וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה החדשה לעידוד לימוד 5 יחידות במתמטיקה: תלמידים ילמדו תלמידים

29.12.2015 / 10:24

במסגרת תכנית של משרד החינוך, גויסו 30 תלמידי מתמטיקה מצטיינים מכיתות י"א, שיכינו ויפיצו תכנית לימודים דיגיטלית לחטיבות הביניים, כדי לעודד לימוד ברמה של 5 יחידות. "במיזם כזה יש רק מנצחים"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

בניסיון נוסף להעלות את מספר התלמידים שניגשים לבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות, יצא משרד החינוך ביוזמה חדשה. במסגרת הפיילוט שהחל בימים האחרונים, 30 תלמידים מצטיינים במתמטיקה מכיתות י"א שניגשים לבגרות ברמת חמש יחידות לימוד, יכינו ויפיצו תכנית לימודים דיגיטלית אלטרנטיבית לתלמידים צעירים.

הפעילות תיערך בשעות מעורבות החברתית של התלמידים המצטיינים. המצטיינים שנבחרו לפרויקט נדרשו לפתח אפליקציות ותוכנות ללימוד שיעורי מתמטיקה - כשהפיתוחים המנצחים יהפכו למודל עבור תלמידים בכל הארץ. ביוזמה החדשה משתתפות עמותת "עת הדעת" וארגון "קדימה מדע".

עוד בוואלה! NEWS:
שקד על המרצה שקרא לה "ניאו נאצית": "חצה גבול לחופש השיסוי"
הפתעה בחדר המורים: כוורת התגלתה בקיר, והתלמידים נהנו מהדבש
מחברת ספר האזרחות ששוכתב: "מרחמת על המורים והאזרחים בישראל"

יוזמה חדשה להעלאת מספר הניגשים לבגרות חמש יחידות מתמטיקה: תלמידים מלמדים תלמידים, מתחם סאנדיסק כפר סבא. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"ללמד את המתמטיקה בצורה עכשווית". מרתון התכנות שנערך החודש בכפר סבא/ראובן קסטרו

נטלי, תלמידת בית הספר שיפמן שבטירת הכרמל המשתתפת בפיילוט, הגיעה עם חבריה ל"האקתון" (מרתון תכנות, מ"ש) שנערך לאחרונה בהשתתפות כלל התלמידים, ובמהלכו פיתחה מערכת שבה התלמידים עונים על השאלות שעל הלוח דרך הסמארטפונים שלהם. "זה פרויקט שמעביר את המתמטיקה בצורה יותר דיגיטלית ועכשווית", הסבירה. "לא ללמוד כמו תוכי מהספר או בצורה משעממת מהמורה בכיתה, אלא בצורה שמתאימה לעולם הזה, לתלמידים של היום". הרציונל של האפליקציה, לדבריה, הוא ש"אין תלמיד שיושב בשיעור בלי טלפון חכם, אז אין סיבה לא לנצל את זה למטרות לימודיות".

תלמיד מצטיין נוסף שנבחר לתכנית הוא אחמד גדבאן מהכפר מזרעה, תלמיד כיתה י"א במגמת פיזיקה ומחשבים בבית ספר השלום. "כשאנחנו מלמדים את התלמידים הצעירים אנחנו מבטיחים שהמדינה הזאת תהיה טובה וברמה מדעית גבוהה בהשוואה לעולם", אמר. הוא הוסיף כי כערבי יש בעיניו חשיבות רבה להשתתפות בפרויקט ולעידוד נערים מהמגזר לגשת לבגרות ברמה של חמש יחידות. "חשוב לי לשכנע תלמידים ללמוד חמש יחידות כי זה מקדם אותנו כאוכלוסיה הערבית, שנוכל להתקבל למקצועות רבים באוניברסיטה", הסביר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יוזמה חדשה להעלאת מספר הניגשים לבגרות חמש יחידות מתמטיקה: תלמידים מלמדים תלמידים, מתחם סאנדיסק כפר סבא. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"להבטיח שהמדינה תהיה ברמה מדעית גבוהה"/ראובן קסטרו

"החלטנו לשים את הדגש על סוכני השינוי הצעירים - התלמידים", אומרת איריס וולף, סמנכ"ל פדגוגיה ב"קדימה מדע". וולף הסבירה כי המיזם מייצר "למידה ברוח אותנטית שמתחברת לתלמידים צעירים בכיתות ח'-ט' ולעולם הערכים שלהם. התשתית שמשרד החינוך מאפשר לפעילות זו הן שעות ההתנדבות במעורבות חברתית. במיזם כזה יש רק מנצחים, כי גם מי שמלמד משביח את הידע שלו - תורם ונתרם".

אהובה פיינמסר, מנכ"לית "עת הדעת", הוסיפה: "זה מעורר השראה לראות תלמידי תיכון יוצרים תכנים דיגיטליים אינטראקטיביים במתמטיקה למען תלמידי חטיבת הביניים. השימוש בפדגוגיה ובטכנולוגיה מוכיח שהעתיד החינוכי כבר כאן ולמען כולם. חכמת ההמונים הדיגיטלית מחברת כבר עכשיו בין תלמידים ומורים והופכת את הלמידה למלהיבה ואפקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully