וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות צה"ל תרגלו לחימה מול דאעש בסיני ותרחישי חטיפות חיילים

2.12.2015 / 18:50

תרגיל הפתע, שנועד לבחון את רמת המוכנות והדריכות של הכוחות בשטחים החדשים בחלקם, כלל כוחות יבשה, אוויר וים. בין היתר תרגלו הכוחות חדירות ליישובים, ירי לעבר כוחות סיור על הגבול והפעלת "נוהל חניבעל". גם שייטת 13 השתתפה בו

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

כוחות אוגדת עזה ועוצבת אדום בגבול סיני ערכו היום (רביעי) תרגיל פתע שכלל תרחישי קיצון סמוך לגדר המערכת, ובראשם לחימה בגבול מול כוחות דאעש וכן חטיפות חיילים בגבול עזה. בין היתר, תרגלו הכוחות גם חדירות ליישובים, ירי רקטות ותרחיש של ירי לעבר כוחות צה"ל, המסיירים על הגבול.

תרגיל הפתע החל בבוקר, ובעקבותיו תוגברו החיילים באוגדת עזה, בפיקודו של תת אלוף איתי וירוב, ומפקד עוצבת אדום, תת אלוף רפי מילוא. מסוקים ועליהם כוחות צנחנים הוזנקו לאזור מפיקוד צפון לפיקוד דרום. לדברי קצין בכיר בצה"ל, מדובר בתרגיל מסכם לשנת 2015, שנועד לבחון את רמת המוכנות והדריכות של הכוחות בשטחים שחלקם חדשים. לדבריו, במסגרת התרגילים, תרגלו הכוחות את "נוהל חניבעל", למקרים של חטיפת חיילים. שייטת 13 תרגלה אף היא השתלטות על יעדים במהלך התרגיל.

הקצין הסביר כי במהלך התרגיל, שכלל כוחות יבשה, אוויר וים, דימה חיל הים תקיפת מטרות בתוך רצועת עזה. התרגיל הסתיים בשעות הערב, והרמטכ"ל גדי אינזקוט סיכם אותו ודיבר על רמת המוכנות של כלל הצבא אל מול התרחישים בשגרה, שעלולים לדרדר את המציאות הביטחונית באזור. מבקר צה"ל, תת-אלוף אילן הררי, ומפקדי חטיבות סדירות, בהם מח"ט הנחל, אלוף משנה עמוס הכהן, נכחו בתרגילים השונים ובחודש הקרוב יעבירו את רשמיהם לגופים הרלוונטיים שהשתתפו.

לקריאה נוספת:
לראשונה: מונה תת-אלוף שיכהן כראש חטיבת הסייבר בצה"ל
המאבק בטרור הפלסטיני מחזיר את צה"ל לימים שלפני מלחמת לבנון השנייה

תרגיל הפתע בגזרת הדרום, 2 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט/דובר צה"ל

בחודשים האחרונים מקדם מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, הקמת "מכלול אש" מיוחד בקריה שבתל אביב. מטרתו תהיה לבצע תקיפות בעומק היבשה על סמך מודיעין שייאסף על ידי חיל האוויר.

התרגיל, שכלל לחימה מול כוחות דאעש בסיני, מגיע חודש לאחר הפלת המטוס הרוסי בחצי האי, שעליה קיבל הארגון את האחריות. מוסקבה הודתה כי פצצה היא זו שהובילה להתרסקות המטוס על כל 224 נוסעיו ואנשי צוות. חלק מהמידע המודיעיני שהוביל למסקנה שפצצה שהוטמנה הובילה להתרסקות הגיע מהמודיעין הישראלי, כך לפי גורם אמריקני רשמי וגורם דיפלומטי שצוטטו ברשת CNN.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תרגיל הפתע בגזרת הדרום, 2 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
תרגיל הפתע בגזרת הדרום, 2 בדצמבר 2015/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully