וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב: ערבי-ישראלי שריצה מאסר בכלא

אבי אשכנזי, יוסי אלי, יהושע בריינר, שלומי גבאי ודנה ירקצי

1.1.2016 / 21:30

אביו של המחבל, תושב הצפון, זיהה אותו בסרטונים ודיווח עליו למשטרה. פסיכיאטר שבדק אותו בעבר קבע: האדם מעורער בנפשו. כוחות רבים פועלים באזור ואדי ערה וכן בתל אביב בחיפושים אחריו. בן דודו של המחבל נורה למוות על ידי שוטרים ב-2006

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

- מחבל ערבי-ישראלי פתח בירי ליד פאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב
- שני בני אדם נהרגו, אלון בקל (26) ושמעון רווימי (30), שבעה נוספים נפצעו
- כוחות שב"כ ומשטרה במצוד אחר היורה ובסריקות מבית לבית
- גורם במשטרה: "ספר קוראן נמצא בתיקו של המחבל"


המחבל שביצע היום (שישי) את פיגוע הירי בפאב ה"סימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב הוא אזרח ערבי-ישראלי תושב הצפון שריצה בעבר עונש מאסר בגין חטיפת נשק מחייל צה"ל. אביו של המחבל זיהה אותו בסרטונים שהופצו ודיווח לרשויות. כוחות גדולים של משטרה טרם איתרו אותו מאז שנמלט מזירת הפיגוע, אך ישנה פעילות משטרתית נרחבת באזור ואדי ערה.

האב של המחבל עובד בחברת אבטחה ונושא נשק ברישיון אך נשקו לא נגנב. האב סיפר שקיבל טלפון ממכר שביקש ממנו לבדוק האם נשקו במקום, אז זיהה את בנו בכלי התקשורת והודיע למשטרה. פסיכיאטר שבדק את המחבל ב-2007 קבע כי מדובר באדם מעורער בנפשו שצרך סמים ואלכוהול מגיל צעיר. "התנהגות עבריינית סביב נושא הסמים". מלבד חטיפת נשק, המחבל ריצה בעבר גם שנת מאסר בגלל סמים. בן דודו של המחבל נורה למוות על ידי שוטרים בערערה ב-2006. השוטרים חשדו שהוא מחזיק נשק וירו בו למוות.

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
כוחות משטרה פושטים על בתים בתל אביב/רויטרס

שני בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו בתקרית הירי שאירעה מחוץ לפאב "הסימטא" סמוך לשעה 14:45. ההרוגים הם אלון בקל בן 26 מתל אביב, ושמעון רווימי בן 30 מאופקים. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

מנהלו של המחבל בבית הספר התיכון, סיפר כי "כבר בתיכון הוא היה משובש במחשבותיו". לדבריו, "בשנים האחרונות הוא עבר הרבה טראומות אשר השפיעו על מצבו הנפשי. אנחנו לא מאמינים שהוא היה משויך לארגון כלשהו, אלא פעל לבדו. בשמי ובשם כל הכפר אנחנו רוצים להביע גינוי מוחלט למעשה ולהשתתף בצער המשפחות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016./רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטון אבטחה מחנות הסמוכה לפאב "הסימטא" בתל אביב והועלה לרשת תיעד את השניות לפני שיצא המחבל למסע הירי שלו ברחוב דיזנגוף. בסרטון נראה המפגע קונה מזון, מניח את תיקו על עגלות ויוצא לירות במבלים היושבים ברחוב.

במהלך שהותו בכלא עתר המחבל בבקשה להיכנס לתכנית לטיפול שליטה בכעסים אולם בקשתו נדחתה. בעת מאסרו הוא נודע כבעל התנהגות שלילית. עתירות שהגיש לצורך יציאה לחופשות נדחו בשל מידע חסוי שהצביע על התנהגות אלימה בין כותלי הכלא.

(עדכון ראשון: 20:03)

זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully