וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: ייאסר לחלוטין העישון בבתי ספר, כולל על המורים

22.12.2015 / 11:50

ועדת הבריאות אישרה את צו המשרד שלפיו לא ניתן יהיה לעשן בכל שטחי בתי הספר ולא יוקצה מקום מיוחד לכך לטובת צוות ההוראה. העישון יותר רק בטווח עשרה מטרים מהמוסד. "הסביבה משפיעה על החלטת הנוער אם להתנסות בעישון"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) פה אחד את צו משרד הבריאות, לפיו ייאסר עישון בכל מקום בשטחי בתי הספר, ותיאסר הקצאת חדרי עישון לצוותי ההוראה. עוד הוחלט כי העישון יותר רק בטווח של עשרה מטרים משער המוסד החינוכי, אך הצו לא יחול על מוסדות על תיכוניים ומוסדות להשכלה גבוהה.

בדברי ההסבר לצו, החתום על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן, נכתב כי "גיל התחלת העישון הממוצע בקרב בנים הוא 15.5 ובקרב בנות 16. הסביבה שבה נמצאים בני הנוער והנורמה הנהוגה בה משפיעים על החלטתם אם להתנסות בעישון. הימצאותם של אנשי צוות מעשנים המהווים מודל לחיקוי מגדילה את הסיכוי שתלמיד יבחר להתנסות בכך. בנוסף לכך, בתי ספר המאפשרים עישון של מורים מעוררים התמרמרות בקרב תלמידים מעשנים הדורשים לקבל זכות דומה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לאן נעלמו מיליוני השקלים שהוקצו לקיצור תורים במערכת הבריאות?
בן 80 מת מרעב בדירתו – אחרי שאיש לא ידע שאשתו הלכה לעולמה
יתמודד מול נתניהו? ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התפקד לליכוד

אילוסטרציות בני נוער מעשנים. ShutterStock
הגיל הממוצע להתחלת עישון הוא 15.5 בקרב בנים, ו-16 בקרב בנות/ShutterStock

"ארגון הבריאות העולמי קובע שחדרי העישון לא מגנים מפני עישון כפוי", הסביר מקדם בריאות ארצי במשרד הבריאות, חיים גבע. "כבר ביטלנו את חדרי העישון בכל משרדי הממשלה ובבתי החולים. כעת מבקשים להחיל זאת גם על בתי הספר. חייבים להגן על הילדים מפני עישון כפוי".

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר כי "המלחמה בעישון צריכה להימשך בצורה מתמדת, במיוחד בנגע המתפתח בקרב הצעירים שלנו". יו"ר המועצה הישראלית למניעת עישון עמוס האוזנר הוסיף: "אבד הכלח על חדרי עישון במקומות ציבוריים, בכל העולם אין יותר חדרי עישון. לצערי אין שום תקציב לחינוך למניעת עישון בישראל". הממונה על מניעת סמים ואלכוהול במשרד החינוך קרן רוט-איטח מסרה כי "המשרד הוא זה שיאכוף את הצו וינקוט פעולות הסברה וענישה לפי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully