וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלה נדחקת הצדה: כך הפכו חתונות הפוליטיקאים החרדים למפגן ראווה

1.1.2016 / 11:05

חתונות במשפחות של אישי ציבור חרדים הפכו לאירועים פוליטיים לכל דבר ועניין: מוזמנים מיוחסים, צלמים מיוחדים וקרקע פורייה לדילים נסתרים. יחצ"ן חרדי: "זו תופעה, הם משקיעים זמן ומרץ כדי להוכיח שהם עדיין על המפה"

צילום מסך

(נתניהו באירוע "שבע ברכות" לרגל חתונת בתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, בשבוע שעבר)

לאורחים בחתונות במגזר החרדי יש תפקיד אחד למלא: לשמח את החתן והכלה. לעומת זאת, בחתונות של פוליטיקאים ואישי ציבור מהמגזר הזה, החתן והכלה נדחקים הצידה. החתונה הופכת למקום שבו נסגרים דילים חשאיים, נערכות "סולחות" היסטוריות ושיחות הרכילות בין המוזמנים נמשכות אל תוך הלילה.

חתונת בתו של השר אריה דרעי שהתקיימה בשבוע שעבר באולם אירועים יוקרתי בירושלים הייתה אחת ההוכחות לכך. בני משפחה ורשימה ארוכה של מקורבים עבדו במשך זמן רב על רשימת האורחים. לנוכחות של כל אחד מהם הייתה משמעות רבה - רבנים, חברי כנסת, אישי ציבור, אנשי עסקים ועיתונאים. כל אחד מהם זכה ליחס חם ואוהב.

עוד בוואלה! NEWS:
רוב הישראלים מודים: איבדנו את תחושת הביטחון ברחובות
מזג אוויר סוער: הצפות בדרום, שלג בצפת ובגולן
מלחמת האזרחים בסוריה: יותר מ-55 אלף הרוגים ב-2015

ראש הממשלה בנימין נתניהו השר אריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
כל המוזמנים זכו ליחס חם. אירוע "שבע ברכות" לרגל חתונת בתו של דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

מחשבה רבה הושקעה גם בבחירת האנשים שישאו את שבע הברכות תחת החופה, ובכל סדרת "הכיבודים" שלה יזכו האורחים, כנהוג בחתונות חרדיות. בקבוקי יין נפתחו בזה אחר זה, וכבר בתחילת הערב מספר החוגגים היה גבוה יותר מ-1,500. דרעי ואנשיו ניסו והצליחו להוכיח שהוא שוב ב"מיינסטרים" החרדי. עוברי אורח שנקלעו למקום היו עלולים לטעות ולחשוב כי מדובר במסיבה לרגל חזרתו לחיים הפוליטיים.

לדרעי היה חשוב להראות את כוחו במגרש הפוליטי. ביום שלאחר החתונה, ערכו השר ובני משפחתו חגיגת "שבע ברכות" יוקרתית בבירה. בין המשתתפים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השרים נפתלי בנט ומשה כחלון, חברי הכנסת מירי רגב, אביגדור ליברמן ומשה גפני ורבים אחרים.

משה כחלון ואריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"צורם שחתונות משמשות לכך". דרעי וכחלון ב"שבע ברכות" לרגל חתונת בתו של דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

אפילו נתניהו שם לב להפקה המרשימה באירוע. "וואלה, איזה סטייל פה", אמר בכניסתו. נתניהו נאם, וגם דרעי נשא דברים שבהם היו מילות עידוד לשרה נתניהו. החתן והכלה? נהנו עד כמה שאפשר, אבל היו רחוק ממרכז החגיגה.

"זו תופעה", אמר איש יחסי ציבור חרדי. "פוליטיקאים, אישי ציבור ואנשיהם משקיעים זמן ומרץ כדי להוכיח שהם עדיין נמצאים בשיא כוחם, שהם עדיין על המפה. זה קצת צורם, אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות שחתונות ילדיהם משמשות לכך".

יצחק הרצוג ובנימין נתניהו לוחצים ידיים באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרצוג ונתניהו לוחצים יד ב"שבע ברכות" לרגל חתונת בתו של דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן
"אין ספור דילים, יוזמות ורעיונות מתגלגלים בחתונות האלה"

לפני כשבוע וחצי חיתן סגן ראש עיריית ירושלים החרדי, יוסי דייטש, את בתו. גם כאן רשימת המוזמנים הייתה ארוכה באופן יוצא דופן. אנשיו של דייטש עמלו רבות על מנת שכל צמרת העירייה תשתתף. "הם רצו להוכיח שהוא יכול לאחד בין כל האוכלוסיות בבירה", אמר בכיר בעירייה. את ההצלחה הם רשמו כעבור כשבוע, כשהפרשן החרדי הבכיר יעקב ריבלין סקר בטורו את המועמדים שצפויים להחליף זמנית את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אם יתמודד לתפקיד בבחירות הארציות. הוא הכתיר את דייטש למועמד "מוסכם" וציין את "הנוכחות המלאה של כל צמרת המפלגה החרדית בחתונה שערך בשבוע שעבר".

אחד הרגעים הבולטים בחתונת בתו של דייטש התרחש בכלל מחוץ לאולם. בפינה צדדית הסתודדו דרעי, משה ליאון וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. דרעי אף נכנס עם אחד מהם לחדר צדדי כדי שהשיחה לא תתנהל בפומבי. לעומתו, ברקת דיבר בטון גבוה יחסית עם אחד מאנשיו של נפתלי בנט, וביקש שיעזור לו בעימות עם כחלון על התקציבים לירושלים. "כל זה קרה בחמש דקות", סיפר אחד הנוכחים במקום. "אין ספור דילים, יוזמות ורעיונות מתגלגלים בחתונות האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשיו עמלו רבות כדי שצמרת עיריית ירושלים תשתתף בחתונה. דייטש וניר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אומרים שהיה טעים, והיה שפע. אבל למי יש זמן לאכול? העיניים לא מפסיקות לעבוד. בכל רגע נכנס ראש ישיבה, מקובל, רב עיר, אדמו"ר, עסקן ציבור מוכר"

דוגמה לאובססיביות של התקשורת החרדית סביב אירועים אלה ניתן לראות בטורו של העיתונאי החרדי שלמה קוק. באחד העיתונים הנפוצים ביותר במגזר, הקדיש קוק את טורו בשבועיים האחרונים לסיקור חתונות ילדי הפוליטיקאים דרעי ודייטש. החתן והכלה כמעט לא הוזכרו. כך כתב קוק על חתונת דרעי: "אומרים שהיה טעים, והיה שפע. אבל למי יש זמן לאכול? העיניים לא מפסיקות לעבוד. בכל רגע נכנס ראש ישיבה, מקובל, רב עיר, אדמו"ר, עסקן ציבור מוכר. ודרעי? הוא לא הפסיק לחייך הערב. הוא מאושר, ויש לו על מה. בלי עין הרע, משפחה למופת, חתנים ובנים כשתילי זיתים. אבל זאת לא השמחה היחידה הערב - כשסביבו בוגרי ונערי ה'תנזים', הוא מקבל יפה את אורחיו: מנשק, מחבק ומוזג לאורחים מבקבוקי היין העתיק, הנושא את השם 'שאטו דרעי'".

במקרים אחרים, האירועים האלה יוצרים סכסוכים בין אושיות מוכרות ברחוב החרדי. אחד הפוליטיקאים החרדים נקלע בעבר לסכסוך מתמשך עם יחצ"ן חרדי, לאחר שלא הגיע לאירוע שערך. "יש אנשים שעבורם רשימת המוזמנים חשובה יותר מחתן השמחה", אמר מקורב לאותו יחצ"ן, שמסביר שתופעה זו "כבר מזמן הפכה לתחרות מסוג 'למי יש גדול יותר'".

מאיר שטרית בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן 9.6.2014. דרור עינב
שכר שירותיו של אסטרטג חרדי. יעקב איפרגן ומאיר שטרית בחתונת הבת/דרור עינב

"הרנטגן", הרב יעקב איפרגן, שערך לא מזמן חתונה באולמי "אווניו" שבקריית שדה התעופה, שכר את שירותיו של אסטרטג חרדי. תפקידו היה לגייס אדמו"רים ופוליטיקאים לאירוע. מאוחר יותר, הוא דאג לפרסם את התמונות באתרים החרדיים ובמדורי הרכילות הכלליים. החתונה, שהתקיימה סמוך לבחירות לנשיאות המדינה, זכתה לסיקור תקשורתי אינטנסיבי גם מפני שאנשיו של "הרנטגן" הצליחו לשכנע כמה מהמועמדים במרוץ להשתתף בחגיגה.

עוד מקרה שבו נעשו מאמצים מאחורי הקלעים של חתונות הידוענים החרדים, התרחש באירוע שהתקיים לפני כשנתיים. רב ראשי לשעבר שכר את שירותיהם של שני פרסומאים חרדים, שתפקידם היה לדאוג שיגיעו אדמו"רים ורבנים לחתונה. גורם שהיה מעורב בהפקת החתונה סיפר כי "חודש לפני מועד האירוע היחצ"נים החלו להפעיל לחצים על חצרות של אדמו"רים ורבנים שיגיעו". לדבריו, "הרב רצה להוכיח את כוחו".

כשהחתונה נגמרת

הבאזז סביב החתונות החרדיות הפופולריות נמשך גם לאחר שהחגיגה עצמה הסתיימה. האתרים החרדיים המובילים מפרסמים תמונות שמהן ניתן ללמוד כמעט על כל לחיצת יד או נשיקה של "חתן" השמחה. במגזר מספרים כי עורכי החתונות והאירועים שוכרים בתשלום צלמים מיוחדים על מנת שיצלמו רק את הסלבס, כדי שיהיה ניתן לפרסם את התמונות באתרי החדשות במגזר.

מלבד תמונות, לעתים מתפרסמות ידיעות רכילותיות נוספות. לדוגמה, באתר החרדי "כיכר השבת" הופיעה לפני כחודשיים ידיעה קצרה על כך שבחתונת נכדו של הרב משה צדקה, מבכירי הרבנים הספרדים, נרשמה "לחיצת יד ראשונה בין אריה דרעי לאלי ישי". דרעי וישי עוד רחוקים מפיוס אמיתי, אבל עבור האתר החרדי זה הספיק כדי לפרסם את הידיעה על כך.

באתר "בחדרי חרדים" סיקרו בצורה דומה לחיצת ידיים אחרת, בין דרעי לרב עמאר שעמו הוא נמצא במתיחות ארוכה. "אמש התקיימה בירושלים חתונת בן הרב אליהו אבא שאול. ברגע נדיר נרשמה לחיצת יד היסטורית". מעבר לכך, מדור הרכילות של האתר "לייבלה" מביא עמו סקירה שבועית מאירועי הפוליטיקאים החרדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully