וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על הסנקציות נגד איראן: "על העולם להעביר מסר קשוח וברור"

31.12.2015 / 13:20

שר האנרגיה התייחס בתגובה ראשונה מטעם ישראל לפרסומים לפיהם ארצות הברית תטיל סנקציות על איראן בעקבות ניסוי טילים שביצעה. "ישראל מברכת על כך. לא להסתפק בסנקציות סמליות, אלא להעביר מסר מרתיע של ממש"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

תגובה ישראלית ראשונה להודעת ארצות הברית על כוונתה להטיל סנקציות חדשות על איראן: שר האנרגיה יובל שטייניץ, שהיה אמון עד לאחרונה על הקשר האסטרטגי עם ארצות הברית ועל הנושא האיראני, אמר היום (חמישי) כי הוא מברך על כוונת האמריקנים להטיל סנקציות חדשות על איראן בשל הניסויים שערכה בטילים בליסטיים ארוכי טווח. שטייניץ אמר כי "חשוב שהעולם יעביר לאיראן מסר קשוח וברור בנושא הזה".

אתמול דיווחו כמה כלי תקשורת בארצות הברית כי בעקבות הניסויים שאיראן עשתה בטילים, המהווים הפרה של החלטות מועצת הביטחון, מתגבשות כעת סנקציות חדשות על איראן מטעם משרד האוצר האמריקני. הסנקציות יוטלו על אישים וגורמים הקשורים לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן. מדובר בפעם הראשונה מאז החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות בקיץ האחרון, שבה ארצות הברית מטילה סנקציות חדשות על הרפובליקה האיסלאמית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חייל נפצע קל בפיגוע דריסה בין צומת תפוח לחווארה; המחבל חוסל
גורם בחמאס: "החלטנו לחדש את פיגועי ההתאבדות נגד ישראל"
המנהלים נגד פסילת "גדר חיה": "זו איראניזציה - הפחד משתלט על השכל"

השר יובל שטייניץ, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"הם מעמידים את הקהילה הבינלאומית במבחן". שטייניץ/ראובן קסטרו

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר השר שטייניץ כי אם הדיווחים הללו מדויקים, הרי שישראל מברכת על כך. "ניסויי הטילים הללו לא מהווים הפרה של הסכם הגרעין, אבל הם כן מפרים החלטות קודמות של מועצת הביטחון, ולכן יש חשיבות דווקא בנקודה הזו להבהיר לאיראנים שהם לא יוכלו להתחמק מעונש", אמר. "אם העולם יתעלם מההפרה הבוטה שלהם בנושא הזה, מהר מאוד הם יבינו שהם יכולים להפר גם את הסכם הגרעין. הם מעמידים כאן את הקהילה הבינלאומית למבחן".

שטייניץ הוסיף כי "הם כבר עשו כמה ניסויים דומים בתקופה האחרונה. אנחנו הזהרנו בזמנו שאם לא תהיה תגובה חריפה, הם יעשו עוד ניסויים, וצריך להבין שמבחינתם, יש פה 'ניסוי כפול' - ברמה הטכנית הם בוחנים את היכולות של הטילים שלהם, כולל יכולות תמרון שמתאימות לטילים הנושאים ראש נפץ גרעיני. אבל ברמה המדינית, הם בוחנים עד כמה העולם באמת נחוש להגיב על הפרות שלהם להסכמים הבינלאומיים. לכן חשוב שהתגובה במקרה הזה תהיה משמעותית. לא להסתפק בסנקציות סמליות, אלא להעביר מסר מרתיע של ממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי מונחה חדש המגיע לטווח 1,700 ק"מ. רויטרס
הניסוי הבליסטי, אוקטובר/רויטרס

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הסנקציות שארצות הברית מתכוונת להטיל יכללו 12 אישים וחברות הרשומות באיראן, במפרץ הפרסי ובהונג קונג. הסנקציות יכללו הקפאת נכסים של החברות הללו על ידי בנקים אמריקניים והטלת איסור על האישים והחברות הללו לקיים עסקים כלשהם עם חברות הפועלות בארה"ב. במשרד האוצר האמריקני החלו לגבש את הסנקציות הללו כבר בעקבות ניסויי השיגור הקודמים של איראן, שהתרחשו בנובמבר.

יש לציין כי האיראנים איימו בעבר שכל הטלת סנקציות חדשות על איראן, תהווה מבחינתם הפרה של הסכם הגרעין. בהקשר הזה טוען השר שטייניץ כי "צריך להקשיב היטב למה שהם אומרים. הם הרי יודעים שהטיעון הזה לא נכון - הסכם הגרעין לא מונע הטלת סנקציות חדשות עליהם בתחומים שאינם גרעיניים במובהק, כגון טרור והניסויים הבליסטיים הללו. אז מה הם אומרים? הם אומרים ש'המנהיג העליון יחשיב את זה להפרה של ההסכם'".

שטייניץ הוסיף כי "יש לקוות שמדינות נוספות יטילו גם הן עיצומים על איראן בהקשר להפרות הללו של החלטות מועצת הביטחון. אלה החלטות שמחייבות את כל הקהילה הבינלאומית ובוודאי את המעצמות. הסנקציות האמריקניות הן בפני עצמן מסר חשוב, אבל צריך שזה לא יהיה סוף פסוק - האיראנים צריכים להבין שאם הם ימשיכו בדרכם, יהיו סנקציות נוספות וכואבות עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully