וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד מחברי "תורת המלך": "גזענים, אך לא יועמדו לדין"

10.12.2015 / 0:16

ארגונים חברתיים עתרו נגד מחברי הספר ההלכתי, הרבנים יוסף אליצור ויצחק שפירא, בטענה כי התירו הריגת ערבים. עם זאת, הוחלט לדחות את העתירה, שכן לא נחצו גבולות חופש הביטוי. "זו לא תעודת הכשר - יש להתנגד לספר"

צילום: דובר יצהר, עריכה: יאיר דניאל

(היס"מ פשוט על ביתו של הרב יוסי אליצור ביצהר, בשנה שעברה)

בג"ץ דחה אתמול (רביעי) את עתירתם של ארגונים חברתיים שקראו להעמיד לדין את מחברי הספר ההלכתי "תורת המלך", הרבנים יוסף אליצור ויצחק שפירא, וקבע כי הוא "כסות יהודית שמוציאה את דיבת היהדות רעה ומחבריו גזענים, אולם אין להעמידם לדין פלילי". העתירה הוגשה משום שהספר, לכאורה, התיר הריגת ילדים ערבים. השניים נחקרו במשטרה בחשד לעבירות של הסתה לגזענות, אך לבסוף, החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לסגור את התיק בעניינם מחוסר ראיות. בשב"כ רואים באליצור ושפירא, מראשי ישיבת "עוד יוסף חי" שבהתנחלות יצהר, כאחראיים לפעולות "תג מחיר", אך גיבו את החלטתו של וינשטיין.

השופטים בדיון תקפו את גישתם הגזענית של מחברי הספר. "הספר עדיין מצוי בעיקרו בתוך גדרי חופש הביטוי ההלכתי", כתב השופט אליקים רובינשטיין, והוסיף: "עם זאת, אין פסק דין זה מהווה תעודת כשרות לספר או למחבריו. להיפך, חברה בריאה וחפצת חיים צריכה לזעוק חמס כנגד חיבורים שכאלה כי 'נבלה עשה בישראל'. ההכרעה לא הייתה קלה והיא לא נעשית קלה יותר נוכח אירועי הזמן. עם כל האהדה למניעי מגישיה, אין מקום לקבלת העתירה". לעמדתו של רובינשטיין הצטרפה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, שקבעה כי אין מקום להתערב בשיקול דעתו של וינשטיין.

לקריאה נוספת:
כוח יס"מ פשט על בית ראש הישיבה הקיצונית ביצהר
הרב ליאור עוזב את קריית ארבע, יעבור למזרח ירושלים
הפרקליטות: "רבנים מיצהר מעודדים פעולות תג מחיר"

הספר תורת המלך. יהושע בריינר
צריך היה לצפות שיסית תלמידים לגזענות. הספר "תורת המלך"/יהושע בריינר

לעומתם, השופט סלים ג'ובראן האמין כי יש להורות ליועץ המשפטי לשקול שוב הגשת כתבי אישום בתיק, שכן לדעתו בעבירות של הסתה לגזענות יש "להנמיך את הרף". "למחברים, שהם מחנכים ואנשי מפתח בישיבה ביצהר, יש השפעה בלתי מבוטלת על תלמידיהם, שמספר לא קטן מהם הואשמו והורשעו בעבירות אלימות נגד פלסטינים", הסביר ג'ובראן. לטענתו, אליצור ושפירא קרוב לוודאי צפו כי ספרם יביא לכך שחלק מתלמידיהם בישיבה יוסתו לגזענות נגד הציבור הערבי, זאת נוכח "היכרותם עם ההיסטוריה האלימה של קהל היעד".

(עדכון ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully