וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרסים משותפים: חמאס שחרר ממאסר אנשי דאעש ברצועת עזה

8.12.2015 / 19:00

בין המשוחררים, כאלו שהיו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל. מדובר במדיניות אמביוולנטית ובלתי מוצהרת של חמאס: מצד אחד מעצר תומכי ג'יהאד עולמיים, ומנגד שיתוף פעולה ומחוות, שכוללות טיפול רפואי וסיוע בהברחת אמצעי לחימה

ספק 500

לפני שבועיים דווח כי חמאס שחרר ממאסר קרוב ל-30 פעילי ג'יהאד עולמי ותומכי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ששהו בבתי הכלא של הארגון ברצועת עזה. עתה מתברר כי כמה מהם אף לקחו חלק מרכזי בירי רקטות לעבר ישראל.

בין המשוחררים, מחמוד טאלב, שידוע כתומך דאעש בעזה ולקח חלק בירי רקטות לעבר ישראל. לפי מקורות פלסטיניים ברצועה, הוא נעצר על ידי חמאס יותר מעשר פעמים בעבר בגין מעורבותו בירי רקטות ופעילות נגד ישראל. שניים נוספים ששוחררו הם מוחמד ברס ואחמד מוסלם, מהבולטים בפעילות הג'יהאד ומהתומכים הידועים של דאעש ברצועה.

התנהלות זו של חמאס ממשיכה למעשה מדיניות בלתי מוצהרת של הארגון ביחס לאנשי דאעש וארגוני הג'יהאד העולמי. מצד אחד, חמאס פועל נגד תומכי דאעש ועוצר אותם, אולם מנגד, כפי שקורה במקרים רבים, הוא משתף עמם פעולה ומבצע מחוות כדי לסייע להם. בין היתר, דאגו מפקדים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס להכניס פצועים של דאעש מסיני לטיפול רפואי בעזה, ומנגד אלה מסייעים לחמאס בהברחות של אמצעי לחימה וכסף רב. פעילים של שני הארגונים משמרים אינטרסים משותפים בסיני וברצועה.

לקריאה נוספת:
מצרים נלחמת בהברחות: השמידה 20 מנהרות והחרימה מאות כלי נשק
המחבל שביצע את פיגוע הירי ליד ירושלים: קרוב משפחתו של עריקאת
מסוריה, מירדן וממצרים: כך תיראה המלחמה בין צה"ל לדאעש

פעילי דאעש ברצועת עזה. סקיי ניוז, אתר רשמי
יחסים מורכבים. אנשי דאעש ברצועה/אתר רשמי, סקיי ניוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully