וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במטכ"ל: "לא זזים סנטימטר בסוריה בלי לעדכן את ארה"ב"

2.12.2015 / 14:27

לדברי הקצין, התיאום אמנם מתבצע מול רוסיה אך "לא זזים בלי לעדכן את ארצות הברית". כמו כן, חשף כי איזנקוט יודיע מחר על סגירת מערכי ארטילריה ובסיס שדה דב ועל ביטול תקני השכר בצבא במסגרת השינויים בשנה הקרובה

צילום: רועי אברהם, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(פוטין ונתניהו בוועידת האקלים, השבוע)

קצין בכיר במטה הכללי התייחס היום (רביעי) למנגנון התיאום עם צבא רוסיה בעקבות העמקת פעילותה בשטח סוריה בחודשיים האחרונים, והבהיר כי התיאום עם הרוסים מתנהל תוך עדכון ארצות הברית. "אנחנו קודם כל מתאמים עם ארצות הברית. לא זזים בלי לעדכן ולו בסנטימטר אחד", אמר. "אנחנו בהחלט מבינים שאירוע טקטי יכול להפוך לאירוע אסטרטגי". כמו כן, הוסיף: "מתקיימים תהליכי למידה עם עצמנו ועם שותפים כדי להבין איך נכון לפעול. בסך הכול יש קשר טוב ברמת המנהיגים, וצריך לתרגם אותו להנחיות".

הקצין התייחס גם למערכת S-400 שנמכרה לאיראן בידי סוריה, והבהיר כי לפי שעה, היא לא מדאיגה את הצבא. "אנחנו לא רואים במערכת S-400 כרגע איום על מדינת ישראל", אמר.

עוד בנושא:
כשלנתניהו יש גב: המצב החדש בסוריה שמאפשר לישראל לפגוע בחיזבאללה
לא רק באוויר: ישראל מבקשת מרוסיה תיאום גם על הקרקע בסוריה
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מתואמים - אבל רק עם עדכון של ארה"ב. נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתוך כך, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט יכנס מחר את סגל הפיקוד הבכיר של צה"ל ל"סדנה מטכ"לית" שבה יוכרע תהליך ההתעצמות בממדים השונים של צה"ל. "נדרש לנו צבא לוחם, איכותי, מוכן וכשיר ולנצח את אויביו, ומפתח יכולות מול איומים עתידיים העלולים להתפתח בזירת המלחמה", אמר איזנקוט במסר לסגל. אחת ההחלטות הראשוניות שקיבל הרמטכ"ל לאחרונה היא קיצוץ כוח האדם של הצבא באופן שיפחית את כמות משרתי הקבע לפחות מ-40 אלף משרתים, בניגוד למתוכנן. קצין בכיר בצה"ל אישש את הפרטים, אך הבהיר כי בשנים הקרובות יקלטו מחדש את ההפרש המקוצץ לצורכי התעצמות עבור קליטת מערכות לחימה חדשות, ומצבת אנשי הקבע תעמוד על 40 אלף איש.

לדבריו של קצין בכיר בצה"ל, שלב העיצוב והתכנון לפי התכניות החדשות הסתיים, וכעת נדרש שלב היישום בהתאם להערכת המצב הביטחונית. לפיכך, צעד נוסף שיזם הרמטכ"ל הוא מעבר לניהול הוצאה לשכר, כמו חברות אזרחיות במשק, ולא על בסיס תקנים, כפי שהיה נהוג עד כה. בהתאם להחלטה, ינהלו הזרועות, הפיקודים והאגפים את משק השכר לפי תקציב קבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייסגר בעתיד. שדה דב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully