וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגיש כמו בתוך פריזר": הלילה יגיע גל הקור לשיאו

ניר שטיינברג

5.12.2015 / 18:48

מינוס חמש בצפון הגולן, מינוס שתי מעלות בצפת, מינוס מעלה בעפולה, אפס בירושלים ובעכו: אלה טמפרטורות המינימום שיורגשו הלילה עם שיאה של המערכת הקפואה והיבשה. גם במישור החוף לא כדאי לצאת לרחוב בלי מעיל וכפפות. החדשות הטובות: ממחר הולך ומתחמם

עריכה: ניר חן

אחרי סוף שבוע קריר במיוחד – הערב והלילה (שבת) יגיע גל הקור הראשון לעונה לשיאו עם אפשרות לטמפרטורות שליליות בחלקים נרחבים מהמדינה: בשפלה, בעמק החולה, בצפון הנגב, בערבה ובהרים. לפי השירות המטאורולוגי, בצפון רמת הגולן הטמפרטורה יכולה להגיע גם למינוס חמש מעלות, בצפת למינוס שתי מעלות ובעפולה למינוס מעלה אחת. אפס מעלות יירשם במצפה רמון, בירושלים ובעכו ואפילו בתל אביב הלילה יתועדו רק חמש מעלות. במקומות שבהם יש חשש לקרה, לא יזיק להשאיר טפטוף בברז המים החמים על מנת למנוע קפיאה של דודי השמש. הקרה הצפויה עשויה לגרום נזק לגידולים חקלאיים. מידות החום נמוכות ב-8-6 מעלות מהממוצע לתחילת דצמבר.

המערכת הביאה עמה קור מצפון מזרח אולם משום שהיא לא עברה מעל הים התיכון היא לא צברה לחות ולכן נותרנו ללא משקעים. "כשאתה יוצא החוצה זה מרגיש כאילו אתה בתוך פריזר", אמר ארז מירושלים. "זה קור שלא רגילים אליו בשלב כזה מוקדם של החורף". בשל הקור העז הקדימו אנשי מד"א וחילקו לדרי רחוב במקומות שונים במדינה שקי שינה ושמיכות על מנת שיוכלו להתמודד עם תנאי מזג האוויר הלא פשוטים.

מחר נקום לבוקר הכי קר שהיה עד כה מתחילת החורף, אולם הטמפרטורות יתחילו לטפס ויהיו במגמת עלייה במשך כל השבוע. בשיא הצהריים מחר יהיו 16 מעלות בתל אביב, 17 בבית שאן ובאשדוד, 13 בחיפה, 12 בקצרין, 15 בבאר שבע, ואולם רק 9 מעלות בירושלים.

לקריאה נוספת:
"קור של שלג - בלי שלג": ישראל נכנסת ליומיים מקפיאים
אני רק שאלה: האם קור גורם בהכרח למחלות?

חורף בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
להתעטף במעילים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully