וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טמא ומחולל": פעילי ימין קוראים להרס המסגדים בהר הבית בחנוכה

7.12.2015 / 14:22

תנועת "חוזרים להר" הפיצה ערב החג סרטון ברשת, שבו נראים נערים מחופשים למכבים קוראים "לטהר את הר הבית" תוך שהם מסתערים עם חרבות שלופות ו"הורגים" שני שומרים. "יש שם 'צ?ל?ם בהיכל' ואנחנו צריכים להוריד אותו". צפו

צילום: תנועת חוזרים להר

"מי להשם אלי! אנחנו צריכים לטהר את הר הבית המחולל". כך נאמר בין השאר בסרטון שהפיצה אמש (ראשון) תנועת "חוזרים להר", מהארגונים הבולטים הקוראים לעלייה להר הבית.

בסרטון, שבו נראים נערים יהודים מחופשים למכבים ומסתערים לכיוון הר הבית בחרבות שלופות, נשמע אחד המשתתפים אומר כי המתחם הקדוש "טמא" וכי גורמים שונים מחללים אותו. "יש שם 'צ?ל?ם בהיכל' ואנחנו צריכים להוריד אותו", אמר. במענה לקריאה, נכנסים הוא ושלושה צעירים נוספים לשער המוגרבים ואז רצים לכיוון ההר. זאת, תוך שהם "תוקפים" שני שומרים המנסים למנוע מהם להתקדם.

לקריאה נוספת:
"מוחמד חזיר" הופך לתופעה: עוד תיעוד של פרובוקציה בהר הבית
לראשונה זה 15 שנה: פעיל הר הבית הורחק בצו מנהלי מירושלים
וואלה, הבנתי: למה הר הבית כל כך נפיץ?

תנועת "חוזרים להר" קוראת לעלות להר הבית לרגל חג החנוכה. צילום מסך
"הר הבית מחולל, טמא, בזוי". מתוך הסרטון של תנועת "חוזרים להר"/צילום מסך

מעמותת "עיר עמים" נמסר בתגובה כי אנשי התנועה מתסיסים את השטח. "מי ששומע בימים האחרונים את עמדותיהם של אנשי הימין הקיצוני כלפי השב"כ והמדינה, לא מתפלא ששוב חבורת פירומנים רוצה לחזור ולהדליק את האזור מחדש בפרובוקציות מיותרות".

עוד נמסר כי "בזמן המכבים, העם היהודי הגן על עצמו מפני שלטון ששאף לחלל את מקדשו. כיום, כריבון, חובה עלינו לכבד את העובדה שבהר הבית נמצאים המסגדים הקדושים למוסלמים. אנו מצפים מרבנים ואישי ציבור שיצאו נגד סרטון ההסתה המעוות את המורשת היהודית ומציג אותה ככובשת שאינה מכבדת את זכויותיהן של דתות אחרות".

מתנועת חוזרים להר נמסר כי "אנו שמחים לגלות כי עמותת 'עיר עמים' מבינה את חשיבותה של מלחמת המכבים על המקום הקדוש ביותר ליהודים - הר הבית. אך עם זאת, מתקשים להבין את ההבדל בין שלטון לא יהודי ששם צלם בהיכל, דבר המצדיק מרד ומלחמה, לעומת שלטון יהודי שלא מסיר את הצלם הקיים במקום המקדש, ומשתפת פעולה עם הפורעים הערבים שמחללים ומבזים את המקום מידי יום".

עוד נמסר כי מטרת הסרטון הינה "להעלות את המודעות לביזיון המתרחש בהר הבית יום יום שעה שעה, וכל זאת בחסות ממשלת ישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בחודש שעבר: פעיל "חוזרים להר" הורחק בצו מנהלי

לפני כחודש הורחק מירושלים בצו מנהלי דב מורל, פעיל "חוזרים להר" בן 21 מההתנחלות טלמון שבבנימין. מדובר בפעם הראשונה בה מורחק פעיל בנושא מירושלים זה 15 שנה.

מורל, שאף קרע את הצו לעיני השוטרים, הודיע כי לא יישמע לו ואף הצהיר כי הוא "מנוגד לתורה ולקדוש ברוך הוא". עוד טען כי האיסור שהוטל עליו ליצור קשר עם 30 צעירים יהודים נוספים נועד להפריע לו להפעיל עמוד פייסבוק בשם "רוצים מדינה יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully