וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן במסר לישראלים: "הממשלה שלכם מוליכה אתכם שולל"

אילן זלאיט

31.12.2015 / 21:02

יו"ר הרשות הקדיש את נאומו האחרון כדי לקרוא לישראל להיענות לדרישות הפלסטינים ולפתוח בהליך שלום. "צאו מחיינו ומאדמתנו, הסירו את ידיכם מהמקומות הקדושים לנו", אמר והוסיף: "מי שיהיה לו האומץ לעשות זאת יביא את השלום. האם אתם מוכנים לכך?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פנה היום (חמישי) לתושבי ישראל, וטען כי הממשלה הישראלית לא פועלת כדי להביא לסיום הסכסוך בין הצדדים. "הממשלה שלכם מוליכה את שולל - היא לא רוצה שלום ופועלת בכל האמצעים כדי להמשיך בכיבוש ובבנייה בהתנחלויות על אדמתנו", אמר בנאומו לרגל יום השנה ה-51 להקמת תנועת פתח.

יו"ר הרשות הוסיף בפנייתו כי ההתעצמות הצבאית הישראלית והפעולות ביהודה ושומרון לא יובילו לפתרון העימות ארוך השנים. "הטנקים, התותחים, המטוסים, הגדרות וההתנחלויות שלכם – כל אלו לא יביאו ביטחון או שלום", ציין. "זה יקרה רק אם תכירו בזכויות של עמנו ובעוול ההיסטורי שנעשה לו".

עוד כתבות בנושא:
בישראל סירבו לבקשת הפלסטינים לחידוש המו"מ: "רק כשייפסק הטרור"
הקמפיין הפלסטיני להכרה ממשיך להתקדם - וישראל מתקשה להגיב
גורמים ביטחוניים: "אבו מאזן מתוסכל, הוא רק רוצה לדאוג לילדיו"

משפחתו של אבו מאזן. טוויטר, צילום מסך
"הטנקים והתותחים לא יביאו את השלום". אבו מאזן/צילום מסך, טוויטר

"לא נישאר תחת זרוע הכיבוש וההתנחלויות שלכם", הדגיש. "לא נקבל את העובדה שאתם מחזיקים בגופות השהידים שלנו וממשיכים לעצור את משפחותינו. צאו מחיינו ומאדמתנו, הסירו את ידיכם מהמקומות הקדושים לנו. תתקנו את הנזק ותשיבו את זכויותיו. מי שיהיה לו האומץ לעשות זאת הוא מי שיביא את השלום. האם אתם מוכנים לכך?".

לטענת אבו מאזן, השגת השלום באזור תסיים את פעולות הטרור הפוקדות את המדינה בחודשים האחרונים. "השגת השלום באזורנו תסיר את ההצדקות של ארגוני הטרור הפועלים בשם הדת, ומשתמשים בשם 'פלסטין' ו'ירושלים' כדי להצדיק את הטרור שלהם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
"ישראל מסרבת לחדש את המגעים". נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, לפני השקת השיחות הישירות, פברואר 2014/רויטרס

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי ישראל מסרבת לחדש את המגעים המדיניים עם הרשות הפלסטינית מבלי שייפסק גל הטרור ותהיה רגיעה בשטח. על פי גורמים בכירים ברשות, במהלך כמה פגישות ביטחוניות בדרג הגבוה ביותר בין נציגים ישראלים לנציגי הרשות הפלסטינית, שבו והעלו האחרונים את הדרישה לחדש את התהליך המדיני בניסיון להשיב את השקט לגדה המערבית.

לטענתם, הפלסטינים הציבו כמה תנאים שכבר עלו בשיחות קודמות בין ישראל לרשות ובהם הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הסכמה למסגרת משא ומתן על בסיס גבולות 1967 וכן שחרורם של 36 אסירים שהיו אמורים להשתחרר בפעימה הרביעית במסגרת המשא ומתן שהתנהל ב-2013-2014 והדבר נבלם עם פיצוץ המשא ומתן. ואולם, התשובה שקיבלו מהבכירים הישראלים במערכת הביטחונית, הייתה שרק לאחר שתהיה רגיעה בשטח והפיגועים ייפסקו, ישראל תוכל לשקול צעדים מדיניים והענקה של מחוות לרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully