וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרבות זולה": רבני בני ברק אוסרים על התושבים לאכול ברחוב

15.12.2015 / 11:23

חמישה רבנים בכירים פרסמו מכתב שבו יצאו נגד אכילה תוך כדי הליכה, וטענו כי הדבר יוביל להידרדרות החברה. "התנהגות של אנשי שוליים", נכתב. הרקע למכתב הוא עלייה בפופולריות של רשתות מזון מהיר בעיר, בעיקר "קופיקס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצאנו חובה להתריע". מכתב הרבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבני בני ברק פרסמו השבוע מכתב שבו הם אוסרים על התושבים לאכול ברחובות. ההוראה באה לאחר שבתקופה האחרונה נפתחו בעיר סניפים של מזון מהיר, בהם רשת "קופיקס", שצברו תאוצה ופופולריות בקרב התושבים החרדים ועוררו את סלידתם של הרבנים.

"מצאנו חובה להתריע ולעורר את הציבור על דבר אשר פשה באחרונה בעירנו - תרבות זולה של אכילה תוך כדי הליכה ברחובות העיר", נכתב במסמך שעליו חתומים חמישה רבנים בכירים בעיר. לטענת הרבנים, "התנהגות זולה זו הייתה עד לפני כמה שנים נחלתם של אנשי שוליים או אנשים שדעתם קלה והציבור התייחס אליהם ככאלו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אגף התנועה נואש לכסף - אז למה המיליונים המיותרים לא מגיעים אליו?
כך זוהמו גידולים חקלאיים בצפון על ידי הזרמת חומרים רעילים
לאריתראים בלבד: העירייה ריכזה את ילדי הזרים בגן אחד

קופיקס בני ברק. אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
"האוכל בשוק דומה לכלב". קופיקס בבני ברק/בחדרי חרדים, אלי שלזינגר

במכתבם, טוענים הרבנים כי הפיכתם של רשתות אלו לאהודות מוביל להידרדרות הציבור. "לאחרונה פשה הנגע וקהו רגשות עדינות הנפש עד שהשוליים התרבו וגורר אחריו אנשים מפשוטי העם שאינם שמים לב לשינוי המתחולל בהם ומוציאים את עצמם מבלי משים מכלל האנשים המכבדים את עצמם ואת משפחתם".

רבנים משתמשים באמירה ידועה לפיה "האוכל בשוק דומה לכלב" וכותבים כי "חז"ל ראו בכך זילות" שבכך "כללום בכלל הבזויים שפסולים לעדות. על כל אחד להזהיר את אנשי ביתו שלא יגררו לרמה נחותה ומבוזה זו".

זמן קצר לאחר פתיחת סניף של רשת "קופיקס" בלב בני ברק, בעל פיצוציית "שלוימלה" הסמוכה הצהיר כי יפתח סניף של "קופיז", שבדומה לראשון, מציע קפה ומוצרי מזון בחמישה שקלים. כתוצאה מהתחרות בין שתי החנויות, חלה ירידה במחירים והמוצרים נמכרים לעתים גם בשלושה שקלים. מאבק הרבנים נגד אותן רשתות נובע, בין היתר, מכך שגורמים עסקיים בעיר החליטו להיאבק בעסקים הזולים שמאיימים על פרנסתם גם על ידי שימוש בפשקווילים החתומים על ידי רבנים בעילום שם וגם על ידי המכתב שהתפרסם השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully