וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוחן הקדמת הפריימריז; השר כץ: לא הזמן למהלכים פוליטיים

20.12.2015 / 2:31

ראש הממשלה מעוניין לערוך את הפריימריז בעוד חודשיים. עם זאת, גורמים במפלגה אמרו כי החלטה סופית טרם התקבלה. מנגד אמר שר התחבורה כי הבחירות לא יוקדמו: "ממשלת הליכוד נמצאת בעיצומה של מערכה מול הטרור, אין זה הזמן למהלכים שיערערו את היציבות הפוליטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה בנושא 40 החתימות. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מעוניין להקדים בעוד חודשיים. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן בימים אלה את הקדמת הפריימריז בליכוד כדי שייערכו בעוד חודשיים. אולם גורמים במפלגה אמרו אמש (שבת) לוואלה! NEWS כי החלטה סופית בנושא טרם התקבלה. בימים האחרונים שוחח ראש הממשלה על הסוגיה עם כמה בכירים בליכוד. על כוונתו של ראש הממשלה להקדים את הפריימריז פורסם אתמול לראשונה בחדשות 2. הפרסום הוביל לתגובות חריפות מצד שר התחבורה ישראל כץ ושר הפנים לשעבר גדעון סער.

נציין כי אם יחליט נתניהו להקדים את הבחירות המקדימות לראשות המפלגה, לא תהיה זו הפעם הראשונה שבה הוא נוקט טקטיקה דומה. גם בכנסת ה-18, החליט ראש הממשלה לנצל עיתוי שבו יריביו הפוטנציאליים אינם ערוכים לבחירות, וקיים אותן שנה לפני הבחירות לכנסת, מה שמנע מבכירים אחרים להצטרף למרוץ. לא מן הנמנע שאם אכן ייערכו הבחירות בחורף הקרוב, גם הפעם נתניהו לא ימצא מולו יריב בעל משקל משמעותי.

לקריאה נוספת:
מאחורי מסך מרצד עם קריאות "תמות": אורן חזן סיפר מדוע הושעה
התכנית הגדולה של נתניהו לבצר את שלטונו עוברת דרך כחלון

השר כץ: "הבחירות לא יוקדמו ויתקיימו במועדן"

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי הוא מתנגד למהלך. "בניגוד לשמועות, הבחירות לראשות הליכוד לא יוקדמו ויתקיימו במועדן, כחצי שנה לפני הבחירות הכלליות. ממשלת הליכוד בראשות נתניהו נמצאת בעיצומה של מערכה מול הטרור האיסלאמי, ובוודאי שאין זה הזמן למהלכים פוליטיים שעלולים להקשות ולהוביל לערעור היציבות הפוליטית בישראל".

למרות התנגדותו של השר כץ למהלך, ח"כ מיקי זוהר הודיע אמש כי הוא תומך ברעיון הקדמת הפריימריז במפלגת הליכוד לחודש פברואר. "הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד היא צעד מבורך", אמר ח"כ זוהר והוסיף כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכיח מנהיגות איכותית ואחראית, ולכן ראוי שהתנועה תתלכד מאחוריו באופן גורף".

גדעון סער הודיע: מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים. עומר מירון
"ראש הממשלה עוסק בפוליטיקה קטנה". סער/עומר מירון

מועמד פוטנציאלי להחליף את נתניהו בראשות הליכוד, שר הפנים לשעבר סער, תקף אמש את דרך הטיפול של הממשלה בגל הטרור בעקבות הפיגוע ברעננה שאירע אתמול אחר הצהריים. בתגובה לפרסום על הקדמת הבחירות צייץ סער בטוויטר: "מתקשה להאמין שבאמצע גל הטרור וביום שבו הוא מכה ברעננה - ראש הממשלה עוסק בפוליטיקה קטנה".

בפיגוע ברעננה נדקרו שלושה בני אדם, אחד בינוני ושתיים קל, על ידי מחבל, שוהה בלתי חוקי. מוקדם יותר צייץ סער: "גם הפיגוע ברעננה בוצע על ידי שוהה בלתי חוקי. אחרי שלושה חודשי אינתיפאדה, מתי תתחיל ממשלת הכול דיבורים לטפל ברצינות בשב"חים ולסגור באופן אפקטיבי את שטחי הרשות?".

מדובר במתקפה חריפה יחסית של סער נגד הממשלה. מאז שפרש מהחיים הפוליטיים, סער, שנחשב ליריבו של ראש הממשלה נתניהו בקרב על הנהגת הליכוד, ביקר את מדיניות הממשלה מעת לעת, בעיקר בנוגע להתמודדותה עם גל הטרור.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully