וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעל נשאר בארץ בגלל צו עיכוב יציאה, אשתו תשלם פיצויים

25.12.2015 / 8:30

האישה, שהוציאה לגבר את הצו במסגרת הליך הגירושים, התחייבה להודיע לו על קיום הצו. לדבריה, לא עשתה זאת מחשש לתגובתו האלימה. הגבר, שעוכב בנתב"ג, תבע אותה בגין מבוכה והפסד כספי. בית הדין הרבני דחה את טענתה

לוח המראות, נתב"ג, 19 בנובמבר 2015. מאצ'י הוף
לוח המראות ונחיתות בנתב"ג/מאצ'י הוף

בית הדין הרבני בנתניה חייב ביום רביעי האחרון אישה לשלם פיצויים לבעלה לאחר שהוציאה נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, ובכך גרמה לאי-עלייתו למטוס. חרף טענתה של האישה כי חששה מתגובתו של הבעל אם תספר לו על קיום הצו, בית הדין קיבל את עמדתו של הבעל, לפיה נגרמה לו מבוכה וכן הפסד כספי רב. הדיינים נימקו את החלטתם בכך שהאישה התחייבה להודיע על הצו תוך ארבעה ימים מרגע הוצאתו.

צו עיכוב היציאה מהארץ הוגש על ידי האישה יחד עם תביעת הגירושים. נוסף על התחייבותה בפני בית הדין הרבני בשעתו להודיע לבעלה בתוך ארבעה ימים על קיומו, הצהירה האישה כי תישא בכל ההוצאות שיגרמו לבעלה אם לא תעשה כן.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו של האב שהציע למכור את בתו: "כנראה ניסה לבצע עוקץ"
הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו ב"חתונת השנאה"
מחזיר בתשובה: "חילוניות הצטלמו ערומות בפני הנאצים בתאי הגזים"

"לא נראה שההודעה על הצו הייתה גורמת לשינוי בפחד האישה מבעלה"

לאחר שחלפה תקופה של יותר מארבעה ימים מזמן ההתחייבות שנתנה האישה לדיינים, ובמהלכה לא הודיעה לבעלה, הוא עוכב לפני שהתכוון לעלות על מטוס בנמל התעופה בן גוריון, על מנת לצאת מגבולות הארץ. לאחר המקרה תבע הבעל מגרושתו את ההפסד הכספי שנגרם לו.

בתגובה לתביעה טענה האישה כי בעלה אלים מאד, ולכן היא חששה להודיע לו על כך. הרב שניאור פרדס, דיין בית הדין הרבני, דחה בהחלטתו את הטענה, וקבע כי עליה לקיים את התחייבותה ולשלם לבעלה את ההוצאות הנדרשות. בהחלטה ציין הדיין כי האישה אינה מתגוררת עם בעלה והיה ידוע לה כי הצו יגיע אליו "במוקדם או במאוחר". "לא נראה כי ההודעה על כך בתוך ארבעת הימים הנדרשים על פי חתימתה, היה בהם גורם לשינוי בפחד שיש לו ממנו", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully