וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נהרגו ומאות אלפים נעקרו מבתיהם בשיטפונות עזים בפיליפינים

לפחות 45 איש נהרגו בימים האחרונים, שבמהלכם הכו שתי סופות חזקות את מדינת האיים שבדרום-מזרח אסיה. באזורים מסוימים גובה המים הגיע עד לשלושה מטרים. "היה לנו קצת מזון, אבל הא אזל"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 45 בני אדם נהרגו ועוד מאות אלפים נעקרו מבתיהם עקב שיטפונות עזים שפוקדים בימים האחרונים את צפון הפיליפינים – כך מסרו היום (ראשון) גורמים ברשויות האזרחיות לסוכנות הידיעות הצרפתית. הגשמים הכבדים נגרמו כתוצאה משתי סופות חזקות שהכו את מדינת האיים שבדרום-מזרח אסיה בשבוע שעבר. ההצפות הגיעו עד לגובה של שלושה מטרים באזורים מסוימים מצפון לבירה מנילה.

"הבית שלנו הוצף לגמרי, כבר במשך יותר מיומיים", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית מרי באוטיסטיה, המתגוררת בעיירה קלומפיט, שנמצאת כ-50 קילומטרים מצפון למנילה. משפחתה וכמה תושבים נוספים נאלצו לקחת מקלט בגבעה סמוכה, בכניסה לכנסייה. "היה לנו קצת מזון, אבל הוא אזל", הוסיפה. היא התלוננה על כך שהסיוע של הממשלה לא הגיע אליה.

לדברי המועצה האזורית למקרי חירום, יותר מ-54 אלף תושבים מתקבצים במרכזים של הממשלה ואין הבטחה לכך שכולם יוכלו לחזור לביתם לפני חג המולד – אחד האירועים המרכזיים ביותר במדינה הנוצרית בת מאה מיליון התושבים. בכל שנה, כ-20 סופות טייפון פוגעים בפיליפינים, רבות מהן קטלניות. ב-2013, הטייפון העוצמתי הייאן מחק קהילות שלמות באיים המרכזיים, שהותירה אחריה 7,350 הרוגים ונעדרים.

עוד ידיעות מהעולם
קלינטון הותקפה על מדיניות החוץ שלה - בעימות שלא עניין איש
מחשש לפצצה: מטוס של "אייר פראנס" נחת נחיתת חירום בקניה

שיטפונות בצפון הפיליפינים, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
תושבים רבים לא יחזרו לבתיהם עד חג המולד. שיטפונות בצפון הפיליפינים/רויטרס
שיטפונות בצפון הפיליפינים, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
שיטפונות בצפון הפיליפינים, 17 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully