זמן קצר לאחר הפעלת מטען החבלה נגד כוחות צה"ל שפעלו עם כלים הנדסיים בנחל שיאון, נטל חיזבאללה אחריות על הנחתו. בארגון השיעי טענו כי את הפעולה ביצעה "חוליית השהיד סמיר קונטאר" כנקמה על חיסולו של קונטאר לפני כשבועיים בדמשק. באירוע לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל ונגרם נזק לדחפור בלבד, אך בחיזבאללה עושים מאמץ לנפח את הישגיהם ולהציג את הנקמה על מותו של קונטאר כקשה במיוחד.

מיד לאחר האירוע דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי בניגוד להודעת ישראל, כמה חיילי צה"ל שנסעו ברכבים נפצעו - ואף נהרגו - כתוצאה מהפיצוץ, וגורם בחיזבאללה טען בדברים שאמר לרדיו "קול לבנון" כי יעד הפעולה היה "קצין מוסד בכיר" שהשתתף באותו הסיור. הבוקר דיווחה רשת "אל-מנאר" כי בשעות לילה פינתה ישראל בחסות החשיכה שרידים של ג'יפ האמר שנהרס בפיצוץ, והעיתון הלבנוני "א-דיאר" פרסם כי "קצין ישראלי בכיר שנסע בג'יפ נפצע קשה בתקרית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תמונות שפרסם חיזבאללה מפיצוץ מטען החבלה בגזרת הר דב, 4 בינואר 2016. "אל-מנאר", צילום מסך
"קצין מוסד בכיר השתתף בסיור"/צילום מסך, "אל-מנאר"

גם אחיו של קונטאר, בסאם, התגאה בפעולת חיזבאללה. כמה שעות לאחר התקרית הוא פרסם הודעה בחשבון הפייסבוק שלו, ובה כתב: "חוליית השהיד קונטאר של ההתנגדות רשמה היום בחשבון הפתוח".

תמונות שפרסם חיזבאללה מפיצוץ מטען החבלה בגזרת הר דב, 4 בינואר 2016. "אל-מנאר", צילום מסך
תמונות שפרסם חיזבאללה מפיצוץ מטען החבלה בגזרת הר דב, 4 בינואר 2016/צילום מסך, "אל-מנאר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully