וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהפלה ערבים: הסופרלנד יתרום אלפי כרטיסים לתלמידים מהמגזר

17.12.2015 / 19:08

הסדר פשרה אושר לאחרונה בתביעה ייצוגית נגד פארק השעשועים, שנחשף בוואלה! NEWS כי הפלה במשך כשלוש שנים בין תלמידים מהמגזר הערבי לתלמידים יהודים. ההנהלה טענה כי נקטה במדיניות הפרדה בעקבות בקשות של בתי ספר וכי אינה עושה זאת עוד

הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
החברה המפעילה תתרום 4,000 כרטיסים למגזר הערבי/דרור עינב

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד פארק השעשועים סופרלנד שבמערב העיר ראשון לציון, אשר נקט במדיניות של אפליה בין תלמידים מהמגזר הערבי ותלמידים יהודים במשך תקופה של כשלוש שנים, בין 2013-2011. על פי ההסדר, חברת "עיר השעשועים בע"מ" המפעילה את הסופרלנד, תתרום 4,000 כרטיסי כניסה לפארק השעשועים לתלמידים מהמגזר הערבי.

התביעה התבססה על מקרה ממאי 2013, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS. מורה מהמגזר הערבי ביקש לתאם ביקור לתלמידיו בסופרלנד כדי לחגוג את סיום שנת הלימודים. אולם אז בשיחה עם נציגת מכירות התברר למורה מדיניות הסופרלנד היא להקצות ימי פעילות נפרדים לתלמידים יהודים ולתלמידים ערבים. לטענת העותר, עבד קאדר נסאר, הנהלת סופרלנד הפרה, בהתנהלותה זו את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

עוד בוואלה! NEWS:
"בוא יא כלב": נוסע ישראלי התפרע בטיסה - והוסגר למשטרת רוסיה
המדינה תובעת את מביימי החטיפה בחברון ב-625 אלף שקל
שקד: "'שוברים שתיקה' מסית נגד המדינה ומשחיר את פניה"

הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
הנהלת הסופרלנד הכחישה את הטענות להפליה/דרור עינב

הנהלת הסופרלנד הכחישה את הטענות לאפליה ואמרה כי "הסופרלנד פותח את שעריו לרווחת כלל הציבור בישראל במהלך כ-140 ימים בשנה. בימים אלו יכול כל מאן דהוא לרכוש כרטיס לפארק וליהנות מהבילוי בו. ביתר ימי הפעילות, הפארק אינו פתוח לציבור הרחב אלא אך ורק לקבוצות בתיאום מראש. גם בימים אלו, הסופרלנד פותח את שעריו לקבוצות שונות ללא הבחנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מפגשים בין בני נוער ערבים ויהודים יוצרים תגרות"

עוד נטען כי כחלק מהימים המיועדים לקבוצות בלבד, מתקיימים במהלך חודש יוני ימים המיועדים למסיבות סוף שנה שבהם מבקרים בסופרלנד תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים המבקשים לחגוג את סיום שנת הלימודים במקום. "בימים הנ"ל, כשישה ימים בשנה בלבד, נוכחה הנהלת הסופרלנד לראות כי מפגשים בין בני הנוער מהמגזר הערבי ומהמגזר היהודי, אשר ככלל מופרדים במסגרת מערכת החינוך ואינם רגילים להיפגש זה עם זה, יוצרים, כעניין שבשגרה, הפרות סדר ותגרות, פוגמים משמעותית ביכולת להפיק הנאה מהבילוי במקום ואף מסכנים את התלמידים מבקרי הפארק".

על רקע אירועי האלימות הללו, כך טענה הנהלת הסופרלנד, החלו להתקבל אצלה פניות של בתי ספר שונים, ערביים ויהודיים כאחד, אשר ביקשו כי בימי מסיבות הסיום לא ישובצו בתי ספר ערביים יחד עם בתי ספר יהודיים באותם הימים. "החל מ-2011 החלה הנהלת הסופרלנד להיענות לבקשות הללו ולאפשר קיומם של ימים נפרדים למסיבות סיום לבתי ספר ערביים ויהודיים, ובהם בלבד. לאחר פרסום האירוע שביסוד התובענה, פרסמה הנהלת הסופרלנד באופן מידי הודעה, שבה נאמר כי בכוונתה שלא להיעתר עוד לבקשות בתי הספר ולחדול מקיום ימי מסיבות סוף השנה במתכונת נפרדת כפי שנתבקשה".

  • עוד באותו נושא:
  • סופרלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully