וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המצוד: רק מחצית מהתלמידים בצפון תל אביב הגיעו ללימודים

אחד מחפצי המחבל מהפיגוע בתל אביב נמצא, אך אין קצה חוט באשר למקום הימצאו. הלימודים מתקיימים כסדרם תחת אבטחה. בבית ספר בצפון העיר הוחלט לדחות הלימודים "כדי לתת זמן לסקירה יסודית באזור", במרכז העיר ישנה נוכחות של 70% במוסדות החינוך

צילום: שי מכלוף; עריכה: ניר חן

משטרת תל אביב ממשיכה הבוקר (ראשון) בחיפושים נרחבים אחר נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המצוד נכנס ליומו השלישי בעוד שלמשטרה ולשב"כ אין קצה חוט באשר להימצאו של מלחם, שלפי הערכות חמוש בנשק וייתכן שייקח בני ערובה עמו.

הורים רבים בעיר החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לגנים ולבתי הספר, שאת חלקם סרקו כוחות הביטחון. מנתונים של עיריית תל אביב עולה כי אחוזי הגעה לבתי הספר והגנים צנחו דרמטית: בצפון העיר ישנה 50% נוכחות, במרכז 70% ובדרום 90%. לאחד מהגנים בצפון העיר הגיעו רק שמונה ילדים מתוך 60 המגיעים לגן בדרך כלל.

הנהגת ההורים בבית הספר "נופי ים" בצפון הודיעה לתלמידים כי הם מתבקשים שלא להגיע בשעות הבוקר המוקדמות על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לסרוק את המוסד החינוכי. "כדי לתת לכוחות הביטחון זמן סביר לסקירה יסודית באזור, אנא הודיעו כי אנחנו ממליצים להביא את הילדים בשעה 10:00 בבוקר", נמסר מהנהגת ההורים. עם זאת, בית הספר נפתח כרגיל בשעה 07:30 והילדים שהגיעו בשעריו התקבלו על ידי הצוות.

מיטל שבתאי, אם לתלמיד בבית הספר ולילד בגן באזור, שהחליטה שלא לקחת סיכון. "זה מצב לא ברור. אם עוד התלבטתי, אז אחרי ההודעה הזו החלטתי לא לשלוח את הילדים לגן ולבית הספר. ראינו שיש חיפושים בדיוק באזור של הגן, מסוק באוויר. יש מחבל שמסתובב חופשי ואני חוששת", אמרה.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד: רגעי הבהלה שניות לאחר פיגוע הירי בתל אביב
אחיו של המחבל מהפיגוע בת"א חשוד בסיוע לרצח; מעצרו הוארך
מתחזקת ההערכה: המחבל שביצע את הפיגוע מעורב ברצח נהג המונית

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
"בכל זמן נתון יש מאות שוטרים שמשתתפים בחיפושים". אבטחה בבית ספר בתל אביב, הבוקר/דוד קורן

קרנית מלמד, אם לשלושה המתגוררת בעיר, סיפרה כי אחד מילדיה לומד בכיתה ב' בבית הספר תל נורדאו. היא החליטה לשלוח את ילדיה למוסדות החינוך ואמרה כי לא היה לה ספק שתעשה זאת. "במקרה תפסת מישהי שגם הייתה בפיגוע. הייתי כמה חנויות ליד, ישבתי במספרה, וזו הייתה פשוט טראומה מטורפת. ממש יריות והסתתרנו", סיפרה. "תמיד אתה רואה את זה מהצד, נפגעי חרדה, אבל באמת להיות בתוך המקום הזה... זה פשוט נורא, אבל עוד באותו יום התעשתתי ויצאתי לבלות. אז היום לא הייתה התלבטות כי צריך להמשיך בחיים. ולא נראה לי שהברק יכה פעמיים באותו מקום".

לדבריה, לא מדובר בשאננות, אלא בהשלמה עם המציאות. "זו תחושה של מציאות שאנחנו חיים בה. מציאות נוראית שאנחנו חיים בה. צריך להמשיך ובמיוחד צריך להראות לילדים איזושהי בגרות בעניין, דווקא לחזק אותם, ולא מהמקום של להפחיד אותם ולהשאיר אותם בבית ולגרום להם לאיזושהי חרדה נוספת. הם ילדים וצריך לתמוך ולהגן עליהם", הסבירה. מלמד אמרה גם כי היא סומכת על בית הספר ועל הפעוטון שאליו שלחה את בתה בת השנה וחצי. "מקום העבודה שלי הוא כאן ברחוב גורדון, אני גם מטפלת בלקוחות, אז אני חווה את זה מכל הכיוונים - אני גם צריכה להרגיע לקוחות שמגיעות אליי. מכל הכיוונים זה עוטף אותך, איפה שלא תסתכל", הרחיבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
אבטחה בסמוך לבית הספר תל נורדאו, הבוקר/דוד קורן

אמש נמצא באזור תל אביב חפץ ששייך למחבל. מעיריית תל אביב נמסר כי גורמי הביטחון בעיר נמצאים בכוננות ביטחונית מיוחדת. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו, תוך שימת דגש מיוחד לאזורים הסמוכים לגני ילדים ולבתי הספר ולמקומות הומי אדם.

ראש העירייה רון חולדאי אמר אמש בריאיון לערוץ 10 כי אם הורה מרגיש לא בטוח שלא ישלח את ילדו לבית הספר. "לא נבוא אליך בטענות. בתי הספר, גני הילדים וכל השירותים של העיר תל אביב-יפו יהיו פתוחים לשירות הציבור. כך צריך, כך נכון".

גורם במשטרת תל אביב הוסיף כי "בכל זמן נתון יש מאות שוטרים שמשתתפים בחיפושים ובסריקות. אנחנו מקבלים קריאות של אזרחים על שחושבים שמזהים את האיש ואנחנו מגיבים מיד עם כוחות שמגיעים לכל קריאה. אנחנו נמשיך לעשות זאת ככל שיידרש עד שהוא יילכד".

לפי הודעת עיריית תל אביב, סיירי אגף הסיירת לביטחון עירוני (סל"ע), אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר ובמשך כל שעות היממה. כל הטיולים והסיורים של בתי הספר מתקיימים כסדרם, בהתאם להנחיות משרד החינוך.

הורים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר

חולדאי כתב כי הוא מבין את חשש ההורים. "אני מבין ללבם של ההורים נוכח המתיחות הקיימת", כתב ראש העירייה בעמוד הפייסבוק שלו. "ערכתי ישיבה עם ראש הממשלה וכל גורמי הביטחון הבכירים וסוכם לתגבר בימים הקרובים באופן משמעותי את נוכחות כוחות הביטחון סביב מוסדות החינוך בעיר".

לנוכח העובדה שהחיפושים מתמקדים בין היתר בצפון תל אביב, הורים רבים הביעו חשש משליחת ילדיהם לבתי הספר והגנים באזור. בהודעה להורי ילדים באשכול גנים בצפון תל אביב נמסר כי ניתנה הוראה לנעול את הגן ולא להוציא את הילדים לחצרות. "האשכול שלנו מתוגבר ביום יום על ידי המאבטח, ולנוכח המצב הקיים הוא קיבל הוראות והנחיות מיוחדות מגורמי הביטחון הרלוונטיים", נכתב בהודעה. "כל צוותי האשכול קיבלו אף הם הנחיות והוראות להתנהלות בזמן זה, כשהדגש הוא על עירנות מוגברת. אנו מבקשים מההורים לגלות ערנות ולהפנות את תשומת הלב לכל דבר מחשיד".

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
"ראינו שיש חיפושים בדיוק באזור של הגן". אבטחה בסמוך לבית ספר בתל אביב/דוד קורן

שבתאי סיפרה כי ההורים בגן מתארגנים כדי להביא מאבטח פרטי שישמור על ילדיהם. "בינתיים אני לא שולחת את הילד לגן. הוא יהיה עם סבתא שלו, אין ברירה". היא סיפרה כי הורים רבים בגן לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם. "יש חששות, זה בכל התקופה האחרונה, הייתה תקופה שהיה שומר מטעם ההורים עד שהפסיק בגלל תקציב. עכשיו כשיש מחבל חופשי באזור שלנו הרבה מההורים בגן לא ישלחו את הילדים, כך אני מבינה מהם".

"אני לא יודעת איך אני יכולה לשלוח את הילד שלי מחר לגן, כשהמחבל מסתובב עדיין ברחובות", אמרה סיוון, אם לילד בשכונת רמת אביב. "אני מקווה שהמשטרה תאבטח את הגנים ואני בהחלט אני מוטרדת מהעניין הזה". תושבת נוספת של האזור הוסיפה: "אנחנו שמענו שהחיפושים מתמקדים בשכונות של צפון תל אביב ושמענו שיש קשר בין הפיגוע לבין הרצח של נהג המונית, אבל אף אחד לא אומר לנו אם אפשר לשלוח את הילדים בבטחה לבית הספר ואם זה לא מסוכן מדי".

שוטרים סורקים אחר המחבל לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016. יותם רונן
ההורים עדיין חוששים. זירת הפיגוע בתל אביב, שלשום/יותם רונן

עיריית רמת גן, בשיתוף השיטור העירוני ומשטרת ישראל, הודיעה אתמול כי מהיום בבוקר יסיירו ניידות משטרת ישראל בסמוך למוסדות החינוך בעיר. כמו כן, יסיירו באזורים אלה כלי רכבי הפיקוח והשיטור העירוני. כוחות השיטור העירוני אף יתגברו סיורים ואת נוכחותם באתרי הבניה בעיר. חברות האבטחה והשומרים במוסדות החינוך תודרכו בהתאם והם אף ייבדקו במהלך היום.

במשטרה ובשב"כ גוברת ההערכה כי המחבל מלחם מעורב גם ברצח נהג המונית אמין שעבאן מלוד. גופתו של שעבאן נמצאה שלשום בסמוך למלון מנדרין בעיר, כשעה לאחר הפיגוע.

בפיגוע שאירע שלשום בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף נרצחו שני בני אדם, אלון בקל ושמעון רווימי, ונפצעו שבעה. ארבעה מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים, שניים במצב קשה באיכילוב, אחד במצב בינוני בשיבא שבתל השומר ואחת במצב קל בבילינסון. אתמול בצהריים פשטו כוחות משטרה ושב"כ על בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי. במהלך הפשיטה, הם עצרו את אחיו. אמש הוארך מעצרו בחמישה ימים והוא חשוד בסיוע לרצח.

השתתפה בהכנת הידיעה: דנה ויילר-פולק

(עדכון ראשון: 21:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבטחה בסמוך למוסדות חינוך בצפון תל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
אבטחה בתל אביב, הבוקר/דוד קורן
המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב/דוד קורן
  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully