וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת עובדי התברואה בירושלים: הררי אשפה נערמו ברחבי הבירה

3.1.2016 / 11:50

עובדי העירייה נמצאים זה היום הרביעי בשביתה במחאה על שליחת מכתבי פיטורים ל-170 מהם. התושבים מתלוננים: "הגעתי לשוק וחשכו עיניי מרוב אשפה". מכתבי הפיטורים נשלחו בשיאו של סכסוך בין ראש העירייה ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון

צילום: ציקי פרנק, עריכה: יאיר דניאל

הררי אשפה החלו להיערם ברחובות ירושלים מיום חמישי, אז פתחו 1,100 עובדי התברואה של העירייה בשביתה במחאה על מכתבי הפיטורים ששלחה העירייה ל-170 מהם. בעיריית ירושלים איימו בשבוע שעבר כי בשל היעדר הסיוע הכספי ממשרד האוצר ייאלצו לקיים קיצוץ רוחבי בתקציב העירייה וכ-2,000 עובדים נוספים יפוטרו.

הרקע לפיטורי העובדים הוא מאבק הכוחות בין ראש העירייה ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון על מאות מיליוני השקלים שדורש הראשון ממשרד האוצר והאחרון מסרב להעבירם. בכל שנה מעביר משרד האוצר לעיריית ירושלים תקציב המשלים את הפער בין הכנסות העירייה לבין צרכי העיר וההוצאות הצפויות. בעירייה טוענים כי "לראשונה מסרב האוצר להעביר לבירת ישראל את הסיוע הדרוש לניהולה השוטף של העיר".

המאבק, שהחל לפני כחודשיים ונדמה היה ששכך, עלה שוב לסדר היום בשבוע שעבר עם הודעת ברקת על פיטורי מאות עובדים בשל החוסר בתקציב. ביום חמישי בבוקר ניסה ברקת להמחיש את כוונותיו והוציא את מכתבי הפיטורין ל-170 עובדי התברואה.

לקריאה נוספת:
בשל סכסוך עם משרד האוצר: עיריית ירושלים מאיימת לפטר אלפי עובדים

ערימות זבל ברחובות ירושלים. ציפי פרנק, מערכת וואלה! NEWS
הררי אשפה ברחוב יפו/מערכת וואלה! NEWS, ציפי פרנק

בהסתדרות הכריזו בסוף השבוע על סכסוך עבודה והאשימו את העירייה ב"פיטורים חד-צדדיים, שרירותיים ובלתי מוצדקים של כ-200 עובדי התברואה, תוך פגיעה וגדיעת מטה לחמם של העובדים החלשים ביותר בעירייה".

מנגד מתלוננים התושבים, שנקלעו לתווך, על ערמות האשפה המצטברות ברחובות העיר. "נפלנו קורבנות למאבק פוליטי", טענו חלק. ציקי פרנק, שהגיע עם חבריו מבריטניה המטיילים בעיר, לשוק מחנה יהודה, סיפר: "בדרך לשוק הסברתי להם מה זה שוק מחנה יהודה אבל כשעמדתי בכניסה לשוק, חשכו עיניי מרוב אשפה. התיירים כמובן ברחו מהמקום ונותרתי לבד לעשות קניות. ברחתי מהר הזבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאבק בין משרד האוצר לעיריית ירושלים. משה כחלון וניר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully