וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר ללא בוטנים: התלמידים שינו התזונה עבור יהונתן האלרגי

10.12.2015 / 9:32

האלרגיה החריפה של הילד לבוטנים, הביאה את צוות בית הספר נגב סיני שבדרום להכריז יחד עם ההורים על המוסד כסטרילי מבוטנים. הילדים לא מכניסים מוצרים מהסוג הזה גם לא למתנ"ס הסמוך או להסעות ללימודים. אמו: "אני שולחת אותו בנחת ללימודים"

בית הספר הממלכתי דתי נגב סיני ברמת רגב האוסר להכניס בוטנים למתחמו, עקב אלרגיה של אחד התלמידים. דצמבר 2015. אדווה לויד, מערכת וואלה! NEWS
"השלט הוא רק ביטוי אחד לקהילתיות במקום". כניסת בית הספר נגב סיני/מערכת וואלה! NEWS, אדווה לויד

130 תלמידי בית הספר נגב סיני שבקמפוס רמת נגב - לא מכניסים לבית הספר כל סוג של אוכל שמכיל בוטנים או עקבות בוטנים. "בית ספר ללא בוטנים", נכתב על שלט בכניסה למוסד החינוכי. הסיבה היא הדאגה של הצוות החינוכי והורי התלמידים ליהונתן, ילד שלומד בבית הספר ולוקה באלרגיה חמורה ומסוכנת לבוטנים, ומקבל ליווי צמוד מרופא בקופת חולים כללית במחוז הדרום.

"השלט על איסור הכנסת בוטנים הוא רק ביטוי אחד לקהילתיות של בית הספר", אמרה מנהלת אגף החינוך והקהילה במועצה האזורית רמת נגב, ספי מלכיאור. "גם במתנ"ס הסמוך, שאליו מגיעים ילדים מכל בתי הספר במועצה האזורית, לא מביאים מזון שמכיל בוטנים. ההורים והילדים מקבלים זאת בהבנה, ההחלטה הייתה בשיתוף הורי התלמידים".

בית הספר והמתנ"ס הסמוך לו אינם המקומות היחידים שסטריליים מבוטנים: בהסעה לבית הספר מכניסים הילדים את התיקים לתא המטען על מנת שדבר לא יסכן את יהונתן, וביישוב הקטן רתמים שבו הוא מתגורר, מקפידים התושבים שלא לאכול חטיפי בוטנים ברחוב.

"אני שולחת את הילד שלי בנחת לבית הספר. ישנה מודעות גדולה בקרב הילדים וההורים והצוות החינוכי לאלרגיה של יהונתן", סיפרה אמו של יהונתן, מירי. "כשיונתן נחשף לבוטנים לחץ הדם שלו יורד וכלי הנשימה שלו נסתמים והוא נמצא בסכנת חיים מידית. זה מאוד מרגש שכולם מקפידים על זה, זה מראה שלכולם אכפת מכולם".

"יש להגן על ילדים צעירים באמצעות הגנה סביבתית"

מד"ר אסי סיקורל, רופא משפחה בקופת חולים כללית במחוז דרום, נמסר כי: "במקרים של אלרגיה קשה, יש למנוע באופן מוחלט חשיפת המטופל האלרגי לאלרגן. כמובן שאצל ילדים המצב מורכב יותר ככל שהילד צעיר יותר והשליטה המודעת שלו על צריכת המזון נמוכה יותר. לכן עלינו להגן על ילדים צעירים באמצעות הגנה סביבתית".

עוד נמסר מד"ר סיקורל כי "במקרה של אלרגיה חריפה יש לפנות לגורמי סיוע רפואיים. ילדים ומבוגרים עם אלרגיה חריפה למזון, לעקיצות חרקים או לחומרים אחרים יצטיידו על פי רוב במזרק שמכיל אדרנלין להזרקה עצמית או בידי מבוגר אחראי. אנחנו במרפאת שירותי בריאות כללית מספקים הדרכה לצוות החינוכי בעניין ההזרקה כאשר זה רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully