וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור עוזב את קריית ארבע, יעבור למזרח ירושלים

26.10.2014 / 10:02

רבה של ההתנחלות ואחד ממנהיגי הזרם החרדי-לאומי יעזוב בקרוב את תפקידו ויעבור לגור בבירה. לדברי מקורביו, ליאור, בן 80, מבקש להתמקד בלימוד התורה ובפסיקות הלכתיות

הרב דב ליאור חוזר מחקירה משטרתית בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך, המון רב מקבל את פניו בכניסה לירושלים, יוני 2011. עומר מירון
עוזב את קריית ארבע. דב ליאור/עומר מירון

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע ואחד ממנהיגי הזרם החרדי-לאומי, החליט באחרונה לעזוב את ההתנחלות ולעבור לירושלים. מקורביו מסבירים כי הרב, בן 80, מעוניין לעזוב את תפקידיו הציבוריים ולהתמסר ללימוד התורה ולהמשך הפסיקה ההלכתית עליה עמל במשך השנים.

ליאור צפוי לעבור בחודשים הקרובים, אך טרם נקבע לכך תאריך מדויק. הוא יעבור להתגורר בפרויקט דיור חדש שהושלם לאחרונה במזרח ירושלים, בצמוד לישיבת בית אורות. ליאור, לפי מקורביו, החליט לעבור לבירה ובכך לתרום להתיישבות היהודית במזרח ירושלים. "אם הוא עוזב את ההתנחלויות, אז לפחות שיתרום במגורים", אמרו בסביבתו. "במקום בו יש צורך בחיזוק ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים", ציינו המקורבים. המקורבים הוסיפו כי שום סיבה אחרת לא עומדת מאחורי ההחלטה הזו, אלא אך ורק להתמסר ללימוד התורה, להתגורר בעיר הקודש ולהמשיך לענות לשאלות ההלכתיות הרבות שמופנות אליו.

עוד על הרב דב ליאור:
וינשטיין קבע: לא יוגשו כתבי אישום על "תורת המלך"
הרב ליאור סרב להצהיר על תמיכה בבנט: תומך בבן ארי
הרב ליאור: "לעודד בדואים לשוב לערב הסעודית"

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
סגר את התיק נגד מחברי "תורת המלך". וינשטיין/טלי מאייר

ליאור מכהן בתפקידו מאז 1976. הוא נחשב לפוסק חשוב בציבור הדתי-לאומי והחרדי-לאומי, ולאחד המנהיגים הרוחניים של הימין הקיצוני. בין היתר, תמך בעבר בטרנספר של ערביי יהודה ושומרון, בסירוב פקודה לתכנית ההתנתקות וכן טען כי אין להשכיר דירות לערבים ואין להעסיקם.

לפני כמה שנים נתן הסכמה בכתב לספר "תורת המלך", שדן בהיתרים ההלכתיים להרוג גויים, ואשר נגד כותביו נפתחה חקירה משטרתית בחשד של הסתה לגזענות. הוא סירב להופיע לחקירת המשטרה, ועל כן נעצר ונחקר. לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על סגירת תיקי החקירה נגד המעורבים בפרשה, לאחר שנקבע כי לא ניתן להוכיח שפרסום הספר עלול לגרום לפעולה אלימה או שהוא נועד להפיץ גזענות.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully