וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט החליט: תכנית "מסע ישראלי" תורחב לכל התיכונים בארץ

31.12.2015 / 8:15

החלטת שר החינוך התקבלה במסגרת התכנית הערכית שמוביל משרדו ל"חיזוק הזהות היהודית, הציונית, הדמוקרטית והישראלית". כבר השנה יוכפל מספר המשתתפים בתכנית, במסגרתה תלמידי כיתה י"א יוצאים למסע של שישה ימים ממצפה רמון לירושלים

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"'מסע ישראלי' הוא ליבת החינוך". בנט/נועם מושקוביץ

שר החינוך, נפתלי בנט, החליט בימים האחרונים להרחיב את תכנית "מסע ישראלי" כך שישתתפו בה כל תלמידי כיתות י"א. בתכנית משתתפים כיום עשרת אלפים תלמידים מדי שנה, ובמסגרתה הם מקיימים מסע של שישה ימים ממצפה רמון לירושלים. בעקבות ההחלטה כבר השנה יוכפל מספר התלמידים המשתתפים במסע ובתוך כמה שנים התכנית תורחב לכלל התיכונים בארץ. החלטת בנט התקבלה במסגרת התכנית הערכית שמוביל משרד החינוך בימים אלה ל"חיזוק הזהות היהודית, הציונית, הדמוקרטית והישראלית".

תכנית "מסע ישראלי" החלה לפעול לפני כעשור ומאז השתתפו בה כ-130 אלף בני נוער. על פי משרד החינוך, המסעות כוללים "מפגש עם אנשי שיח וסדרת דיונים מעמיקה ורלוונטית על מהותנו וזהותנו הייחודית כיהודים בשרשרת הדורות", לשון הודעת משרד החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
"משרד החינוך להב"ה": נפסל ספר המתאר רומן בין ישראלית ופלסטיני
הממשלה אישרה: 15 מיליארד שקלים יוקצו לצמצום פערים במגזר הערבי

יד ושם, אפריל 2013. נועם מושקוביץ
התלמידים מבקרים באתרים "המהווים אבני דרך בגיבוש הזהות היהודית". יד ושם/נועם מושקוביץ

המסע מתחיל במצפה רמון ומסתיים בסוף שבוע של ביקור ולינה בירושלים ובמהלכו התלמידים מבקרים ומתנדבים בעיירות הפיתוח, לנים בלינת שטח ומסיירים במגוון אתרים, "המהווים אבני דרך בגיבוש הזהות היהודית והציונית", כמו מדבר יהודה, מירון והכרמל ואף יד ושם והר הרצל. למסע קודמים מפגשי הכנה עם הצוות החינוכי והתלמידים בבית הספר, ולאחריו נערכים מפגשי סיכום.

לדברי בנט, "הלימוד בכיתה הוא פרומו ללימוד של ערכים. 'מסע ישראלי' הוא ליבת החינוך: ללמוד דרך הרגליים, לאסוף חוויות, להפוך לאזרחים שאוהבים את המדינה שלנו. זה חלק מתשומת הלב היתרה שאנו נותנים לנושא הערכים במערכת החינוך".

אלי שיש, האחראי במשרד החינוך על "מסע ישראלי", אמר כי המסע "מזמן למשתתפים חוויה מכוננת ובלתי נשכחת, מסייע להם בבחינת זהותם האישית ורותם אותם למעורבות בחיי הקהילה". לדבריו, הוא אף "מחזק את תחושת השייכות והמחויבות לעם היהודי, לארץ ישראל ומדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully