וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברות אבטחה גבו "פרוטקשן" מקבלנים באתרי בנייה

22.12.2015 / 14:27

15 איש נעצרו בחשד שסחטו קבלני בנייה באתרים בת"א, ובהם מתחם שרונה, ואילצו אותם באיומים לשכור מהם שירותי שמירה. לפי החשד, חברות האבטחה כלל לא הציבו שומרים, הציגו מצג שווא לרשויות וכך הונו את המדינה ב-77 מיליון שקלים. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

15 אנשי חברות אבטחה ושמירה באתרי בנייה בתל אביב נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד שסחטו קבלני בנייה ואילצו אותם לשכור מהם שירותי שמירה באיומים והשחיתו את רכושם של אלו שסירבו. לפי החשד, חברות האבטחה כלל לא הציבו שומרים באתרי הבנייה, ובהם מתחם שרונה, הציגו מצג שווא לרשויות וכך הונו את המדינה ב-77 מיליון שקלים.

הבוקר, עם תום חקירה סמויה, פשטו השוטרים על בתי החשודים ומשרדיהם, תפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך חילוט. למעורבים שנעצרו מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה, השמטת הכנסות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. מעצרים נוספים צפויים בהמשך, והחשודים יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

על פי החשד, נהגו שליחי החברה לפרוץ לאתרי הבנייה של הקבלנים שסירבו לשכור את שירותיהם, תוך שהם פוגעים בציוד במקום, מציתים אותו וגונבים אותו. עלות השירותים עצמם נאמדת בין 1,500 ל-20 אלף שקל בחודש לכל אתר בנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל הדיח את אלוף המשנה שרכבו נגנב עם מסמכים מסווגים
לאן נעלמו מיליוני השקלים שהוקצו לקיצור תורים במערכת הבריאות?
בן 80 מת מרעב בדירתו – אחרי שאיש לא ידע שאשתו הלכה לעולמה

ליטל איטלי. אפיק גבאי
תעריף אבטחה מקסימלי של 20 אלף שקל. מתחם שרונה/אפיק גבאי

דוברת משטרת תל אביב, סגנית-ניצב הילה חמו, הדגישה כי לצד ההליך הפלילי מתנהל נגד החברות הליך אזרחי לשלילת רשיונן. לדבריה, תופעת גביית "דמי חסות" מחברות בנייה וקבלני בניין הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה, שנותנת את אותותיה גם במחירי הדירות. זאת, שכן הקבלנים מתחייבים להוצאות בלתי מתוכננות, שאותן הם מעבירים לרוכשים. במקרה זה, העלייה במחיר הדירה עשויה היתה להגיע עד ל-2,500 דולר.

גורם במשטרה הוסיף כי במסגרת חקירת החשודים תדרוש המשטרה, בין היתר, את רשימת "העובדים" המלאה של השומרים באתרים ואת אישורי השכר שלהם, לרבות תנאים סוציאליים. "הרי ברור לכולם שברגע שלא היה שומר באתר, לא הועברו התשלומים ומכאן - אנחנו מתכוונים לטפל לא רק במישור המשטרתי", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully