וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים צעירים, עירוניים ורווקים: פרופיל המחבל הממוצע בגל הטרור

16.12.2015 / 9:11

במערכת הביטחון הרכיבו תמונה של 130 הפלסטינים שביצעו את עשרות פיגועי הדקירה, הדריסה והירי בשבועות האחרונים. גילם הממוצע הוא 21, מעטים מהם מגיעים ממחנות הפליטים ו-115 מתוכם גברים. אף אחד מהם לא קיבל הוראות ארגוניות לבצע פיגוע

צילום: מצב ביטחוני גלובלי - יצי ביוד, אלי ויזל, חטיבת דובר המשטרה, אודי קורן - חדשות אונליין, רוני כנפו, דוברות מד"א, רויטרס, עריכה: מתן חדד, גדי וינסטוק

(זירת הפיגוע בגשר המיתרים בירושלים, שלשום)

על פי נתונים שנאספו במערכת הביטחון בישראל, המחבלים שהשתתפו בעשרות פיגועי הדקירה, הדריסה והירי שאירעו מתחילת גל הטרור הנוכחי הם ברובם גברים צעירים, עירוניים ורווקים. מבין 130 מחבלים, 115 היו גברים, מתוכם 110 רווקים ורק ארבעה מהם הורים לילדים. גילם הממוצע של המחבלים – 21.

מהממצאים עולה כי 14 מהמחבלים הם תושבי מחנות פליטים. שמונה מהם מגיעים ממחנות הפליטים של ירושלים: שועפאט וקלנדיה. כלומר, "התרומה" של מחנות הפליטים עדיין מועטה בהשוואה למידת מעורבות תושבי המחנות במהלך האינתיפאדה הראשונה והשנייה. ממזרח ירושלים יצאו 30 מחבלים, והיתר משאר הגדה.

בודדים מהמחבלים הם בעלי שייכות ארגונית. שניים מהם אנשי חיזב אל-תחריר, שנחשבת לתנועה סלפית, ואף אחד מהם לא קיבל הוראות ארגוניות להוציא לפועל פיגועים. מאזור חברון יצאו רוב המפגעים בגדה: 28 מתוך העיר ו-19 הגיעו מהכפרים בסמוך.

לקריאה נוספת:
אלוף משנה הושעה מתפקידו לאחר שרכבו נגנב עם מסמכים מסווגים
שלושה חיילי צה"ל נפצעו בעימותים במהלך פעילות לילית בקלנדיה
עולה חדש בן 32 ישן מחוץ לבקו"ם: "עד שיסכימו לגייס אותי"

זירת פיגוע הדריסה סמוך לגשר המיתרים. ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע הדריסה בסמוך לגשר המיתרים בירושלים, שלשום/נועם מושקוביץ

בחודש שעבר פורסם על סמך נתונים שנאספו עד אז, כי הרכבת פרופיל ממוצע למחבלים בגל הטרור הנוכחי היא בעייתית. כך, למשל, על אף מצבם הכלכלי הרעוע, בודדים הם המחבלים שיצאו ממחנות הפליטים. כמו כן, על אף שדובר רבות על הסתה ברשתות החברתיות על ידי בודדים, ניכר כי ערוץ הטלוויזיה של חמאס היה הבולט ביותר.

הארגון מפעיל לא מעט עמודים בפייסבוק במטרה לשלהב את ההמונים, חלקם בגדה ואחרים ברצועת עזה. בסופו של דבר, הקושי המשמעותי של גופי הביטחון הישראלים והפלסטינים להתמודד עם הסתה שכזו, הוא היקף התופעה: ברגע שנסגר מקור אחד של הסתה בפייסבוק, נפתחים רבים אחרים במקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully