וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע של דאעש במרוץ "פורמולה 1" באבו דאבי

אזרח איחוד האמירויות הערביות המזוהה עם הארגון הרצחני הורשע בתכנון פיגועים במרוץ, בבסיס אמריקני ובסניף "איקאה" במדינה. כמו כן, הוא תכנן להתנקש בחייו של בכיר בהנהגה. אשתו הוצאה להורג לאחר שרצחה מורה אמריקנית

גרנד פרי אבו-דאבי, פורמולה 1 (2009). Luca Bruno, AP
מרוץ פורמולה באבו דאבי/AP, Luca Bruno

בית המשפט באיחוד האמירויות הערביות הרשיע אזרח מקומי שהצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בתכנון פיגועים במדינה, בין היתר במרוץ המכוניות "פורמולה 1" – כך דיווחו אמש (שלישי) כלי תקשורת באמירויות.

לפי הדיווח, הנאשם ניסה להגיע לעיראק כדי להצטרף לדאעש, אך התבקש על ידי הארגון הרצחני לסייע לפעילותו באיחוד האמירויות הערביות. בין היתר הוא תכנן לבצע פיגועים במרוץ המכוניות "פורמולה 1" שצפוי להתקיים באבו דאבי בחודש פברואר הקרוב,. בנוסף הוא זמם לפגוע בבסיס של הצבא האמריקני ובסניף של רשת "איקאה" במדינה, וכן השתתף בתכנון התנקשות בחייו של גורם בהנהגת איחוד האמירויות, ששמו לא פורסם.

האזרח הכחיש את הטענות המיוחסות לו. אשתו היא עלא בדר אל-האשמי, אזרחית איחוד האמירויות שהוצאה להורג בחודש יולי האחרון לאחר שהורשעה ברצח מורה אמריקנית ובניסיון הנחת פצצה בסמוך לביתו של רופא מצרי-אמריקני באבו דאבי, בשליחות של ארגון ג'יהאד.

לקריאה נוספת:
הפנטגון: חוסלו בכירי דאעש שסייעו בתכנון המתקפה בפריז
ראש ממשלת עיראק מבטיח: "ב-2016 נביס סופית את דאעש"

האיחוד האמירויות הערביות לוקחת חלק מהקואליציה בהנהגת ארצות הברית שמבצעת תקיפות אוויריות נגד דאעש בסוריה מאז ספטמבר שנה שעבר. איחוד האמירויות העלתה את רמת האבטחה במדינה מאז פרוץ האביב הערבי שסחף את האזור ב-2011. הרשויות גם הציגו גם חקיקה נוקשה יותר נגד טרור, הכוללת מאסרים ממושכים ואף עונש מוות בגין פשעי שנאה דתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully