וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבליינים שבו לדיזנגוף; בעלי הפאב "סימטא" בת"א: "שוקלים אם לסגור"

2.1.2016 / 23:49

בדרכם לבילוי במסעדות ובברים שאתמול נותרו שוממים, עברו בליינים ב"סימטא", שם אירע הפיגוע, והדליקו נרות. רבים מהם הדגישו את החשיבות בחזרה לשגרה: "החיים ממשיכים. הם חזקים מהכול". אחרים טענו כי "סטטיסטית הסיכוי שיקרה משהו הוא כמו הסיכוי שאדרס"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: שניר דבוש

יממה אחרי הפיגוע הרצחני בתל אביב הגיעו היום (שבת) עשרות בני אדם לפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף כדי להדליק נרות ולהניח פרחים בדרכם לבילוי בברים ובמסעדות הסמוכים. אם אתמול נראה הרחוב ששופע מקומות בילוי ריק יחסית מחשש של רבים מהמחבל שטרם נתפס, היום טענו עוברי האורח כי הדרך לנצח את הטרור היא להמשיך בשגרה.

דין, אחד מבעלי פאב "סימטא", שעל דלתותיו נתלו מודעות אבל לזכר הנרצחים, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על תחושות השותפים מאז הפיגוע, שבו נרצחו אלון בקל, בן 26 מתל אביב שהיה ממנהליו ושמעון רווימי שחגג במקום יום הולדת לחבר. "אנחנו עדיין בחשיבה אם לסגור (את הפאב – ד"י) או לא", חשף בשיחה. "אנחנו נעבור מחר את ההלוויות. זה הקטע הכי קשה והכי קריטי", סיפר. "ניחמנו את משפחות האבלים. היינו בכרמיאל, באיכילוב, ובאופקים, פגשנו את הפצועים והמשפחות האבלות. כרגע שותפי 'סימטא' חיים מהיום למחר, מחר נהיה בשתי הלוויות ולאחר מכן נחליט, אלו ימים מאוד קשים".

רבים, כאמור, הגיעו לפאב כדי להזדהות עם זכר הקורבנות. יוסי ברזילי, תושב תל אביב, בא למקום עם חברו. "באנו לחלוק כבוד ולהדליק נר לאלו שנרצחו כאן". ברזילי, יליד האזור, סיפר כי היה בקרבת מקום בעת הפיגוע. "זה קרה בזמן שהיינו באזור בארוחת צהריים. הכול התפתח מהר והבנו שזה ממש פה, אז באנו לראות מה שקרה". בתחנת האוטובוס הסמוכה מופיעים עדיין חורי הקליעים, זכר למסע הירי בן כמה השניות שהביא גם לפציעתם של שבעה בני אדם. "זה מראה לא כל כך שגרתי בתל אביב".

לקריאה נוספת:
לילה שני של חיפושים: תתוגבר השמירה במוסדות החינוך בתל אביב
מתחזקת ההערכה: המחבל שביצע את הפיגוע מעורב ברצח נהג המונית

זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
"באנו לחלוק כבוד לאלו שנרצחו כאן". נרות בזירת הפיגוע/יותם רונן

יוני, תושב העיר, הגיע גם הוא להדליק נר עם חברו. לדבריו, למרות האירוע השגרה נמשכת כסדרה והוא וחבריו לא מפחדים. "אני גר פה באזור. משום שזו מדינה קטנה כולם חברים של חברים, באנו לראות את מה שהיה. למרות מה שקרה נצא הערב לבר, כמו שאנחנו עושים פעם בשבוע. אנחנו ממשיכים את השגרה. לא נעצור את הבילוי".

בליינים אחרים ביקשו לתמוך בברים ובמסעדות בתל אביב, שאתמול סבלו ממיעוט לקוחות. עידו שיצא לבלות בבר "דיזי" שנמצא סמוך לפאב "סימטא", שמחוצה לו עומד מאבטח חמוש. "יצאנו כדי לתמוך בחיי הלילה של תל אביב, הם חשובים לנו, מדובר בנדבך חשוב של הנורמליזציה בישראל. זה מה ששם את תל אביב על המפה". כשנשאל כיצד הוא מרגיש לבלות בסמוך לפאב שבו נרצחו שני בני אדם אתמול, השיב: "ה'סימטא' הוא בר של חברים שלנו, באנו לחזק, להראות שחוזרים לשגרה עם כל העצב, עם כל זה שאיבדנו שני חברים. החיים ממשיכים. הם חזקים מהכול. אני קורא לשאר האזרחים - זה המקום הכי בטוח בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ברים בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
"יצאנו כדי לתמוך בחיי הלילה של תל אביב". חזרה לשגרה, הברים בדיזנגוף הומים/יותם רונן

רבים, כמו עידו, טוענים כי הם לא מפחדים מפיגוע נוסף, או מהמחבל שעדיין לא נלכד, וששוטרים רבים עורכים חיפושים אחריו. תומר שבילתה עם בן זוגה ב"ספייס האוס" טענה כי "סטטיסטית הסיכוי שיקרה פה משהו הוא בדיוק כמו שאדרס בכביש". לדבריה, "אין סיבה שלא אצא מהבית. אני יחסית יותר רגועה אבל אין לי ברירה אלא להמשיך בשגרה".

טל, המתגוררת באזור והגיעה עם חברתה לבר, סיפרה כי אתמול הייתה העיר עיר רפאים. "ימי שישי בדיזנגוף עמוסים בדרך כלל. אתמול היה פה מוזר כי אנשים רצו לכבד את המצב ולא יצאו מהבית. חצי מהיום אתמול היה לי מפחיד כששמעתי את הסירנות ונעלתי את הדלתות". אך לטענתה, המסר הוא לא לעצור את השגרה. "היום זה שרואים מבלים ברחובות, מראה שלא ניתן לזה לנצח, זה שאנשים יוצאים במקום הזה דווקא מראה שזה לא ישבור אותנו. אנשים צריכים להשתחרר ולהירגע. זה לא שאנשים בשדרות לא יוצאים יותר, אנחנו לא מתעלמים מהמציאות, הרבה אנשים כאן מגיעים מהפריפריה".

זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
מודעות האבל של קורבנות הפיגוע/יותם רונן
ברים בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
"לא ניתן לזה לנצח"/יותם רונן
זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully