וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על המרצה שקרא לה "ניאו נאצית": "חצה גבול לחופש השיסוי"

28.12.2015 / 18:13

שרת המשפטים התייחס לדברים שכתבב עליה ד"ר עופר כסיף מהאוניברסיטה העברית בעמוד הפייסבוק שלו ואמרה כי הוא "מזהם את השיח הציבורי". היא הוסיפה: "מרצים כאלה לא ראויים לחנך בישראל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הערב (שני) לדברים שאמר עליה ד"ר עופר כסיף, מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, בעמוד הפייסבוק שלו, כשכינה אותה "חלאה ניאו נאצית". זאת, בעקבות חוק סימון העמותות שיזמה שקד ואושר אתמול בכנסת. "אני חושבת שהפוסט הזה מזהם את השיח הציבורי", אמרה שקד בכנס גיוון בתעסוקה של משרד המשפטים בתל אביב. "זו חצייה בוטה של הגבול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי. אני סומכת על רשויות אכיפת החוק שיטפלו בזה ואינני חושבת שמרצים כאלו ראויים לחנך בישראל".

שר החינוך נפתלי בנט שוחח בצהריים עם נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון בעקבות המקרה. בנט אמר מאוחר יותר כי "מדובר בהסתה החמורה ביותר נגד שר משפטים בישראל מאז קום המדינה. אם אנחנו לא נטפל ונעצור את הדבר הזה מיד, זה עלול להיגמר בצורה קשה – קשה מאד. מרצים לא צריכים להיות מסיתים". לדבריו, דרש מנשיא האוניברסיטה "לעקור את התופעה הזאת משורש. אני מצפה לשמוע ממנו מה תכנית הפעולה כדי לממש את הדבר הזה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האם החשודה בחטיפת בנה: "האבא הרביץ ואיים, הגנתי על חייו"
טראמפ נגד קלינטון: "בעלה פגע בנשים והיא תוקפת אותי על סקסיזם?"
מסמכי דאעש נחשפים: "המשרד לענייני עבדים" ופסקי הלכה על אונס שבויות

שרת המשפטים לעמיתה הגרמני: "סימון המוצרים נותן לגיטימציה לחרם על ישראל". רויטרס
"מזהם את השיח הציבורי". שקד/רויטרס

בנט הוסיף כי "בימים האחרונים אנחנו חווים הרבה מאד הסתה, ובשלב הזה אני אמור להפנות אצבע לשמאל ולהתחיל להאשים אותם ולומר שהמרצים האלה גדלו בערוגות השמאל. לא אעשה זאת. כי אותם פרופסורים גדלו בערוגות של מדינת ישראל. כמו שאותם אנשים שחגגו בחתונה גדלו בערוגות של מדינת ישראל. אלה הערוגות של כולנו. אנחנו צריכים להפסיק את מחול ההאשמות ההדדיות. כל אחד צריך להפנות אצבע לעצמו, להוריד את מפלס ההסתה, ולהרגיע".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לדברים מוקדם יותר וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "האמירה שהשמיעו אנשי אקדמיה מסויימים על השרה שקד היא אמירה אומללה, פסולה מעיקרה ועלובה. אני מגנה אותה ואת צורת השיח שהיא מייצגת בכל תוקף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרצה מהחוג למדעי המדינה, כתב על שקד בפוסט שבו שיתף פרסום אחר של פרופ' עמירם גולדבלום, חוקר מבית הספר לרוקחות באותה האוניברסיטה, שעסק במקורות המימון של שרת המשפטים. בפוסט שכתב, האשים כסיף את שקד בסיוע לפשעים נגד האנושות, ואף כינה אותה "טינופת". בפוסט נכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו-נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל, אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".

בפרסום המקורי, שאותו שיתף כסיף, התייחס גולדבלום למקורות מימון הפריימריז של שקד וטען כי מדובר ב"כספי דמים" שנאספו תמורת מכירת נשק לרוצחים. "מסע הבחירות של אילת שקד היה מבוסס בין השאר על כספים שנאספו תמורת נשק שנמכר לרוצחים בסיירה ליאון ובדרום אמריקה, בידי תומך של איילת שקד", כתב גולדבלום בפוסט. "התומך הנדיב עצור עתה בבלגיה לאחר שהוחזק בידי האינטרפול במשך כשמונה חודשים במונטנגרו. מאז מרץ 2015, סרג' מולר הוא יהודי דתי, איש מתועב שמוכר נשק לכמה מהרוצחים הגרועים בעולם. אבל איילת שקד זקוקה לכספו, היא דורשת שקיפות ואני מספק את דרישתה", הוסיף.

הנהלת האוניברסיטה העברית מסרה בתגובה: "האוניברסיטה איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן, כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן. ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully