וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נעצרו ברשות הפלסטינית - ושוחררו אחרי חודש: "עינו אותנו"

31.12.2015 / 9:25

זוג אחים ערבים ישראלים נעצר בביתוניא בחודש שעבר בחשד שהפעיל מעבדה לגידול מריחואנה ברמאללה. לטענתם, שוטרי הרשות קשרו ותלו אותם הפוכים במהלך החקירה. משפחתם: "אם היו יהודים, הם לא היו ישנים לילה אחד ברשות"

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
האחים טוענים כי נתלו ונקשרו במהלך חקירותיהם. שוטרים פלסטינים/רויטרס

שני אחים תושבי מרכז הארץ שנעצרו בחודש שעבר על ידי שוטרים פלסטינים בחשד שגידלו מריחואנה טוענים כי עונו במהלך חקירותיהם. בין היתר, טענו כי החוקרים תלו אותם הפוך וקשרו אותם.

השניים, ערבים ישראלים, נעצרו בכפר ביתוניא סמוך לרמאללה בחשד שהקימו מעבדה לגידול מריחואנה בכמויות גדולות. לטענתם, הם נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית והוחזקו במתקניה במשך כארבעה שבועות, במהלכם נתלו הפוכים במשך שעות ארוכות ונקשרו על ידי שוטרים – כל זאת במטרה שיודו במיוחס להם. רק כעבור שבועיים נודע למנהל האזרחי על מעצרם.

השניים הועברו שלשום לישראל דרך מחסום בסמוך לבית אל, שם נלקחו על ידי שוטרי משטרת בנימין להמשך חקירה. לטענת אביהם, הוא יצר קשר עם משטרת מחוז ש"י על מנת שישיבו את בנו לשטחי ישראל, אולם זו התעלמה מפנייתו. לאחר הסגרתם הם נחקרו בחשד לגידול מריחואנה והובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה כי ישוחררו ל-20 יום מעצר בית. השופטת נענתה למעצר בית עד יום שישי הקרוב בלבד.

לקריאה נוספת:
בישראל סירבו לבקשת הפלסטינים לחידוש המו"מ: "רק כשייפסק הטרור"
"משרד החינוך להב"ה": נפסל ספר המתאר רומן בין ישראלית ופלסטיני
שלג, גלי ענק ורוחות של מאה קמ"ש: כך תעברו את הסופה הגדולה

גידולי קנאביס בישראל בעין עירון, דצמבר 2015. יותם רונן
חשודים שהפעילו מעבדה לגידול מריחואנה ברמאללה/יותם רונן

פרקליטם מטעם הסנגוריה הציבורית בירושלים, עו"ד פארס מוסטפא עלי, סיפר כי במשפחה טוענים שאם היה מדובר באחים יהודים המצב היה אחרת. "הם מספרים כי נתלו על ידי השוטרים הפלסטינים, הוכו ולא נתנו להם די אוכל או להתקלח. משפחתם של השניים פנתה למשטרת ישראל על מנת להביא לשחרורם עוד בתחילת מעצרם, אולם המשטרה לא עשתה שום פעולה והמתינה להודעה של הפלסטינים על העברתם. בפועל הזמן עבר והם הוסגרו רק כעבור יותר מחודש. המשפחה בטוחה כי אילו ילדיהם היו יהודים, הם לא היו נשארים ולו לילה אחד ברשות. בית המשפט קבע כי חוו אלימות ולכן אינו מייחס משקל רב להודאותיהם במשטרה הפלסטינית". בני המשפחה בעיקר זועמים על כך כי ילדיהם הושארו נתונים לחסדי שוטרי הרשות הפלסטינית במשך יותר מחודש, מבלי שגורם ישראלי לא פעל להחזרתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

משטרת ש"י: "נעשו מאמצים ואין ספור פניות"

בישראל מכחישים את הטענות של בני המשפחה כי התעלמו מהאחים. ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי הם דוחים את טענות המשפחה על הסף: "מדובר בפנייה של הורים לשני אחים לשוטר התיאום והקישור במחוז, על כך שבניהם עצורים בידי הרשות הפלסטינית. בבירור עם המשטרה הפלסטינית עלה כי האחים החזיקו דירה בלב רמאללה, שם בנו מעבדה לגידול סמים, וציינו כי נעצרו מספר רב של פעמים ומוכרים מעבירות פליליות קודמות. שוטרי התיאום והקישור עשו כל מאמץ ואין ספור פניות, כולל שיתוף שאר גורמי הביטחון העוסקים בתיאום עם הרשות הפלסטינית. לאחר 29 ימים בהם היו האחים עצורים הם הוסגרו לתחנת בנימין ביחד עם ראיות הקושרות אותם למעבדה לגידול סמים ועל פי החוק נחקרו בתחנת בנימין והובאו לדיון בבית משפט ישראלי".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה כי "מדובר באזרחים ערבים ישראלים שנכנסו מרצונם לרמאללה שבאחריות מנגנוני הביטחון הפלסטינים וביצעו עבירות פליליות חמורות יחד עם תושבים פלסטינים. נושא מעצרם הובא לידיעת המינהל האזרחי לאחר שבועיים, ומאותו הרגע פעל המינהל האזרחי בכל הדרגים והרמות להביא להסגרתם". לדברי גורמים במינהל, הקשר עם המשפחה התנהל על ידי המשטרה וכי לא הועלו בפניהם טענות לעינויים.

מרכז רמאללה, 30 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"המשטרה לא עשתה שום פעולה והמתינה להודעת הפלסטינים על העברתם". רמאללה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully