וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק מבטיח: "ב-2016 נביס סופית את דאעש"

29.12.2015 / 8:40

מעודד משוחרר רמאדי, חיידר אל-עבאדי הצהיר כי בשנה הקרובה כוחות הביטחון ימגרו סופית את נוכוחתו של הארגון במדינה. "אנחנו באים לשחרר את מוסול", הכריז בנאום טלוויזיוני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הכריז אמש (שני) כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) יובס בשנה הקרובה. זאת בעקבות המבצע המוצלח של כוחות הביטחון לשחרור העיר רמאדי שבמערב המדינה, שהסתיים אתמול עם הנפת דגל המדינה מעל מתחם הממשלה בבירת מחוז אנבאר.

"2016 תהיה השנה של הניצחון הסופי והגדול, כשהנוכחות של דאעש בעיראק תמוגר", מסר ראש הממשלה בהצהרה ששודרה בטלוויזיה. "אנחנו באים לשחרר את מוסול וזאת תהיה המכה המכרעת והסופית עבור דאעש", הוסיף. מוסול, העיר הגדולה ביותר בצפון המדינה, היא מרכז האוכלוסייה הגדול ביותר שבו שולט הארגון הן בעיראק והן בסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
המשימה הושלמה: צבא עיראק הניף את הדגל ברמאדי
מסמכי דאעש נחשפים: "המשרד לענייני עבדים" ופסקי הלכה על אונס שבויות
דיווח בעיראק: בכיר דאעש נלקח בשבי במבצע אמריקני-כורדי

צבא עיראק חוגג את שחרור העיר רמאדי מידי דאעש, 28 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון של עיראק חוגגים את שחרור רמאדי, אתמול/רויטרס

כמו כן, גם בארצות הברית, שסייעה לכוחות העיראקיים מהאוויר בקרב על העיר, בירכו על המבצע המוצלח. הבית הלבן מסר אתמול כי הנשיא ברק אובמה, שנופש בהוואי עם משפחתו, עודכן על ההתפתחויות האחרונות. "ההתקדמות המתמשכת של כוחות הביטחון של עיראק בקרב לכיבוש מחדש של רמאדי היא עדות לאומץ ולנחישות שלהם ולמחויבותנו להדוף את דאעש ממעוזיו", נמסר בהודעה.

גם שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, שיבח את ההישג של בגדאד. "הדיפת דאעש על ידי כוחות הביטחון של עיראק היא צעד חשוב במערכה להבסת הארגון הברברי. קרטר, שהיה אחד ממבקריו החמורים של הצבא המקומי לאחר תבוסתו המשפילה ברמאדי בחודש מאי האחרון, הוסיף: "עתה הכרחי שממשלת עיראק תנצל את ההזדמנות לשמר את השלום ברמאדי, למנוע מדאעש ומקיצונים אחרים לשוב ולפעול להשבת תושבי העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צבא עיראק חוגג את שחרור העיר רמאדי מידי דאעש, 28 בדצמבר 2015. רויטרס
צבא עיראק חוגג את שחרור העיר רמאדי מידי דאעש, 28 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully