וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני תושבי מזרח ירושלים תכננו פיגוע במלון באילת

אחד הנאשמים שאף לנקום את מותו של חברו, פאדי עלון, שחוסל בפיגוע דקירה שבו פצע נער בן 15 באורח בינוני. הוא הגיע למלון "ריו" וכששאל את הצוות שאלות בנוגע לתפוסתו ולכניסות אליו – התעורר חשדם וכך נתפסו השניים. משפחת אחד מהם: "הוא בן 20 פחדן, לא היה מעז"

עריכה: יאיר דניאל

שני תושבי מזרח ירושלים תכננו להטמין מטען נפץ בבית מלון באילת – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. חליל נימרי ואשרף סלאיימה, אזרחים ישראלים שעבדו והתגוררו בעיר הדרומית באותה עת, נאשמים בביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. השניים החליטו להוציא לפועל את הפיגוע לפני כחודשיים, בעקבות חיסולו של חבר הילדות של אחד מהם, פאדי עלון, שביצע פיגוע דקירה בתחילת חודש אוקטובר בירושלים ופצע באורח בינוני נער בן 15. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה.

לפי כתב האישום שהוגש על ידי עורכת הדין מיטל אולק-אמויאל מפרקליטות מחוז דרום פלילי, הנאשמים הכירו במסגרת עבודתם המשותפת במלון "אסטרל נירוונה" בעיר. סלאיימה עבר במקביל גם במלון "מג'יק פאלאס". בתחילה הציע נימרי כי הם ירצחו יהודי דתי בפיגוע דקירה, אך סלאיימה סירב בטענה שבפיגוע כזה הם עשויים להיתפס ואז לא תהיה משמעות למעשה שלהם. לכן, הציע כי יטמינו מטען חומר נפץ במלון "ריו" שבאילת, וחברו הסכים. השניים ביצעו תצפיות על המלון מבחוץ, עקבו אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו ואחד הנאשמים אף צפה בסרטונים שמדריכים כיצד להכין מטעני נפץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ריו באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מכתב האישום כי ב-30 בנובמבר הגיע סלאיימה לבית המלון לצורך איסוף מידע מקדים והכנה לצורך הוצאת הפיגוע אל הפועל. הוא הציג מצג שווא לפיו הוא מעוניין לשכור חדר במלון לתקופה, וביקש לראות חדרים שונים במלון. הוא התעניין בין היתר בחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך מחשבה להטמין בו את המטען. אשרף שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות רבות שעוררו את חשדם בו, כמו כמה כניסות למלון, מהי תפוסתו, אם צפויה להגיע קבוצה של דתיים ועוד. לאחר מכן, עזב אשרף את המקום.

פקיד הקבלה ומנהלת המשק הביעו ערנות ודיווחו להנהלת המלון ולאנשי הביטחון על האירוע. כך, בסופו של דבר, נעצר נימרי ובהמשך גם סלאיימה, סוכלה תכניתם וניצלו חיי רבים. התיק נחקר על ידי שב"כ וחוליית פח"ע ימ"ר דרום בסיוע משטרת אילת, והוגשה בקשה להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נער בן 15 נדקר ליד שער שכם, 4 באוקטובר 2015. ללא קרדיט, ספק 500
זירת הפיגוע שבה פצע עלון את בן ה-15, לפני כחודשיים/ספק 500, ללא קרדיט

בני משפחתו של אחד החשודים שוחחו עם וואלה! NEWS והבהירו כי הם מאמינים בחפותו. "אנחנו לא מאמינים לסיפור הזה", אמר. "הוא ילד בן 20 פחדן, אף פעם הוא לא התעסק בדברים כאלה או דיבר עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully