וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: שרת החוץ של הודו תגיע לביקור בארץ בחודש הבא

24.12.2015 / 10:30

ביקורה של סושמה סווראג' יתמקד ביחסים הכלכליים בין המדינות ושיתופי פעולה בתחומי ביטחון וחקלאות. מדובר בצעד לקראת פגישות הדדיות בין נתניהו למקבילו, נרנדרה מודי. היא צפויה לפגוש גם את אבו מאזן

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

יחסי ישראל-הודו ממשיכים במגמת ההתחממות וההתקרבות: שלושה חודשים אחרי שנשיא הודו ערך ביקור ראשון בישראל, הבוקר (חמישי) מתפרסם בתקשורת ההודית כי בקרוב צפויה לבקר אצלנו גם שרת החוץ של המדינה, סושמה סווראג'. זאת, כהכנה לקראת ביקורים הדדיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו ההודי, נרנדרה מודי, זה במדינתו של זה, במהלך שנת 2016.

על פי הפרסומים, סווראג' תבקר בישראל וברשות הפלסטינית בין התאריכים 19-16 בינואר. סווראג' נחשבת לתומכת גדולה של ישראל, ולפני כעשור אף כיהנה כיו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-הודו. במסגרת תפקיד זה, היא כבר ביקרה בעבר בארץ. היא מגדירה את ישראל "שותפה אמינה של הודו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גורמים ביטחוניים: "אבו מאזן מתוסכל, הוא רק רוצה לדאוג לילדיו"
דיווח: ארה"ב ניסתה ליזום הפיכה צבאית בסוריה
רוב הציבור הדתי-לאומי: ראש ממשלה חובש כיפה? לא בקרוב

סושמה סווראג' שרת החוץ של הודו. AP
מגדירה את ישראל "שותפה אמינה של הודו". שרת החוץ סושמה סווראג'/AP

הביקור שלה צפוי להתמקד ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות, כמו גם בשיתופי פעולה ביניהן בתחומי ביטחון, מחקר מדעי וחקלאות. יש לציין, כי עוד לפני הגעתה של שרת החוץ, צפוי לבקר בישראל גם שר החקלאות של הודו לדיונים בעניין זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אחרי הצבעות רבות לצד הגוש הערבי: הודו שומרת על ניטראליות באו"ם

ההתקרבות בין הודו לישראל התחזקה מאז עלייתו לשלטון של נרנדרה מודי בשנה שעברה. מודי ערך עד כה שתי פגישות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו - שתיהן בשולי פורומים שונים של האו"ם - והשניים מתייחסים זה לזה בפומבי במילה "חברי". כאמור, מודי צפוי לבקר בישראל ונתניהו בהודו בשנה הקרובה.

אחד הסימנים המעשיים לשיפור היחסים בין המדינות הוא שינוי דפוס ההצבעה של הודו בנושא הישראלי-פלסטיני בפורומים של האו"ם. אחרי עשרות שנים שבמהלכן הודו הצביעה יחד עם הגוש הערבי, לאחרונה היו כמה הצבעות שבהן היא שמרה על ניטראליות ובחרה להימנע. בירושלים רואים בחיוב את ההתפתחות הזו, ואילו הפלסטינים הביעו על כך את זעמם.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קוראים זה לזה "חבר". מודי ונתניהו בפריז, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

על הרקע הזה, שרת החוץ ההודית צפויה לבקר גם ברמאללה במהלך שהותה באזור, ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בעיתונות ההודית דווח כי השרה "תדגיש את המחויבות ארוכת השנים של הודו לנושא הפלסטיני". במהלך ביקורו של הנשיא ההודי בארץ בחודש אוקטובר, הוא התחייב בפני הפלסטינים כי ההתקרבות בין הודו לישראל לא תפגע בתמיכה של ארצו בדרישות הפלסטינים להקמת מדינה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully