וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי למה קרא לקיים דיאלוג עם דאעש - ועורר סערה בסין

9.12.2015 / 17:00

המנהיג הרוחני הגולה של טיבט אמר כי שיחות עם "המדינה האיסלאמית" חיוניות לקידום השלום באזור. בתגובה, טען בכיר בממשל בבייג'ינג: "דבריו חושפים את אהדתו לארגון"

המנהיג הרוחני של טיבט הדלאי למה בבריטניה, יוני 2015. AP
קורא לדיאלוג. המנהיג הרוחני של טיבט, הדלאי למה/AP

סין גינתה את קריאתו של המנהיג הרוחני של טיבט הדלאי למה לקיום דו-שיח עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואמרה כי הדבר חושף את "אהדתו" לארגון – כך דווח היום (רביעי) בעיתון המזוהה עם המשטר.

העיתון האיטלקי "לה סטמפה" ציטט את המנהיג הדתי הגולה ביום שני באומרו כי דיאלוג עם דאעש, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, חיוני להשגת שלום. "באומרו כי 'צריך להקשיב, להבין ולכבד' אותם, הוא חושף את אהדתו העמוקה לארגון", ציטט העיתון "גלובל טיימס" את זו וויגאן, יו"ר הוועדה לעניינים דתיים ואתניים במועצה המייעצת העליונה לפרלמנט של סין.

לדבריו, הסיבה העיקרית לתמיכתו של הדלאי למה ב"מדינה האיסלאמית" נובעת מהעבודה שהוא "מעולם לא ויתר על האלימות כחלק מחייו הפוליטיים". המנהיג הרוחני של טיבט טרם התייחס לטענות וכך גם עוזרו האישי. בייג'ינג הוקיעה את המנהיג הבודהיסטי, שנמלט מסין ב-1959 לאחר התקוממות כושלת של טיבט נגד השלטון הקומוניסטי, כ"בדלן". הוא מכחיש את הטענות נגדו.

לקריאה נוספת בנושא
סין לא מוותרת: "נקבע את זהות הדלאי לאמה לאחר מותו"
אובמה אירח את הדלאי לאמה - והרתיח את סין

בסין מתגוררת אוכלוסייה מוסלמית גדולה המונה כ-20 מיליון בני אדם, בהם אויגורים החיים במחוז המערבי הנידח שינג'יאנג, שם נאבק המשטר בקיצונים מוסלמים הדורשים הקמת מדינה עצמאית.

סין הגבירה את הרטוריקה שלה נגד הדלאי למה בשבועות האחרונים ולפי התקשורת הממסדית המפלגה הקומוניסטית מפצירה בפנצ'ן למה, הסמכות הרוחנית השנייה בחשיבותה בבודהיזם הטיבטי, לגנות את הדלאי למה.

ואולם, הפנצ'ן למה, שמונה בידי בייג'ינג, נחשב בעיניי טיבטים רבים כדמות לא-לגיטימית שעלולה לגרום לפילוג עם מותו של הדלאי למה. בייג'ינג מתעקשת שהיא צריכה לבחור את המחליף של המנהיג הרוחני של טיבט, אולם זה הנוכחי טוען שייתכן שלא יהיה לו יורש אחרי מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully