וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת מעצר למשתתפי "חתונת השנאה": 5 דברים שצריך לדעת היום

ניסוי צופרים יתקיים באזור חיפה, ועדת הכספים תדון בעדכון השכר של בעלי התפקידים הבכירים ברשויות השלטון, יצויינו תשע שנים להוצאתו להורג של סדאם חוסיין וייערכו שני חצאי הגמר של גביע הטוטו

הארכת מעצר למשתתפי "חתונת השנאה"

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
המדינה סירבה לקיים את הארכת המעצר אתמול בשל פעולות חקירה דחופות/צילום מסך, חדשות 10

אתם צריכים לדעת שהיום יובאו להארכת מעצר ארבעה משתתפים ב"חתונת השנאה", בהם החתן, שנעצרו אתמול לאחר שתועדו כשהם מניפים רובים, סכינים ובקבוקי תבערה יחד עם עשרות אורחים. עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג שניים מהחשודים, הגיש אמש ערעור דחוף על החלטת קצין המשטרה להביאם לדיון בהארכת מעצרם רק היום וביקש לשחררם עוד אתמול. ואולם, המדינה הגיבה שהיא מתנגדת לקיום הדיון אמש לאור פעולות חקירה דחופות של מעורבים נוספים בחתונה. משטרת מחוז ש"י חוקרת את שהתרחש בחתונה, שקיבלה את הכינוי "חתונת השנאה", בחשד לעבירות הסתה ועבירות נוספות. לפי המשטרה, החקירה נפתחה עוד בטרם הופץ הסרטון לאחר שנאסף חומר חקירה רב, שרק חלק מזערי ממנו הוצג בסרטון.

ניסוי צופרים באזור חיפה

אילוסטרציה. ShutterStock
אזעקה תישמע בשעה 10:05/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום בשעות הבוקר יתקיים ניסוי צופרים באזור חיפה. במסגרת הניסוי תישמע אזעקה בשעה 10:05 ברשויות חיפה, נשר וטירת הכרמל. במידה שתופעל אזעקת אמת, תישמע אזעקה נוספת לאחר מכן. כמו כן, תופעל מערכת "מסר אישי" באזור חיפה - מערכת התרעה ישירות למכשירים הניידים שהתומכים בשירות. יופעלו גם מערכת פריצה לשידור בתחנת "רדיו חיפה" (FM107.5, FM92.7) וביפרים לכבדי שמיעה. מדובר צה"ל נמסר כי הניסוי תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2015, ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפער בין שכר הח"כים בישראל לשכר הממוצע

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר ועדת הכספים גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכספים בנוסחת עדכון השכר של בעלי התפקידים הבכירים ברשויות השלטון. כיום מוצמד שכר הח"כים, השופטים והנשיא לשכר הממוצע במשק, דבר שמבטיח העלאה משמעותית כמעט מדי שנה, ואילו שכרם של ראש הממשלה והשרים מוצמד למדד המחירים לצרכן, המבטא בצורה מדויקת יותר את התנודות בשכר במשק הישראלי. בדיון קודם שנערך החודש בנושא, קבע יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי יש להשוות את מנגנון עדכון השכר של כל נושאי המשרה הבכירים ברשויות השלטון‎, גם אם השכר של נושאי המשרה השונים צריך להיות שונה. נציגי השופטים נעתרו לבקשת הוועדה והודיעו על הסכמתם להקפיא את העלאת שכרם, שאמור היה לעלות השנה ב-6%, באחוז אחד ל-5% בלבד. בחודש שעבר אישרו לעצמם חברי הכנסת העלאה נוספת בשכר, שצפוי לטפס בשנה הבאה לכ-41 אלף שקל.

תשע שנים להוצאתו להורג של סדאם חוסיין

סדאם חוסיין במהלך משפטו. GettyImages
סדאם חוסיין במשפטו/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני תשע שנים שנים הוצא השליט העיראקי סדאם חוסיין להורג בתלייה. חוסיין שלט ביד רמה במדינה משנת 1979 ועד לכיבוש בגדאד על ידי ארה"ב ב-2003. במהלך שלטונו פתח במלחמה עם איראן שנמשכה שמונה שנים וב-1991 אף הביא שלטונו למלחמת המפרץ שבמהלכה נורו לראשונה טילי סקאד לעבר ישראל. לאחר משפט פומבי שארך כשנה הורשע חוסיין בביצוע פשעים נגד האנושות ולאחר מכן, כאמור, הוצא להורג בתלייה, על אף שביקש להיות מובא בפני כיתת יורים. בשנה שעברה חשף עיתונאי עיראקי כי חוסיין תכנן לחטוף את ראש ממשלת ישראל לשעבר מנחם בגין לאחר שזה הורה לתקוף את הכור הגרעיני בעיראק ב-1981, אולם חזר בו לאחר שהתוכנית נחשפה במערב.

שני חצאי הגמר של גביע הטוטו

אוהדי בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
אוהדי בית"ר ירושלים/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו שני חצאי הגמר של גביע הטוטו. אחרי ששתי הפיינליסטיות מהעונה שעברה, מחזיקת הגביע מכבי תל אביב וסגניתה מכבי חיפה, כבר הודחו מהמפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, ייאבקו ארבע קבוצות על הזכות להיפגש בגמר. קריית שמונה תפגוש את בני יהודה באצטדיון המושבה בפתח תקוה ב-19:00, ולאחר מכן יתעמתו בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה ב-21:00 באצטדיון בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully