וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנסג'נדרית שנכנסה לכלא גברים: "חשפתי שדיים כדי לא להיאנס"

16.12.2015 / 10:14

טארה הדסון, דוגמנית ומגישה טרנסג'נדרית, הואשמה בתקיפה בשיכרות ולהפתעתה נשלחה לכלא גברים רק כי בתעודת הזהות שלה היא עדיין רשומה כזכר. ברשת יצאו בקמפיין ענק הקורא להעברתה לכלא נשים - וגם כשזה קרה, העניינים רק החמירו

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

יוטיוב

טארה הדסון בת ה-26 עברה שבוע של גיהנום בבית הכלא לגברים, לשם נשלחה אחרי שהואשמה בתקיפה בשיכרות. טארה היא כבר שנים אישה לכל דבר - אך בתעודת הזהות שלה היא עדיין רשומה כזכר. מאחר שלפי חוק הבריטי, שירות בתי הסוהר אינו מחוייב להעניק תנאים מיוחדים לקהילה הלהט"ב, הדסון נשלחה לבית כלא לגברים שם עברה מסכת התעללויות בלתי פוסקת מאסירים ושומרים שהתגרו בה עם אמירות כמו "הליידי בוי מבנגקוק הגיעה העירה" קראו לה ו"אישה עם ז**". כעת כשהשתחררה - ובדיוק אחרי ששתי אסירות טרנסג'נדריות התאבדו בכלא - היא מוכנה לצאת למאבק למטרת שיפור תנאי הקהילה הלהט"בית בבתי הכלא.

הדסון, אמנית איפור, דוגמנית והמנחה הטרנסג'נדרית הראשונה של ערוצי הפורנוגרפיה הבריטים, התקבלה בהפתעה גמורה בבית הכלא לגברים שבבריסטול, אנגליה, כשהשומרים לא ידעו איך להתייחס אליה. הדסון מספרת שזה היה מאוד מביך לעבור חיפוש גופני ע"י גבר - אך זה רק היה קצת החוט לעומת מה שציפה לה בסביבת האסירים. בשבוע המאסר שלה היא בילתה את רוב זמנה בתאה בשל החשש להימצא בסביבת האסירים שצעקו עליה וקיללו אותה. היא סירבה לאכול, שקלה לא פעם לשים סוף לחייה ונאלצה לחשוף את החזה שלה בפני האסירים מהחשש שימשיכו להתעלל בה ויאנסו אותה.

טארה הדסון. SWNS, צילום מסך
טארה הדסון מספרת ששקלה להתאבד בכלא הגברים/צילום מסך, SWNS

30 אלף העוקבים של של טארה הדסון בטוויטר מכירים אותה בתור טיה סטאר - אך בלידתה זכתה לשם ריימונד אהרון דוד. כבר בגיל 17 היא החלה לעבור טיפול בהורמונים, כשהצעד הבא שלה הוא לעבור ניתוח לשינוי מין.

באפריל שנה שעברה היא תקפה את בעל הבר At One - שנאלץ לעבור בגללה טיפולי שיניים בסכום של 1,500 ליש"ט. על מעשיה, נידונה הדסון ל-12 שבועות מאסר שהרגישו לה כמו נצח. על הטראומה שעברה בבית הכלא לגברים היא סיפרה בראיון ל-Daily Mail, "כשנכנסתי לכלא הגברים, זה הרגיש כאילו חתול עם 5 רגליים נכנס לבניין. האסירים התנהגו כמו חיות. הם צעקו ודפקו על הדלתות. כולם חשבו שאני אישה רגילה והם לא ראו אחת כזאת כבר הרבה זמן", סיפרה הדסון מביתה בבאת' שבאנגליה אחרי ששוחררה, "זו הייתה חוויה מאוד לא נעימה. אפילו השומרים היו מבולבלים. היה להם מבט של בהלה בעיניים והם לא ידעו איך הם אמורים לטפל בי. קיבלתי מדים של גבר ולא לבשתי אותם. נשארתי עם הבגדים שלי במשך כל השבוע שהייתי שם".

"אני מרגישה שקיבלתי עונש כפול - ואפילו יותר", היא מספרת, "בלילה הראשון זה היה בעיקר מאוד מבלבל. הם היו מאוד פלרטטנים איתי. זה היה אינטנסיבי, אגרסיבי ומאוד לא נעים. אחרי כמה שעות, הם החלו להטריד אותי ודרשו שאראה להם את החזה והישבן שלי. חשבתי לעצמי שאם לא אעשה את מה שהם מבקשים, הם ימשיכו להציק לי או גרוע מזאת. רק רציתי שהם יפסיקו".

עוד באותו נושא

הטראנסית כתבה: "אתן באמת רוצות אותי בשירותים עם בני הזוג שלכן?"

לכתבה המלאה
טארה הדסון. SWNS, צילום מסך
החיים הקשים של אישה בכלא מוקף באסירים מלאי טסטוסטרון/צילום מסך, SWNS

הדסון נאלצה לעבור תא שלוש פעמים במהלך אותו שבוע, "בתא הראשון שהייתי בו, החלון היה בסמוך לחצר ואנשים צעקו עליי דרך החלון כשהייתי בתוך התא. זה היה נורא. אפילו שקלתי להתאבד", היא מספרת, "הייתה שם אווירה מאוד מתוחה ואלימה. לא הייתי שייכת. כשנתנו לנו שעת הפסקה ביום, פחדתי לצאת מהתא. אף אחד לא נגע בי פיזית, אבל זה כל הזמן היה על הקצה. רק רציתי לברוח משם".

טארה הדסון. SWNS, צילום מסך
"הם דרשו שאראה להם את החזה והישבן שלי"/צילום מסך, SWNS

"החיים בכלא הנשים לא היו קלים יותר"

שבוע הגיהנום הסתיים במפתיע עבור הדסון, בזכות עצומה שקראה להעברתה לכלא נשים. העצומה זכתה ל-150 אלף חתימות, כולל פעילי זכויות טרנסג'נדרים ואפילו כמה פוליטיקאים מקומיים. את הבשורה המשמחת סיפרה לה אמה, ג'קי ברוקלין, שהצליחה ליצור עמה קשר רק ביומה השישי בכלא. למחרת אותה שיחה, בערעור שהוגש לבית המשפט, הטיל השופט את האחריות לכליאתה בכלא גברים על שירות בתי הסוהר. כמה שעות לאחר מכן, היא הועברה לכלא הנשים שבאיסטווד פארק, דרום גלוסטרשייר, המחזיק כ-350 אסירות. אם חשבתם ששם תזכה הדסון לתנאים שיטיבו עם היותה טרנסג'נדרית - אתם טועים. משם המצב רק החמיר.

הדסון הועברה לאגף חולי הנפש בבית הכלא, הרחק משאר האסירות. העובדה ששייכו אותה למחלקה נפרדת רק גרמה לאסירות להיות יותר אלימות כלפיה. בנוסף, התא של הדסון מוקם לצד שאונה הוארה, שרצחה וביתרה צעירה בשם בקי ווטס. הדסון מספרת שזה היה סיוט לבלות את השבועות הנוספים לצד הוארה, "החיים בכלא הנשים לא היו קלים יותר. זו הייתה טעות להפריד אותי משאר האסירות. מנהלת הכלא לא כיבדה אותי ואמרה לי שנולדתי זכר, אז לפי חוק אני גבר. גם במסמכים ציינו שאני גבר. כלאו אותי לצד שאונה הוארה שהייתה נוראית אליי. חשבתי לעצמי 'או מיי גאד, אני כלואה עם חולת נפש'", היא מוסיפה.

טארה הדסון. SWNS, צילום מסך
בכלא הנשים לא היה קל יותר/צילום מסך, SWNS

הדסון שוחררה מהכלא פחות משבוע לאחר שג'ואן לת'ם בת ה-38, גם היא אישה טרנסג'נדרית, נידונה למאסר עולם על ניסיון לרצח ותלתה עצמה בתאה בכלא הגברים וודהיל. על מקרה דומה דווח גם בחודש שעבר, כשהטרנסג'דרית ויקי תומפסון בת ה-21 נמצאה ללא רוח חיים בתאה בבית הכלא שבלידס, אחרי שאיימה מספר פעמים שתתאבד אם תמצא עצמה בכלא לגברים. בעקבות החוויה הקשה שעברה ומקרי ההתאבדות הקשים של לת'ם ותומפסון, החליטה הדסון לפעול למען זכויות הלהט"בים בבית הכלא וקוראת לביטול החוק הקובע שאדם יכול לשנות את מגדרו בתעודת הזהות שלו רק אחרי שהוכיח שהוא חי במגדרו החדש במשך שנתיים.

"זכויות הטרנסג'נדרים נמצאות 20 שנה מאחורי זכויות ההומוסקסואלים. רק לאחרונה קהילת הטרנסג'נדרים מקבלת את אור הזרקורים. אני אעשה כל שביכולתי כדי לשנות את החוק הזה. אני לא יכולה שלא", היא אומרת ומוסיפה: "אני לא מבינה מדוע זה בעייתי לפתוח בבית הכלא אגף שיתאים להקהילה הלהט"בית. יותר ויותר אנשים יתאבדו אם לא יתחילו לעשות שינויים. למזלי, הצלחתי לצאת משם בזמן. אני מודה לאנשים שחתמו על העצומה להעביר אותי לכלא לנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully