וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים זועמים: צה"ל סוגר גדודים - במסרונים

25.12.2015 / 12:00

לוחמים מגדוד המילואים של חיל התותחנים הופתעו לקבל לאחרונה מסרון שמודיע להם על סגירת הגדוד שבו שירתו: "אנחנו רותחים על כך". מבדיקה עולה כי התנהלות דומה אירעה בגדודים נוספים. צה"ל: "מצרים על עוגמת הנפש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המסרון שנשלח ללוחמים/מערכת וואלה, צילום מסך

אחד מגדודי המילואים של חיל התותחנים נסגר לאחרונה והלוחמים ששירתו בו שובצו מחדש לגדודים אחרים או שוחררו משירות מילואים. מאות החיילים ששירתו באותו הגדוד זועמים משום שאת ההודעה על סגירתו קיבלו במסרון. לדברי הלוחמים, "העבירו אותנו כמו סמרטוטים ואנחנו רותחים על כך". מדובר צה"ל נמסר כי צפוי להתקיים טקס סגירה לגדוד, אך עד כה לא קיבלו הלוחמים כל מידע בנושא מהמפקדים או ממשרד הקישור.

אחרי מלחמת לבנון השנייה התגייסו יחד לוחמי גדוד התותחנים לאותו גדוד המילואים של החיל. במערך המילואים התגאו בכך שמדובר במחזור הראשון שבו עוברים ביחד כל הלוחמים שהשתחררו מגדוד סדיר לאותו גדוד מילואים, ובכך שמרו על לכידות הכוחות בסוללות הארטילריה ועל רמת מוטיבציה גבוהה. בתשע השנים שחלפו מאז הצטרפו לוחמים חדשים והרוח הטובה בסוללות הארטילריה באה לידי ביטוי בתעסוקה המבצעית ובאימונים שנפרסו לאורך השנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"רועי הכבשים" של חיזבאללה עלולים להפר בכל רגע את השקט המדומה בצפון
החשוד בניסיון למכור את בתו התינוקת: פיארתי אותה בפייסבוק
למרות הירידה בתיירות: אלפים חגגו את חג המולד בנצרת

אש תותחים של צה"ל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוח תותחנים ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס
"התקשרנו לאחד המפקדים לברר את העניין. הוא הופתע לשמוע על כך ואמר שזו פשלה רצינית ולא היחידה בסיפור"

בתקופה האחרונה התפשטו שמועות שגדוד המילואים, כמו יחידות נוספות בצה"ל, יפורק עקב קיצוצים תקציביים. בהמשך, בוטלו גם אימונים שנקבעו מראש, זאת למרות שצווי מילואים כבר נשלחו לחיילי המילואים. אף אחד בגדוד לא טרח להגיד ללוחמים שהגדוד על סף סגירה.

לפני כשבועיים קיבלו המילואמניקים מסרון ממשרד הקישור, שבו צורף קישור למכתב ממפקד הגדוד (מג"ד). "כשנכנסנו לקישור נדהמנו לגלות מכתב של מג"ד מחודש נובמבר, אך בהחלט לא המג"ד שלנו ולא של הגדוד שלנו", סיפר אחד מחיילי המילואים.

"קבוצת הווטסאפ שלנו געשה בניסיון להבין מה הסיפור", הוסיף. "התקשרנו לאחד המפקדים בגדוד לברר את פשר העניין. הוא הופתע לשמוע על כך ואמר שזו פשלה רצינית ולא היחידה בסיפור. לטענתו, הקצינים בגדוד התריעו על כך כמה פעמים, וכמו כן שהיה אמור להתבצע סבב שיחות באותם הימים לכלל חיילי המילואים בגדוד, על מנת להודיע להם על שיבוצם החדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

דובר צה"ל: תהליך הסגירה נעשה בצורה מכובדת ומכבדת

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי יחידות רבות במערך המילואים מעבירות לוחמים באמצעות מסרונים ולא בהליך מסודר. לאחרונה התקבלה החלטה לפירוק גדודים נוספים, ואופן ההתנהלות מול הלוחמים הוותיקים היה דומה גם במקרים הללו. החלטה נוספת שהתקבלה היא שכל מי שגילו 35 ויותר שוחרר ממילואים והיתר שובצו מחדש בגדודים אחרים.

"העבירו אותנו כמו סמרטוטים ואנחנו רותחים על כך", אמרו הלוחמים. "לפני שבוע התקשרה אלינו חיילת בסדיר מהקישור של הגדוד החדש והודיעה שאמור להתקבל צו מילואים על אימון באוגוסט והאם יש לנו את כל מה שנחוץ. שאלנו אותה איזה מן דבר זה שהיא מתקשרת להודיע לנו על כך כאילו מאז ומעולם היינו שייכים לגדוד הזה, מבלי שמישהו שוחח עמנו והסביר משהו. היא אמרה שנקבל את הצו ונראה שיש שם מכתב שמעדכן על הכול".

תותחנים יורים לעזה. יולי 2014. בן קלמר
אף אחד לא טרח להגיד ללוחמים שהגדוד על סף סגירה. תותחנים בגבול רצועת עזה. יולי 2014/בן קלמר

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים: "במסגרת התכנית הרב שנתית גדעון, רה-ארגון סדר הכוחות, ובתוכו גם סגירת מסגרות מילואים, הוחלט על סגירת הגדוד המדובר. תהליך הסגירה הנו תהליך סדור ונעשה בצורה מכובדת ומכבדת, אשר בסיומו צפוי להתקיים טקס צבאי רשמי. לגבי המקרה המדובר, הטענות ייבדקו ויטופלו פרטנית. צה"ל מצר במידה שנגרמה לחייל עוגמת נפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully