וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי הציגה "בובות ההסתה" בפרלמנט הצרפתי: "תפקחו אחרי הכסף שלכם"

18.12.2015 / 8:15

סגנית שר החוץ נפגשה עם חברי בית המחוקקים בפריז והציגה להם בובה של רעול פנים המחזיק אבן, שיועדה להגיע לרשות הפלסטינית ונתפסה. "עליכם לפקח על המיליונים הזורמים מאירופה לרשות כדי שלא ישמשו להסתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא לשם כך אתם מעבירים את הכסף". חוטובלי מציגה את הבובה מול חברי הפרלמנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיעה אתמול (חמישי) לצרפת במסגרת סדרת ביקורים שהיא עורכת במדינות אירופה כדי להיאבק ביוזמות נגד ישראל. במהלך שיחה שקיימה עם חברי פרלמנט בפריז, הציגה חוטובלי לראווה בובה של אדם חבוש בכאפייה המחזיק בידו אבן ולגופו בגדים בצבע דגל פלסטין.

מדובר באחת מ-4,000 הבובות שנתפסו לפני כשבועיים במכולה שיועדה להגיע לשטחי הרשות, והצגתן נועדה כדי לחזק את טיעוניה בנוגע להסתה הקיימת ברשות הפלסטינית מגיל צעיר.

נוסך על כך, חוטובלי ציינה דוגמאות למקרים של הסתה לשיטתה במערכת החינוך הפלסטינית, שלטענתה ממומנת בכספים שמגיעים ממדינות אירופה, ובהן צרפת, שתורמות לרשות הפלסטינית. "אתם חייבים לפקח אחר מאות מיליוני האירו שזורמים מאירופה לרשות הפלסטינית, כדי שלא ישמשו להסתה או לתמיכה במשפחות של שהידים. לא לשם כך אתם מעבירים את הכסף", אמרה.

לקריאה נוספת:
בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל
ישראל וטורקיה הגיעו להבנות בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים
משפחתו של אורון שאול: יש לשנות את הסטטוס שלו מחלל לנעדר

בובות הסתה רעולות פנים  אוחזות אבן וסכין, נעצרו במכס בחיפה. מכס חיפה, מערכת וואלה! NEWS
משלוח הבובות שנתפסו בנמל חיפה/מערכת וואלה! NEWS, מכס חיפה

אך ההסתה לא היתה הנושא המרכזי בביקורה של חוטובלי, אלא סימון המוצרים מההתנחלויות. היא נפגשה בין היתר עם ז'אק אודיבר, יועצו המדיני הבכיר של נשיא צרפת, והציגה לו את התנגדותה של ישראל לנושא. "הניסיונות החוזרים ונשנים לכפות עלינו פתרון לא ישיגו את התוצאה הרצויה", אמרה חוטובלי לאודיבר. "ההחלטה לסמן מוצרים דווקא בעת הזו היא רוח גבית לטרור".

חוטובלי העלתה את עניין ההסתה גם בפגישה עם אודיבר, ואמרה כי "הדרישות מול ישראל לצעדים בשטח רק הולכות וגוברות, ואילו מול הפלסטינים אין דרישה אחת בסיסית - להפסיק את ההסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully