וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הממשלה מסיטה את הציונות מדרכה

5.1.2016 / 12:54

השאיפה להרחיב את גבולה המזרחי של ישראל כדי למנוע הקמת מדינה פלסטינית, פוגעת במהות הציונות. אז מהי הדרך הריאלית לכך שהחלום הציוני לא יגיע אל קיצו?

מתנחלים צועדים באזור פיגוע הירי שבו נרצחו נעמה ואיתם הנקין  2 באוקטובר 2015. יותם רונן
מתנחלים צועדים באזור פיגוע הירי שבו נרצחו נעמה ואיתם הנקין 2 באוקטובר 2015/יותם רונן

אבי יששכרוף מתאר במילים חריפות את התדרדרות מדינת ישראל במדרון חלקלק ותלול אל מציאות עגומה של תום החלום הציוני . הוא צודק בהאשימו את ממשלת ישראל במדיניות מכוונת ואת הציבור הישראלי בהתעלמות מכוונת מהסתכלות אמיתית על "המצב", שעיקרו כיבוש הפלסטינים על שטחיהם וסירוב להידברות בין אוכלוסיות ובין הנהגות.


אכן, השאיפה להרחיב את גבולה המזרחי של ישראל, תוך הקמת התנחלויות על מנת למנוע הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל - סותרת את העקרונות שעל בסיסם הוקמה המדינה ופוגעת במהות הציונות: הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

הממשלה מובילה למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית

התרחקותה של ישראל מערכי היסוד שלה בתקופת נתניהו היא גם הסיבה לשחיקה המהירה במעמדה הבין לאומי ובלגיטימציה לקיומה, בעידודם של אויבי ישראל ולשמחתם של שונאי יהודים. חרמות, סימון מוצרים, הדרה מגופים אקדמיים, BDS, עימותים בקמפוסים ברחבי העולם, דה-לגיטימציה בתקשורת העולמית ובקהילה הבינלאומית, וכישלונות דיפלומטיים ומדיניים חוזרים ונשנים – כל אלה הם הפירות הבאושים של מדיניות זו.

הממשלה - ש"מנהלת את הסכסוך" (אך בפועל הסכסוך מנהל אותה) ומקדשת את הקיפאון המדיני – מסיטה את הציונות מדרכה ומובילה למדינה שאינה יהודית ואינה דמוקרטית.

יששכרוף ואחרים שמצטרפים אליו צודקים בדיאגנוזה אבל "תקועים" בפרוגנוזה של האתמול. אין לטעות כאילו אפסה התקווה. יש בשביל מה לפעול ויש גם מי שפועלים. אפשר וצריך לעשות כבר כעת ליצירת מציאות של שתי מדינות לשני עמים, שתהיה טובה לישראל וטובה לביטחונה הלאומי.

פלסטיני ניסה לדקור חיילים במחסום חווארה שבשומרון - ונורה למוות. רויטרס
הסכסוך מנהל את הממשלה. מחסום חווארה/רויטרס

אף אם לא ניתן כעת להגיע להסכם שלום עם שכנינו הפלסטינים - ולוואי שניתן יהיה - עלינו לקחת את גורלנו בידינו, בצעדים עצמאיים, אמיצים ומתוכננים, לחתור להיפרדות בטוחה מהפלסטינים – לטובתנו, ולעצב את גבולותינו על פי מה שנכון לנו, כך שיקיפו מדינת ישראל בטוחה, יהודית, דמוקרטית, משגשגת ועצמאית. דרך זו, שהיא דרך עתיד כחול לבן, היא "דרך המלך", והיא עולה בקנה אחד עם המסמך המכונן של המדינה, הכרזת העצמאות. מימין לה מתגברת הקצנה דתית-לאומנית, שתביא למדינת אפרטהייד שבה מיעוט יהודי. משמאל לה – ניכרים הייאוש, הבכי והנהי על אובדן החלום, ללא תכנית מדינית המובילה למקום אחר.

עיצוב הגבולות בדרך עצמאית, תוך שמירת היכולות הביטחוניות הקיימות בשטחי יו"ש ועד נהר הירדן עד שתימצא חלופה ריאלית אחרת - היא הדרך הריאלית האפשרית ביותר לעת הזו כדי שהחלום הציוני לא יגיע אל קיצו.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully