וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מחלקה בשיבא: "אי אפשר למנוע לחלוטין הידבקות בחיידק טורף"

דב גיל-הר

16.12.2015 / 14:15

שלוש נשים בבית החולים נדבקו השבוע בזיהום, אחת בסטרפטוקוק מסוג A, ונאלצו לעבור כריתת רחם. מנהל המחלקת למיקרוביולוגיה קלינית הודה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי כמעט בלתי אפשרי למנוע הישנויות של מקרים מסוג זה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית בבית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' נתי קלר, התייחס היום (רביעי) לכריתת הרחם שנאלצו לעבור שלוש יולדות בבית החולים לאחר שנדבקו בחיידק טורף מסוג סטרפטוקוק A. "אני מודע לחששות ומקבל עליהם משוב משני כיוונים - גם מעמיתי למקצוע וגם נשים שהיו אמורות להגיע לטיפול בבית החולים שיבא", אמר. "אני אכבד את דעתם אם יבחרו שלא להגיע לכאן, אבל שיבא הוא אחד מבתי החולים הבטוחים. התופעות האלו מוכרות ומתרחשות מדי פעם, אולם אנחנו נוקטים במשנה זהירות".

כמו כן, הוא הבהיר כי החמרת נהלי הבטיחות כלפי הצוות הרפואי – שייתכן שהדביק את היולדות – איננה בהכרח יעילה. "יש בעייתיות בחיידק", אמר. "בעקבות כל אירוע כזה ישנה החמרה טבעית, אך לאחר התייעצות עם גורמים במשרד הבריאות נמצא כי החמרת הבטיחות אינה יעילה. אנחנו מחמירים בכל הנוגע להנחיות ונמשיך להקפיד על מניעת זיהומים בעתיד, אך אני לא מכיר טכנולוגיה שתוכל למנוע בצורה בטוחה, ב-100%, מקרים נקודתיים של הידבקות". לדבריו, "בדיקות שבועיות קבועות לכלל הצוות הרפואי היא טכניקה לא ישימה".


לקריאה נוספת בנושא:
בעקבות החיידק הטורף: האם יש ממה לחשוש?
שתי יולדות נדבקו בחיידק טורף מרופא - ועברו כריתת רחם

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
"בדיקות שבועיות קבועות היא טכניקה לא ישימה". בית החולים שיבא/ראובן קסטרו

פרופ' קלר סיפר על השתלשלות האירועים בבית החולים, כאשר גילו על ההדבקה הראשונה. "מדובר במקרה שככל הנראה החל לפני עשרה ימים, עם אשפוזה של אישה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בדקנו את כל השנים ולאחר שהבנו שמדובר בחיידק מסוג סטרפטוקוקוס A – התקשרנו לכל הנשים שהיו במגע עם הרופא שנושא את הנגיף".

אתמול נודע כי אישה שלישית שהייתה מאושפזת באחרונה בבית החולים שיבא נדבקה גם היא בחיידק טורף ואף היא עברה כריתת רחם. בבית החולים הדגישו כי אין קשר בין החיידק שנמצא אצל האחרונה לחיידק שאותר אצל הרופא, שעל פי החשד הדביק את שתי הנשים הקודמות. לדברי פרופ' קלר, "מדובר ביולדת שאותרה במסגרת שיחות הטלפון שקיימנו עם 80 יולדות שהיו בסיכון להידבקות בחיידק הטורף". עוד הוסיף פרופ' קלר כי "היא הגיעה לבית החולים ולאחר דיון רב-מקצועי הוחלט לכרות את רחמה".

בנוסף, הדגיש פרופ' קלר כי "האישה השלישית לאו דווקא קשורה לאותו הרופא". בנוסף, אמר כי "אנחנו יודעים שהוא לא קשור למקרה הראשון, אבל יודעים שהוא קשור למקרה השני". לדבריו, הצוות הרפואי שוחח עם עשרות נשים שהיו בסיכון להידבקות "כחלק מהגדרה רחבה של טיפול, כי לא רצינו לקחת שום סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully