וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל יתמזג עם זרוע היבשה

3.12.2015 / 20:20

הרמטכ"ל מתכוון לאחד בין האגף למז"י ובכך לחסוך 6% מהתקנים. עם זאת, תפקיד אלוף האגף לא יקוצץ. לפי התכנון, אלוף זרוע היבשה יפקח על האגף בשגרה, ובשעת חירום הוא יוכפף למטכ"ל. תכנית נוספת שנבחנת: העברת חיל הרפואה לאגף כוח האדם בצה"ל

תרגיל הפתע בגזרת הדרום, 2 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כנראה יכריע לטובת המהלך/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הנחה עם כניסתו לתפקיד לקדם עבודת מטה שתבחן את כפיפות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) לזרוע היבשה, צעד שיביא לקיצוץ של 6% מצוות המטה של האגף. כעת משעבודת המטה הסתיימה, הוצג היום (חמישי) הרעיון, שכולל המלצות של מפקד זרוע היבשה, האלוף גיא צור, ושל ראש אט"ל, האלוף קובי ברק, למטה הכללי של צה"ל, ומסתמן כי הרמטכ"ל יכריע בקרוב לטובת קידומו.

לפי התכנית, ייבנה אט"ל מחדש, יקוצצו בו יחידות ותפקידים המקבילים לזרוע היבשה, וחלק מהסמכויות הקשורות במלאים ובאחזקה יועברו למז"י (מפקדת זרוע היבשה). התכנית אינה כוללת קיצוץ תפקיד אלוף ראש אט"ל, אלא הכפפה שלו בשגרה למפקד זרוע היבשה ובחירום למטה הכללי. מבנה דומה היה קיים בזרוע היבשה לפני כעשור, אז הרמטכ"ל לשעבר רא"ל בני גנץ פיקד על זרוע היבשה כאלוף ומתחתיו כיהן האלוף במיל' משה כליפי.

לקריאה נוספת:
כוחות צה"ל תרגלו לחימה מול דאעש בסיני ותרחישי חטיפות חיילים
לראשונה: מונה תת-אלוף שיכהן כראש חטיבת הסייבר בצה"ל

האלוף הנכנס גיא צור והאלוף היוצא סמי תורג'מן בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה , פברואר 2013. דובר צה"ל
האלוף גיא צור יפקח על אט"ל בשגרה. דגל מז"י מועבר לידי האלוף גיא צור/דובר צה"ל

מהלך נוסף, שעליו החליט המטה הכללי, הוא מעבר מניהול האגפים על ידי המטכ"ל לניהול עצמאי בחלקו של האגפים. צעד ראשון מסוג זה יתבצע בזרוע היבשה לאחר שיועברו מיליארד שקלים להשלמת משק המלאים שנפגע בשנים האחרונות. בכך מקווים בצה"ל שמז"י יהפוך לגוף יעיל יותר שממבוקר על ידי אגף התכנון.

בתוך כך, הוצגה במטה הכללי תכנית להעברת חיל הרפואה מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לאגף כוח האדם בצה"ל. אגף התכנון ואכ"א תומכים בתכנית שתאחד באכ"א את הטיפול בנפגעים, חללים ופצועים בשגרה וחירום. אכ"א אחראי בשגרה ובחירום על תנאי השירות, נפגעים וחללים במקביל לחיל הרפואה האחראי עליהם. מהלך זה, אם יבוצע, עשוי להביא לקיצוץ נוסף בתקנים, משאבים ולהביא להתייעלות של הגופים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully