וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין נגד רגב: "אין מקום להתערבות פוליטית בגלגלצ"

18.12.2015 / 11:57

בחוות דעת ששיגרה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשרת התרבות ולשר הביטחון, כתבה דינה זילבר כי השניים אינם רשאים להתערב בשיקולי תחנת הרדיו הצבאית. זאת, על רקע קריאתה של רגב להשמיע בה יותר מוזיקה מזרחית

מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
היועץ המשפטי נגד שרת התרבות. רגב/ניב אהרונסון

היועץ המשפט לממשלה יהודה וינשטיין שוב נגד התערבות שרת התרבות מירי רגב - והפעם בסוגיית גלגלצ: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר שיגרה בימים האחרונים מכתב לשר הביטחון משה יעלון ולשרה רגב, וקבעה כי אין פסול משפטי בשיטת קביעת השירים המושמעים בגלגלצ. במכתבה, כתבה זילבר כי בפועל, שני השרים לא יכולים להתערב בתכני התחנה. המכתב נשלח על רקע קריאתה של רגב נגד התחנה וכוונתה לבצע בה רפורמות, על מנת שתושמע בה יותר מוזיקה מזרחית.

"במסגרת שיטת הפלייליסט, בוחרת ועדה של עורכים מוזיקליים את השירים ברוב דעות, וזאת להבדיל משיטה שבה עורך מוזיקלי בוחר את השירים לבדו", כתבה זילבר. "בחירת השירים באמצעות שיטת הפלייליסט היא דוגמה ספציפית של עריכת תוכן ולפיכך ההלכות המשפטיות בעניין עצמאות שיקול הדעת, כוחן יפה גם ביחס לכך".

לקריאה נוספת:
הקשר בין מתווה הגז וההסכם המתגבש עם טורקיה אינו מקרי בהחלט
נתניהו יעבור היום בדיקה תחת טשטוש; יעלון ימלא את מקומו
בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל

בניין גלצ. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עריכת תוכן לגיטימית. גלי צה"ל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בעניין הכפיפות של תחנת גלי צה"ל לפוליטיקאים בכל הקשור לתכנים, כתבה זילבר באופן ברור כי אין מקום לערער על השיקולים המקצועיים. "קביעת התכנים מסורה בידיהם של גורמי מקצוע ואין מקום להתערבות גורמים פוליטיים בהכנת תכנים אלה", הסבירה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הביקורת על התחנה היא בלתי נפרדת משיח לגיטמי"

עם זאת, ציינה זילבר כי היא איננה רואה פסול בהתבטאויות של רגב נגד מדיניות התחנה. "להתבטאויות ציבוריות וביקורת מהותית על התחנה ופעילותה יש חלק בלתי נפרד מקיומו של שיח ציבורי לגיטימי ומותר, ועל כן אין מקום להביע לגביהן עמדה משפטית".

אין זו הפעם הראשונה שבה תוקפים היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו את התנהלות רגב. בעבר נכתבו חוות דעת נגד שרת התרבות בעניין קריאתה לשלול תקציבים מתיאטראות שמעלות הצגות שאינן הולמות בעיניה, וכן בעניין תקצוב פסטיבל סרטים בסינמטק בתל אביב שעסק באירועי הנכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully