וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשות הכותל ועד לשוטרי מג"ב: כך נראתה הדלקת נר ראשון ברחבי הארץ

אירועי הדלקת נר ראשון של חנוכה החלו הערב ברחבי ישראל עם טקס מרכזי ברחבת הכותל בנוכחות ראש הממשלה. שם נכחו גם נשות הכותל שהצליחו, לאחר מאבק, להכניס חנוכייה לעזרת הנשים. ריבלין באיו"ש: "האתגר לא היה רק בימים ההם, אלא גם בזמן הזה"

עריכה: מרום שפיצר

יהודים ברחבי העולם החלו לחגוג היום (ראשון) את חג החנוכה בהדלקת הנר הראשון בחנוכייה. בין הטקסים שהתקיימו בישראל, הכותל המערבי ריכז בתוכו כמה טקסים מרכזיים הערב, ובהם הדלקת נרות בהשתתפות לוחמי מג"ב וראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו יכולים להעלות את שכר החיילים, כפי שעשינו עכשיו, אבל השכר האמיתי שלכם הוא התרומה שאתם תורמים לנצח ישראל - ונצח ישראל לא משקר", אמר נתניהו. "הנה אנחנו עומדים פה, ליד קודש הקודשים, לא רחוק משם, יכולנו לכל מכשול ולכל אתגר, ואני מאמין שהחג הזה היום מסמל, במיוחד בזמן הזה, את תקומת ישראל ונצח ישראל".

כמו כן, נשות הכותל, שביקשו להדליק נרות בעזרת הנשים, נאלצו לנהל עימות קצר עם המאבטחים במקום. בתחילה הנשים נבלמו בידי המאבטחים בטענה שאינן יכולות להכניס את החנוכייה למתחם. ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שהייתה עמן, התעקשה בפני המאבטחים, ולבסוף הצליחה הקבוצה להיכנס עם החנוכייה ולבצע את הטקס זמן קצר לאחר ההדלקה המרכזית על ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ', בעזרת הגברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהדלקת נר ראשון של חנוכה על לוחמי משמר הגבול בכותל המערבי. דצמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם שוטרי מג"ב בכותל/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"למרות האיסורים המגוחכים של רב הכותל ולמרות הנסיונות המבישים של המשטרה להרחיק אותנו, נכנסנו למקום חפצנו ועשינו טקס הדלקת נר ראשון שבו נשים הן שותפות מלאות, בזכות ולא בחסד", כתבה ח"כ סבטלובה בעמוד הפייסבוק שלה לאחר הטקס. "הכותל המערבי וגם הדת היהודית כולה שייכים לכלל עם ישראל, נשים כגברים, והגיע הזמן לשוויון אמיתי גם בכותל, גם ברבנות וגם בכל מקום שהוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא המדינה הדליק נר ראשון של חג החנוכה עם חיילים מגדודי "קדם", "שקד" ו"נצח יהודה" בחטיבת המרחבית בנימין, באוגדת יהודה ושומרון. דצמבר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין והלוחמים באיו"ש/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לחטיבת המרחבית בנימין שבאוגדת איו"ש הגיעו נשיא המדינה ראובן ריבלין יחד עם חיילים מגדוד קדם, גדוד שקד של חטיבת גבעתי והגדוד החרדי נצח יהודה של חטיבת כפיר על מנת להדליק את הנר הראשון בחג. במהלך הביקור התלוו לנשיא מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי ומפקד חטיבת בנימין, אל"מ ישראל שומר.

"כאן בגזרת בנימין, התרחשו, קרבות גבורה היסטוריים ומכריעים של החשמונאים. כאן, בחבל הארץ הזה, לחמו החשמונאים, בגבורה ובמסירות נפש. במרחבי הנוף המופלאים האלה מעמיק הקשר ההיסטורי לחג החנוכה, אבל גם לימינו אנו", אמר ריבלין. "מדינת ישראל מתמודדת בחודשים האחרונים- עם אתגרים מורכבים. פיגועי טרור, חוליות מחבלים ומפגעים בודדים. רבים מהם- בגזרתכם. האתגר, בחבל בנימין, ולכל אורכה ורוחבה של ישראל, איננו רק בימים ההם אלא גם- בזמן הזה, ובמקום הזה".

חנוכיה בכניסה למושב חמד, הצופה למחלף שפירים. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
חנוכיה בכניסה למושב חמד, הערב/ראובן קסטרו
הדלקת נר ראשון של חנוכה באשדוד. דצמבר 2015. רויטרס
הדלקת נרות ביתית באשדוד, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully