וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית הכריזה מלחמה - על כריתת יערות

שר החוץ של הדיקטטורה הקומוניסטית הודיע בוועידת האקלים בפריז כי המנהיג קים ג'ונג און מקדם פרויקט חדש לייעור ההרים ברחבי המדינה. "יסייע למאמץ העולמי להפחתת גזי החחמה"

צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הכריז מלחמה על כריתת יערות במדינה – כך אמר שר החוץ בדיקטטורה הקומוניסטית בוועידת האקלים בפריז, שהבטיח כי ארצו תהיה "מעורבת באופן פעיל" במאמצים העולמיים לשמירה על בסביבה.

המדינה המבודדת היא אחת מ-195 המדינות המתאספות בבירת צרפת במטרה להשיג הסכם שיסייע להפחתת גזי החממה שגורמים לשינויי האקלים. "קים החל לקדם פרויקט להפיכת כל ההרים במדינה להרים מיוערים", סיפר רי ו-יאנג לנציגי המשלחות השונות.

רי הוסיף כי קוריאה הצפונית תשלים את היוזמה הנרחבת לנטיעת עצים בעשור הבא, שתסייע ל"מאמץ הלאומי להקלת שינויי האקלים באמצעות הפחתת פליטת גזי החממה". לדבריו, לארצו יש מטרה "להפחית את הפליטה הכוללת של גזי חממה ב-37.4%, בהשוואה לרמות של שנת ה-90".

פליטת הגזים הרעילים בקוריאה הצפונית צנחה בשנות ה-90 בעקבות קריסה כלכלית שחווה המשטר הקומוניסטי, אולם היא התגברה בשנים האחרונות. "הממשלה תמשיך לקיים את מחויבותה במסגרת ה- UNFCCC ותהיה פעילה במאמצים הבינלאומיים להגנה על הסביבה", הדגיש שר החוץ של קוריאה הצפונית.

ה-UNFCCC הוא הסכם המסגרת של האו"ם למאבק בשינויי האקלים, שנחתם ב-1992 כבסיס המרכזי למענה על הבעיות הסביבתיות ולהתחממות כדור הארץ.

לקריאה נוספת בנושא
הסכם מסגרת בוועידת האקלים נחתם ברגע האחרון: "לא סוף הדרך"
בזמן ועידת האקלים: הודו וסין כוסו בערפיח רעיל

מנהיג קוראיה הצפונית קים ג'ונג און מבקר בחממה בפיונגיאנג, דצמבר 2015. רויטרס
מנהיג קוראיה הצפונית קים ג'ונג און מבקר בחממה בפיונגיאנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully