וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו: גל קור ראשון לעונה – מתחת לאפס בצפון בסוף השבוע

ניר שטיינברג

3.12.2015 / 0:02

הבוקר נקבל עוד מנה של גשם, אולם זה יפנה את מקומו לטובת ימים יבשים וקרים מאוד. למרות ההתבהרות, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות שתגיע לשיא בשבת בלילה, אז צפויה קרה באזורים רבים. נכון לעכשיו, כנראה לא יהיו משקעים בזמן הקור הגדול

צילום: רויטרס, דוברות משטרה, בן לוי, מלכי דנא, שחר כפיר

אחרי יום מעונן חלקית ברובו, אמש (רביעי) נעשה מעונן והתחילו לרדת גשמים בצפון הארץ. הבוקר הגשם יתפשט גם למרכז, והוא יגיע אפילו עד למרכז הנגב. יש חשש קל לשיטפונות במדבר יהודה ובנחלי הדרום. בחוף ינשבו רוחות צפוניות ערות. משעות הערב תהיה התמעטות בגשמים, שייפסקו לקראת לילה. הלילה יש סיכוי לקרה בעמקי הצפון בגלל ההתבהרות המהירה.

כל זה הוא רק קדימון לגל הקור הראשון לעונה, שמגיע אלינו מכיוון הבלקן. שקע רום ממזרח יביא אוויר קר לאזורנו, אך כמעט ללא משקעים. ביום שישי יהיה נאה ושמשי, אך זו תהיה "שמש שקרנית", שכן הטמפרטורות יהיו כבר נמוכות מהרגיל לעונה – סביב 12-10 מעלות בהרים ו-16-14 במישור החוף. בלילה שוב יש חשש לקרה בעמקי הצפון, שם תנוע הטמפרטורה סביב 0 מעלות.

לקריאה נוספת:
אחרי הגשם: סופ"ש קפוא בדרך - רק 4 מעלות צפויות בירושלים ובצפת

חורף בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
הטמרפטורות יצנחו, אך מוקדם לדעת אם ילוו במשקעים. חורף בתל אביב/ראובן קסטרו

לפי אורן דוידוף, החזאי התורן של השירות המטאורולוגי, שבת הוא יום קשה יותר לחיזוי. בחלקו הראשון של היום עדיין יהיה בהיר, לצד המשך ההתקררות. מידות החום יהיו נמוכות באופן דרסטי יחסית לעונה – בכ-8-6 מעלות בממוצע.

כך, למשל, בשיא הצהריים של שבת יימדדו בירושלים 10 מעלות בלבד, בצפת 7 מעלות ובבאר שבע רק 16 מעלות. משעות אחר הצהריים ועד הלילה ייעשה מעונן וסגרירי, אולם מוקדם עדיין לומר אם יהיו משקעים וכמה. בלילה שבין שבת לראשון יגיע שיא גל הקור: בגליל העליון תצנח הטמפרטורה למעלה אחת מתחת לאפס, בעמק יזרעאל – 0 מעלות, בירושלים – מעלה אחת, בדרום הגולן – 3 מעלות, בתל אביב – 7 מעלות ואפילו באילת החמימה תצלול טמפרטורת המינימום ל-8 מעלות בלבד. ביום ראשון יהיה בהיר ותחול עלייה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה קר יחסית לעונה.

(עדכון 20:02)

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully