וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים במטכ"ל: מספר השריונרים עשוי להצטמצם משמעותית

20.12.2015 / 16:16

רק שריונר ותיק אחד, אלוף קובי ברק, קודם לתפקיד פיקודי על זרוע היבשה המשודרג, ויהיה אמון על תהליך המיזוג בין הזרוע לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה – שיכלול גם קיצוץ ביחידות. שלושה קצינים אחרים ממתינים להכרעה לגבי עתידם, ולא מן הנמנע שיסיימו את שירותם בצה"ל

טקס חילופי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנכנס, מרץ 2012. דרור עינב
קובי עינב/דרור עינב

האם השריונרים הולכים ונעלמים ממסדרונות המטכ"ל? כך עשוי להסתמן משורת פגישות שערך ביום שישי הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, עם המועמדים השונים לתפקידים במטה הכללי. מקרב שלושה קצינים שקודמו, רק אחד הינו שריונר – כאשר עתידם של המפקדים שהועברו מתפקידם אינו ברור.

מקרב המועמדים, קידם הרמטכ"ל לתפקידי פיקוד על זרוע היבשה את השריונר האלוף קובי ברק, עד לאחרונה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. במקביל הוא החליט להעלות מדרגת תת-אלוף לאלוף את ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים במטכ"ל, אהרון חליווה, שיעבור כעת לתפקיד ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה. כמו כן, החליט להעלות לדרגת אלוף את מיקי אדלשטיין, מפקד מל"י ועוצבת סיני, שיהיה כעת נספח בוושינגטון.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אלדד רגב על חיסול קונטאר: "זמנו הקצוב הגיע"
שב"כ: חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בכפר דומא
שרביט קסמים תהיה "סוס העבודה" שיכה בחיזבאללה במלחמה הבאה

אל"מ אהרון חליוה, מפקד בה"ד 1. דובר צה"ל
מונה לראש אט"ל. האלוף אהרון חליוה/דובר צה"ל

בד בבד, אלא אם כן יקבל הרמטכ"ל בקרוב החלטות בעניינם, מסתמן ששלושה אלופים, מהשריונרים הוותיקים במטכ"ל, יאלצו לסיים בקרוב את שירותם בצה"ל: מפקד זרוע היבשה, האלוף גיא צור, מפקד אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ, ונספח צה"ל בוושינגטון, האלוף יעקב עייש. שריונר ותיק נוסף, אלוף פיקוד דרום לשעבר, סמי תורג'מן, עדיין ממתין להכרעה על בחירת סגן הרמטכ"ל הבא – ובינתיים נמצא בחופשה לרגל לימודים.

גם ההחלטה לגבי מינויו של ברק התקבלה, למעשה, במסגרת התכנית המטכ"לית למיזוג בין אט"ל לזרוע היבשה בשנה הקרובה. ברק, שהוביל את עבודת המטה בנושא , יהיה אמון על המשך התהליך - שכרוך בקיצוץ תקנים וביטול יחידות. תת-אלוף נדב פדן יפקד על אגף התקשוב ובמקביל יתקיים שינוי ארגוני בין אגף המודיעין לאגף התקשוב על מנת להקים את זרוע הסייבר. כמו כן, לתפקיד מפקד זרוע הים ימונה תת-אלוף אלי שרביט.

צמרת צה"ל הופתעה בנוסף לגלות שתת-אלוף תמיר ידעי, ממפקדי השדה המנוסים בצבא, לא יקודם לדרגת אלוף בסבב הנוכחי. למרות זאת, ההערכה בצה"ל היא שימונה בעוד שנה למפקד של פיקוד מרחבי. בעשור האחרון כיהן ידעי, בין היתר, כמפקד חטיבת גולני, כמפקד עוצבת אדום וכמפקד אוגדת יהודה ושומרון. בשלב זה גם עתידם של תתי-אלופים נוספים שהמתינו לקידום, כמו תא"ל מוני כץ, תא"ל חגי מרדכי ותא"ל מוטי ברוך - קצינים מוערכים מאוד - אינו ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully