וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר: בעוד שנה נקלוט את מטוסי החמקן המתקדמים בעולם

14.12.2015 / 1:43

אלוף אמיר אשל הודיע כי מטוס F-35 מסוג "אדיר", שיכול לנחות במאונך כמו מסוק ולהמריא ללא שדה תעופה, ייקלט בעוד שנה בלבד. כמו כן, מטוסי ה"עיט" המיושנים יצאו משימוש. "קפיצת מדרגה שתזניק את החיל לגבהים חדשים"

צילום: לוקהיד מרטין, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הודיע אתמול (ראשון) כי בעוד שנה בדיוק ייקלטו בחיל האוויר מטוסי F-35 הראשונים מסוג "אדיר" בבסיס נבטים בנגב. ישראל תרכוש טייסת שלמה של המטוסים, שיכולים לנחות במאונך כמו מסוק ולהמריא ללא שדה תעופה - כפי שנחשף מוקדם יותר בוואלה! NEWS. הרכישה עתידה לשדרג משמעותית את חיל האוויר בשדה הקרב המודרני, גם אל מול החימוש המתקדמם והמתמשך של ארגונים כמו חיזבאללה.

"העידן האמריקני בחיל, שהחל עם נחיתת מטוס העיט, ימשיך להתעצם ולהתפתח. קפיצת המדרגה הבאה מהיום בדיוק בעוד שנה, עם נחיתת הF-35 ה'אדיר', שיזניק את החיל לגבהים חדשים", אמר אלוף אשל בטקס בבסיס חצרים, לרגל סיום השימוש של מטוס "עיט" (סקייהוק) בצה"ל. "דלת נסגרת ודלת חדשה נפתחה", הוסיף מפקד החיל.

מפקד חיל האוויר, אמיר אשל מטס וטקס סיום שירותו המבצעי של מערך העיט בחיל האוויר, בסיס חצרים. דצמבר 2015. דובר צה"ל
"דלת נסגרת וחדשה נפתחת". אלוף אשל/דובר צה"ל

המטוס, F-35 מדגם B STOVL תוצרת חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית, מיועד בין היתר להמראה מנושאות מטוסים ולנחיתה בהן. המנוע שלו ופיתוחים טכנולוגיים שהותקנו עליו מהווים פריצת דרך בקרב המודרני. הוא נחשב למטוס החמקן המתקדם בעולם.

רכישה של טייסת מהסוג הזה עשויה לשדרג מהותית את העליונות של חיל האוויר, שבתקופות מתוחות יוכל להסיט את מטוסיו לאזורים חשאיים יותר בזכות יכולות ההמראה והנחיתה. כיום, המטוס נמצא בתחילת שירותו בצבא ארצות הברית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מטוס קרב F-35. AP
מטוס החמקן המתקדם בעולם. בעוד שנה אצלנו/AP
מטס וטקס סיום שירותו המבצעי של מערך העיט בחיל האוויר, בסיס חצרים. דצמבר 2015. דובר צה"ל
אלוף אשל במטוס ה"עיט" המיושן/דובר צה"ל

אלוף אשל שיבח את המערך הטכני של שהיה אחראי על תחזוקת המטוס הישן, שבשאר חילות המערב הפסיקו להשתמש בו. "אנשי המערך הטכני בדרגים השונים ובמטה להק הציוד, חותמים היום פרק שהוא דוגמא וסמל למקצוענות, נחישות ומסירות, מקור עוצמה לחיל האוויר כולו", אמר.

לסיום, ביצעה טייסת 102 טיסת הצדעה בשמי הדרום ועם הנחיתה קיבלו את צוות האוויר מפקדי הטייסת לדורותיהם, ובהם יוסי שריג, מפקד הטייסת הראשון, שסגר מעגל היסטורי. טייסת 102 לא תיסגר ותקלוט את מטוס ה'לביא'.

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully