וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הרוג ופצועים בפיצוץ מטען במרכז איסטנבול

למרות דיווחים סותרים, ראש רובע באירמפאשה המרכזי מסר כי הפיצוץ, מחוץ לתחנה של הרכבת התחתית, נגרם ממטען חבלה. בחודש אוקטובר נהרגו 99 בני אדם באנקרה, בפיגוע הקשה ביותר בהיסטוריה של טורקיה המודרנית

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(תיעוד: פיגוע ב"צעדה למען השלום" באנקרה, אוקטובר)

לפחות אדם אחד נהרג היום (שלישי) ושישה נוספים נפצעו בפיצוץ עז מחוץ לתחנת הרכבת התחתית באירמפאשה שבמרכז איסטנבול. ברשת NTV דווח כי הפיצוץ, שנשמע בשכונות באירמפאשה וטופקאפי המרכזיות, נגרם ממטען צד שהוטמן בכיכר קדיפה, ואילו בסוכנות הידיעות הטורקית "דואן" דווח כי מדובר בפיצוץ שנאי, כתוצאה מתקלה טכנית. אולם ראש עיריית באירמפאשה, אטילה איידונר, מסר כי מדובר במטען.

מושל איסטנבול וסיפ שהין אישר את הדיווח על הפיצוץ בהודעה רשמית, אולם סירב למסור מידע בנוגע לנסיבותיו. כך גם בהודעה רשמית מהמשטרה המקומית, שסירבה לנקוב בסיבה לפיצוץ. תנועת הרכבת התחתית הופסקה והתחנה נחסמה זמן קצר לאחר הפיצוץ, סמוך לשעה 17:30. כוחות צבא ומשטרה גדולים הוזעקו למקום, כמו גם כוחות פינוי והצלה. חבלני משטרה ויחידות מיוחדות ללוחמה בטרור הוזעקו לזירה.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש
טורקיה טוענת: "סיכלנו מתקפה דומה לזו שבפריז באותו היום"
לאחר דברי ארדואן: המחתרת הכורדית הכריזה על סיום הפסקת האש

פיצוץ סמוך לתחנת הרכבת באיסטנבול, טורקיה. דצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
אזרחים מפונים מתחנת הרכבת, הערב/צילום מסך, טוויטר

בחודש אוקטובר נהרגו 99 בני אדם בפיגוע הקשה ביותר בתולדות טורקיה המודרנית. שני הפיצוצים, אירעו מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית במהלך "צעדה למען השלום", שאורגנה על ידי גורמים המזוהים עם המפלגה הפרו-כורדית HDP, בבירה אנקרה. על פי הדיווחים, הפיגוע בוצע על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בתגובה למאבקם של הכורדים בהם בעיראק ובסוריה.

פיגוע במרכז איסטנבול, 1 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיגוע, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully